ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Cectek (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: CECTEK 500 EFI KINGCOBRA (inofficiell tråd)
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: 1 ... 3 [4] 5 6  Alla   Gå ned

Författare Ämne: CECTEK 500 EFI KINGCOBRA (inofficiell tråd)  (läst 36656 gånger)

Utloggad Pelle_jkpg

  • Hunt the Wolf 2017 - Team Sweden
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8570
  • Total likes: 107
    • Visa profil
Pelle_jkpg
SV: CECTEK 500 EFI KINGCOBRA (inofficiell tråd)
« Svar #36 skrivet: 19 december 2013 kl. 15:25:15 »
Citat från: rojjan1 skrivet 15 december 2013 kl. 20:50:03
Hur fort går en som här maskin o-strypt? 120? ,är bra drag i maskin ,lätt å dra upp på bakhjulen å så=)

Bakhjulen?  Skämtar du?

Utan våld(stå på racket) kan jag inte nämna någon ATV under 700cc som går på bakhjulen.
Anmäl till moderator   Loggat
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad rojjan1

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 9
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
rojjan1
SV: CECTEK 500 EFI KINGCOBRA (inofficiell tråd)
« Svar #37 skrivet: 19 december 2013 kl. 22:12:48 »
Citat från: Pv544 skrivet 19 december 2013 kl. 09:40:04
Om du läser tidigare i denna tråden så ser du ju att farten ligger nog max runt 90km/h. Och effekten är väl nått många vill ha mer av.
Ska du busa och åka fort så tycker jag du ska kolla på can-am 800 istället, renegade om du gillar detta stuket.

Jo jag såg dom gick 90 med original däck. Min access 300 gick max 90 strypt och o-strypt 105-110. För cobra den jag ska köpa är strypt till samma kw och den får ju 15 till när strypningarna åker bort, så tänkte att topphastighet skulle bli lite högre med. Va det jag undrade mest i min fråga
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad rojjan1

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 9
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
rojjan1
SV: CECTEK 500 EFI KINGCOBRA (inofficiell tråd)
« Svar #38 skrivet: 19 december 2013 kl. 22:23:38 »
Citat från: Pelle_jkpg skrivet 19 december 2013 kl. 15:25:15
Bakhjulen?  Skämtar du?

Utan våld(stå på racket) kan jag inte nämna någon ATV under 700cc som går på bakhjulen.
finns väll flera maskiner under 700cc som går upp på bakhjulen . Access 450, dinli 450 och många fler men det räknas som quad kanske och inte atv? Min bros lilla adly 300 går ju upp på bakhjulen med bara gas och lite bakåt lut:)
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Pv544

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4838
  • Total likes: 83
  • Kön: Man
    • Visa profil
Pv544
SV: CECTEK 500 EFI KINGCOBRA (inofficiell tråd)
« Svar #39 skrivet: 19 december 2013 kl. 22:37:47 »
Det är en väldig skillnad på quad och atv, helst om man jämför variator vs manuell låda med koppling.
En tyngre atv med variator känns rätt trött, men det är därför det finns större motorer.  :headbang:
Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad rojjan1

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 9
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
rojjan1
SV: CECTEK 500 EFI KINGCOBRA (inofficiell tråd)
« Svar #40 skrivet: 19 december 2013 kl. 23:00:12 »
Citat från: Pv544 skrivet 19 december 2013 kl. 22:37:47
Det är en väldig skillnad på quad och atv, helst om man jämför variator vs manuell låda med koppling.
En tyngre atv med variator känns rätt trött, men det är därför det finns större motorer.  :headbang:
okej då vet man det :) är rätt ny med fyrhjulingar . Köpte en access 300 förra året , men upptäckte va roligt det va att köra i skogen å så .så ville ha en med 4hjul drift .hoppas bara man blir nöjd med cobran den är ju snygg still på den, och sen värkar den va rätt rapp å pigg va folk säger
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Pv544

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 4838
  • Total likes: 83
  • Kön: Man
    • Visa profil
Pv544
SV: CECTEK 500 EFI KINGCOBRA (inofficiell tråd)
« Svar #41 skrivet: 19 december 2013 kl. 23:47:38 »
Citat från: rojjan1 skrivet 19 december 2013 kl. 23:00:12
okej då vet man det :) är rätt ny med fyrhjulingar . Köpte en access 300 förra året , men upptäckte va roligt det va att köra i skogen å så .så ville ha en med 4hjul drift .hoppas bara man blir nöjd med cobran den är ju snygg still på den, och sen värkar den va rätt rapp å pigg va folk säger

Det blir nog bra, och kul att leka i snön är det ju också.  ()p

Anmäl till moderator   Loggat
Can-Am Outlander 800XT -07
Can-Am Outlander 650XT max -07

tidigare: Linhai 300, Kymco mxu 300

Utloggad mindstate

  • Master Xploder
  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 114
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Var dig själv för alla andra är upptagna
    • Visa profil
mindstate
SV: CECTEK 500 EFI KINGCOBRA (inofficiell tråd)
« Svar #42 skrivet: 3 januari 2014 kl. 19:25:11 »
Min subjektiva rapport på första året av Cectek ägande.
Jag har kört Cobran i ett år nu. Men redan i somras drägglade jag över Can-Ams Xt 1000.
Cectek har helt enkelt inte tillräckligt med pulver för feta däck/träsk-körning/behållen leklust.
 -Precis i den ordningen.
Kör man inte uteslutande på sand, grus och viss lättare terrängkörning är maskinen för slö.

Jag fick min maskin ny, och trodde den var fabriksstrypt från början. Men väl vid första servicen konstaterades att säljaren missat att nämna den var ostrypt. Det fanns inga mera hästar att trimma fram heller då cectek inte kan modifiera drivlinan som vissa andra Kina märken. Enda lilla pillet är bakre diffen som kan bytas mot en med mer vrid och mindre fart. Så vida man inte istället byter till effekt slip-on och bänkar fram några kusar. Men det blir ändå försumbara skillnader och är inte kostnadseffektivt.

Cobran är en bra ingångsmodell så länge man vet dess svagheter och begränsningar.
OBS! Köp Inga modeller med växelvredet (ratten) för det är nästan uteslutande krångel med de årsmodellerna.
OCH!
-ATV SWEDEN som är distributör för Cectek i norden och Baltikum är värdelösa på att ordna reservdelar. Eller så är det kommunikationen mellan Göteborska Wheels4u och ATV-SWEDEN som är problemet för min maskin blev påkörd i april 2013. Jag har än idag (Jan 2014) inte fått några av ersättningskåporna då de var restade tills nyligen. Åtta månaders väntan är uselt.
Under tiden har kamremmen gått av (garantiåtgärd som tog tre veckor att åtgärda)
Och maskinen spenderat nästan tre månader på service för el-fel (garantiåtgärd och W4u's service väntelista)

Vill du köpa en Atv för att någon-gång-när-lusten-faller-på, köra en repa är den ok.
Men som bruksfordon kommer du spy på den för eller senare.
Är det problem eller trasigt blir den troligtvis stående utan reservdelar ett tag.
Har man inget emot att stå å betala skatt, försäkring och ev. avbetalning på en obrukbar maskin gör det ju inget.

Får jag hem maskinen och det blir elfel på samma sätt igen. Kommer jag kräva att köpet hävs och lägger mina 70 lappar på en Can-Am istället.
Anmäl till moderator   Loggat
Det är inte jag som är dum. Det är ni som är smarta!

-Cectek Kingcobra (Black mamba ribbed edition:-)
-ITP S(pinner)S106 14" / ITP 27" MudLite XTR B-D
-Feeeet Hasplåt :-P
-Titanfärgat racing-värmebandage på pipan X-D
-Ferrarirött spännband på pakethållaren :-S
-Neonfärgad Bamseplåster dispenser på fotpinnen ;-)
-Turbologo på tanklocket #-(

Utloggad Hydro

  • Posör, knappast
  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 8483
  • Total likes: 331
    • Visa profil
Hydro
SV: CECTEK 500 EFI KINGCOBRA (inofficiell tråd)
« Svar #43 skrivet: 3 januari 2014 kl. 19:39:22 »
Åtta månader för ett kåpset är totalt åt fan.
Vad spelar det för roll om man har en "billig" (70 000!!!) maskin om man inte kan använda den...?

Jättebra att du skriver och berättar lite om hur det kan gå till, nu medan du är ägare, för sen efter du eventuellt sålt den då blir genast alla dina erfarenheter tyvärr mer eller mindre tabu här på forumet.
 >:(

Bara frasen om att man köpt en maskin i tron att den varit strypt... medan det visat sig vara en fulleffektshjuling ger ju en liten hint om hur mycket pulver deras 500-stånkor ger.

Can-Ams 500-hjulingar är dyrare men de är tvåcylindriga... så en mer rättvis jämförelse blir det med en 400, och där lär en Cectek få pisk i alla grenar.
Även totalekonomi.

Nu handlar ju inte tråden om detta, och huruvida du menar byta maskin eller ej framgår inte heller, men jag upphör aldrig att imponeras av många människors extrema tålamod och eviga intresse.

Hade jag haft en sån maskin hade jag dels blivit DUKTIG ovän med samtliga firmor som lovar grejer och dels troligen tappat intresset TOTALT för fyrhjulingar för all framtid.

Ungefär som när man var liten och skulle iväg och fiska, då fick man ett kastspöset från ortens mack med idiotsäker inkapslad haspel.
Det blev trassel på rullen redan i bagaget på väg till sjön!
Klart man vägrat fiska sen dess.
 :tickedoff
Anmäl till moderator   Loggat
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / Skåne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Richie

  • Det man inte vet, mår man inte dåligt av.
  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 48
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • Dinli 450 -12
    • Visa profil
Richie
SV: CECTEK 500 EFI KINGCOBRA (inofficiell tråd)
« Svar #44 skrivet: 3 januari 2014 kl. 20:36:04 »
Synd för den är jäkligt cool och snygg!

Anmäl till moderator   Loggat
Dinli 450 -12

Utloggad Bluper

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 42
  • Total likes: 3
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
Bluper
SV: CECTEK 500 EFI KINGCOBRA (inofficiell tråd)
« Svar #45 skrivet: 4 februari 2014 kl. 14:27:38 »
Jag har nu haft min kingkobra i ett halvår. Trots vissa problem är jag ändå nöjd med maskinen.
Tyvärr så verkar det finnas dåligt med info om Cectek maskinerna. Eller så har jag inte hittat rätt sida än.

Jag vill ha reda på vilka mått ventilerna ska ställas in efter? Vilken olja ska man ha i diffarna och gör en tjockare
olja att den diffar mindre (bättre grepp)

Min gör just nu 110km/h som max med orginal storlek på hjulen. Men jag hoppas att det ska gå att få ut lite till när jag lärt mig maskinen mer :-)
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad rojjan1

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 9
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
rojjan1
SV: CECTEK 500 EFI KINGCOBRA (inofficiell tråd)
« Svar #46 skrivet: 6 februari 2014 kl. 18:52:10 »
Citat från: Bluper skrivet  4 februari 2014 kl. 14:27:38
Jag har nu haft min kingkobra i ett halvår. Trots vissa problem är jag ändå nöjd med maskinen.
Tyvärr så verkar det finnas dåligt med info om Cectek maskinerna. Eller så har jag inte hittat rätt sida än.

Jag vill ha reda på vilka mått ventilerna ska ställas in efter? Vilken olja ska man ha i diffarna och gör en tjockare
olja att den diffar mindre (bättre grepp)

Min gör just nu 110km/h som max med orginal storlek på hjulen. Men jag hoppas att det ska gå att få ut lite till när jag lärt mig maskinen mer :-)

Vad har du haft för fel på den?
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Hyson

  • Polaris sportsman forrest 800
  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 84
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Hyson
SV: CECTEK 500 EFI KINGCOBRA (inofficiell tråd)
« Svar #47 skrivet: 6 februari 2014 kl. 19:22:00 »
Citat från: Bluper skrivet  4 februari 2014 kl. 14:27:38
Jag har nu haft min kingkobra i ett halvår. Trots vissa problem är jag ändå nöjd med maskinen.
Tyvärr så verkar det finnas dåligt med info om Cectek maskinerna. Eller så har jag inte hittat rätt sida än.

Jag vill ha reda på vilka mått ventilerna ska ställas in efter? Vilken olja ska man ha i diffarna och gör en tjockare
olja att den diffar mindre (bättre grepp)

Min gör just nu 110km/h som max med orginal storlek på hjulen. Men jag hoppas att det ska gå att få ut lite till när jag lärt mig maskinen mer :-)
Nyfiken jag åxå....
Anmäl till moderator   Loggat
Polaris Big Boss 6x6 med samma ruta!
Polaris 800 med ruta!! Grym
Har haft Cectek Gladiator 2010. Skit
Cectek Gladiator 2009. Skit
Linhai 300 2006. Grym.

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: 1 ... 3 [4] 5 6  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Cectek (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: CECTEK 500 EFI KINGCOBRA (inofficiell tråd)
 


Online just nu.

582 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 644. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info