Allmän diskussion > Övrigt

För mycket off-topic?

(1/55) > >>

Rickard Marklund:
Då och då får jag PM och e-post om att det har blivit för mycket off-topic i många av de ämnen som startas i forumet, på senare tid har det kommit ett flertal sådana påpekanden.
Vad känner ni, är det dags för en uppryckning?

Krigar Kaj:
Jo det är dax för det och ja jag är en av OT busarna men ska skärpa mig.

oliwer_98:

--- Citat från: Krigar Kaj skrivet  5 januari 2013 kl. 16:20:00 ---Jo det är dax för det och ja jag är en av OT busarna men ska skärpa mig.

--- Slut citat ---
ja fy :nono: >:(
jag med  :banghead:

Pelle_jkpg:
Skall också skärpa mig!

Jag vet jag är en av de som skrivit mycket skitsnack i trådar.
Ska hålla detta i offtopic i fortsättningen och föregå med gott exempel.

Tycker detta är ett toppenforum med en otrolig hög kunskap hos många medlemmar.
Tyvärr blir dessa "bortskrämda" av ointressanta och onödiga inlägg i märkestrådarna.

Jag tycker det är viktigt att sära på seriösa trådar och tex. min Generellt skitsnack.

Det ska vara lätt att följa ett projekt utan att behöva bläddra förbi 2 sidor av tumme upp gubbar och upprepande frågor.

Tycker detta var ett bra initiativ Rickard.
Som grädde på moset kanske ett par aktiva Moderatorer skulle vara ett bra alternativ?

Hakerik:
Rickard,, tiden är inne för en uppstramning. En del använder forumet som en chatt kanal, massor med trams i alla möjliga trådar. Om någon monterat en dragkrok behövs inte 7-8 inlägg med tummen upp. Konstruktiv dialog, tekniköverföring, erfarenhets utbyten, frågor och svar är värdefullt och trevligt. Kanske jag är lite för till åren kommen, men det verkar som att allför många (ursäkta utrycket) "snorungar" härjar på forumet för att det skall bli ett bra seriöst forum. Fortsätter den pågående trenden tröttnar nog jag. Är redan på väg att tröttna,,,

Navigering

[0] Meddelandeindex

[#] Nästa sida

Svara

Gå till fullversion