Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: ltz 400  (lĂ€st 1657 gĂ„nger)

Utloggad Mattias91

ltz 400
« skrivet: 29 december 2012 kl. 16:55:40 »
Hej, Är dom stabila pĂ„ vĂ€g nĂ€r man kör fort och svĂ€nger lite, typ motorvĂ€g..
och hur Àr det med serviceintervaller etc.
skulle de vara vÀrt att satsa pÄ en sÄn om man vill ha den att ta sig frÄn A till B och leka lite pÄ land osv om man inte vill ha nÄgot som man behöver serva jÀmt och stÀndigt.

Utloggad Pelle_jkpg

SV: ltz 400
« Svar #1 skrivet: 29 december 2012 kl. 17:47:06 »
Jag slÀngde pÄ bultspacer pÄ min sÄ blev den stabilare, var inga problem att köra i 100km/t

Det Àr service va 200mil och Àr busenkelt att byta olja. (Separat oljetank)

Körde 1200 mil pÄ min och polarna har kört hundratals mil pÄ sina ocksÄ :)
SÄ skulle nog sÀga det Àr en av de bÀsta allroudmaskinerna man kan vÀlja ()p
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad Mattias91

SV: ltz 400
« Svar #2 skrivet: 29 december 2012 kl. 18:47:59 »
Haha okej perfekt ju:) dÄ Àr det ventiljusteringar och massa sÄnt trams ocksÄ va?
inte för att vara lat, kan ju sÀkert hitta de nÄnstans, men vad heter de andra mÀrkenas motsvarigheter till ltz:an? eller Àr dom inte lika bra/prisvÀrda?

Utloggad Pelle_jkpg

SV: ltz 400
« Svar #3 skrivet: 29 december 2012 kl. 18:54:24 »
Haha okej perfekt ju:) dÄ Àr det ventiljusteringar och massa sÄnt trams ocksÄ va?
inte för att vara lat, kan ju sÀkert hitta de nÄnstans, men vad heter de andra mÀrkenas motsvarigheter till ltz:an? eller Àr dom inte lika bra/prisvÀrda?

Justerade aldrig mina ventiler men de kontrollerades vid 100 och 600 mil.
 
Finns vÀl egentligen ingen motsvarighet.
Skulle vÀl vara raptor 350 isf.
Men jag tycker den Àr smal och lite klumpig.
Sen Àr det ju 450serien men dÄ blir det betydligt tÀtare serviceintervaller pÄ mÀrkesmaskinerna.

Sen Àr det ju sÄklart Raptor 700 men dÄ Àr det ju lite annan prisklass.
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad Mattias91

SV: ltz 400
« Svar #4 skrivet: 29 december 2012 kl. 19:01:08 »
Aha okej ;o dÀr ser man.
de var ju bra, Men raptor 700-660 dom Àr mycket stabilare osv? men hur Àr serviceintervallerna pÄ dom, Àr dom tÀtare pga effekten och sÄ

Utloggad Hydro

SV: ltz 400
« Svar #5 skrivet: 29 december 2012 kl. 19:11:49 »
En fyrhjuling Àr aldrig stabil, svÀnger du för snÀvt sÄ voltar du.
DÀremot Àr de rÀtt riktningsstabila, de hÄller alltsÄ utsatt kurs, pÄ tex motorvÀg.
...om hjulinstÀllningen Àr rÀtt.
MÄnga som kör massa asfalt lÀgger pÄ scooterdÀck fram för att fÄ Ànnu lugnare upptrÀdande pÄ asfalt.

Men tÀnk pÄ att de Àr direktstyrda, sÄ man fÄr hÄlla i styret.
Är man ovan kan det bli lite vingligt i början, men det brukar lugna sig rĂ€tt fort.

För denna typ av körning funkar annars SMC 500, Dinli 450 osv, och de finns ofta i rÀtt vettiga pengar.

Raptor 700 Àr trevlig, men tro inte att du kör ifrÄn alla de andra pÄ motorvÀgen med en sÄdan, dÀremot hÄller de vÀrdet bra och har bra kvalité.
Effekten Àr typ samma i denna som i Dinli 450 och SMC 500, men med större volym, sÄ effektuttaget Àr alltsÄ lÀgre... och dÀrmed Àr serviceintervallen lite lÀngre...
240 mil har jag för mig.

Alla dessa hjulingar drivs av encylindriga motorer, och vibrationerna blir ofrÄnkomligt höga.
PÄ vissa mer Àn andra.

Men innan du köper, sÄ prova ordentligt sÄ du vet vad du köper.

Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / SkĂ„ne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Pelle_jkpg

SV: ltz 400
« Svar #6 skrivet: 29 december 2012 kl. 19:14:33 »
Aha okej ;o dÀr ser man.
de var ju bra, Men raptor 700-660 dom Àr mycket stabilare osv? men hur Àr serviceintervallerna pÄ dom, Àr dom tÀtare pga effekten och sÄ

Har aldrig kört en 660 faktiskt.
Men ja 700 Àr riktigt stabil och fin i hastighet.
Tror intervallerna Àr 150-200 mil pÄ dom ocksÄ.
De har nÀstan lÀgst effekt per kubik ;)
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad Mattias91

SV: ltz 400
« Svar #7 skrivet: 29 december 2012 kl. 20:42:36 »
Oj okej! har bara kört en arbetsfyrhjuling tidigare  :) men Ă€r det sĂ„ att man typ mĂ„ste vara pĂ„ sin vakt jĂ€mt om ni förstĂ„r vad jag menar? angĂ„ende att "volta" om man kör nĂ€stan enbart 50-70 vĂ€gar och leker lite (med spacers) :P. med en ltz 400 dĂ„ t.ex

Utloggad Pelle_jkpg

SV: ltz 400
« Svar #8 skrivet: 29 december 2012 kl. 20:52:37 »
Oj okej! har bara kört en arbetsfyrhjuling tidigare  :) men Ă€r det sĂ„ att man typ mĂ„ste vara pĂ„ sin vakt jĂ€mt om ni förstĂ„r vad jag menar? angĂ„ende att "volta" om man kör nĂ€stan enbart 50-70 vĂ€gar och leker lite (med spacers) :P. med en ltz 400 dĂ„ t.ex

FörstÄr vad du menar :)
Köpte precis en allroad 500 och den Ă€r allt annat Ă€r stabil i hastiget  ;D

En quad generellt Àr inte sÄ vÀltbenÀgen.
Men hÄller man högre fart Àr det ju viktigt att man burkar (lutar sig rÀtt) sÄ man inte blir avkastad.
Men jag brukar lÀgga ett fett stÀll istÀllet sÄ Àr det löst ;)

Det Àr ju rÀtt viktigt man har dÀmparna rÀtt instÀllda efter din körstil ocksÄ.
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad Hydro

SV: ltz 400
« Svar #9 skrivet: 29 december 2012 kl. 21:07:40 »
NÀnÀ, normalt sett voltar man knappast.
Burkar du lite pÄ krokiga 70-vÀgar kan du sÀkert Äka dÀr med momsad fart utan problem alls.
(moms pÄ 70 km/h blir alltsÄ 90 km/h...)

Men tÀnk bil, dÄ kan du ju köra pÄ tex en stor parkering i 50-70 och sen lÀgga om ratten helt och dÄ hÀnder inget mer Àn att bilen snurrar och sen massa rök.
Gör du sÄ med en fyrhjuling sÄ voltar du.

SÀnkta och/eller breddade hjulingar Àr dock sjÀlvklart betydligt mindre vÀltbenÀgna.

Och som sagt, Raptor 700 har ett serviceintervall pÄ 240 mil.
...men kör man uppdrevat och rullar asfalt, dÄ kan du sÀkert stretcha detta en del.
Samma motor sitter i mc:n XT660 och den har intervallet 1000 mil.
 
Klicka för inspiration till en egen resa: Öland / Gotland / SkĂ„ne / Östeuropa / Baltikum

Utloggad Mattias91

SV: ltz 400
« Svar #10 skrivet: 31 december 2012 kl. 22:37:38 »
okidoki..
Men har kollat runt massa nu mest pÄ blocket dÄ..
Men ingen kÀnns ju riktigt bra ;/ hittade nÄn honda 400ex som de fanns massa versus klipp pÄ youtube med ltz:an
Men finns inga till salu.. Men om jag nu skulle köpa en 450, dÄ Àr de som en cross antar jag, byta kolv och justera hela tiden? eller Àr det mest oljebyte ofta? typ en ltr 450, trxr eller nÄgot, gÄr dom ens att vÀgregga

Utloggad Lizard

SV: ltz 400
« Svar #11 skrivet: 1 januari 2013 kl. 00:09:38 »
Har en ltr-450, den Àr vÀgreggad. Ligger rÀtt sÄ bra pÄ vÀgen, dom Àr ju lite lÀgre och bredare Àn LTZ'an och Raptorn, vet inte om det gör sÄ mycket skillnad, har aldrig provat nÄn Raptor. Min har gÄtt ungefÀr 750 mil nu, har inte varit nÄgra problem med den, bara bytt olja, filter, luftfilter (men rÀtt mycket tÀtare intervaller jÀmfört med en LTZ eller Raptor) och kontrollerat ventiler nÄn gÄng om Äret. Vad jag har lÀst sÄ skulle Raptor 660'n vara rÀtt sÄ "tippbenÀgen", men om det stÀmmer vet jag inte, det Àr lite vanesak att köra quad tror jag.

//Lizard
Suzuki LTR-450 -08

 


Online just nu.

164 gÀster, 0 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 179. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme