Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Förgrömmade klonkande  (läst 8189 gånger)

Utloggad Decson

Förgrömmade klonkande
« skrivet: 26 juli 2012 kl. 20:09:47 »
 :help:
Har äntligen kommit ut på lite hobbykörning och upptäcktsresor men nu har det börjat klonka nånstans.
Det framträder främst vid start, broms och dikespassager, alltså vid viktförändringar, ibland också vid ojämnheter, det låter från framvagnen, klonk...klonk.klonk, tre klonkande med lite fördröjning mellan första och två sista, 1sek kanske.
Vad har jag själv gjort åt det då?
Har hissat upp och tagit av hjulen för att komma åt, kännt på varenda bult jag hittat, bärarmsbussningarbussningar, spindlar, bromsok, övre och nedre stötdämparinfästningar, framdiff, styrledsspindlar... de som gått att efterdra är, bromsok, nedre stötdämparinfästning vänster sida, ena övre bärarmsbussningen höger sida, två sistnämnda glappade kännbart, diffklumpen är svåråtkomlig utan att demontera bärarmar men så gott jag kommit åt har jag inte kunnat rubba bult eller mutter, ej heller klumpen med kofot.
Nån som hittat nån konstigt placerad viktig bult som var lätt att missa eller har någon teori?
100mil kvar till service och tråkigt att låna vagn och åka en timme enkel resa för att efterdra en bult, samtidigt tråkigt om något går sönder.
Om ni har era upphissade fram och snurrar ett hjul i taget med 2wd i samt N, klonkar/knackar era från diffen då? diffen byttes och vajern justerades in i vintras.
Frambromsen måste jag oftast pumpa en gång på för att få bromsverkan, nåt som är vanligt? luft eller skeva skivor? provade idag när den ändå var upphissad att stoppa in bladmått mellan skivan och ett fästöra och snurra spindeln ett varv, ingen synbar skevhet iaf.
Annars är det en för mig grym maskin, riktig stridsvagn som tuggar sig fram överallt så länge träden inte är för grova =)

Mvh David
Mvh David
TGB Blade 550 -11

Utloggad stepside88

  • ATV Entusiast
  • ****
  • Antal inlägg: 123
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • TGB 550 Blade SE Honda crf250r compact 1968
    • Visa profil
SV: Förgrömmade klonkande
« Svar #1 skrivet: 27 juli 2012 kl. 07:27:10 »
Hej!

Bromsarna får jag pumpa på för att få maximalt
men klonkandet är ju ett mysterium, du verkar
ju ha kollat det mesta. Med risk för att bli idiotförklarad
......kan inte va soppan då  :hmmm:

Utloggad Christersv

SV: Förgrömmade klonkande
« Svar #2 skrivet: 27 juli 2012 kl. 19:37:29 »
Hur många mil har den rullat?

Utloggad Decson

SV: Förgrömmade klonkande
« Svar #3 skrivet: 28 juli 2012 kl. 00:40:24 »
stepside88
Menar du om klonket skulle vara ett kluckande? låter lite för metalliskt för det, man har tänkt att kolla den tidigare glappande stötdämparen igen, antingen om muttern vibrerar lös eller om hålet blivit ovalt, tyckte det var tyst efter åtdragning till en början, därav den tanken.

Christersv, Har inte siffrorna i huvudet men kring 230-240mil har jag för mig, är i spannet mellan första och andra servicen
Mvh David
TGB Blade 550 -11

Utloggad Smalio

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 9
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
SV: Förgrömmade klonkande
« Svar #4 skrivet: 28 juli 2012 kl. 09:58:49 »
Hej

Jag har precis köp en 550blade och har samma klonkande ljud fast när jag bromsar från hög fart. Pratade med min åf och han sa att det kommer från växellådan och att det är normalt med detta ljud när lådan växlar ner. Tycker dock själv att det låter lite för mycket metalliskt ljud för att vara normalt. Jag skall kolla med en annan åf också.

Har du detta ljud också eller menar du något annat ????

Utloggad Christersv

SV: Förgrömmade klonkande
« Svar #5 skrivet: 28 juli 2012 kl. 16:59:05 »
Det var ju inte många mil, så något större slitage bör det ju inte vara

Har du känt på kardan, om det känns något glapp där?

Var även inne på ungefär samma tanke som Smalio, att det är internt glapp i kugghjul/växellåda

Utloggad Decson

SV: Förgrömmade klonkande
« Svar #6 skrivet: 29 juli 2012 kl. 01:02:01 »
Ska känna på kardanen, men vid t.ex. start så det kan det bli först efter nån meter och då borde ju alla tänkbara spel och drev i drivlinan vara spända och ligga dikt an..
i och för sig kommer klonket vid gas och broms men inte om jag står still och gungar så våldsamt jag kan, och då rör sig då fjädringen mer än vid övergången gas till motorbroms.
Om man hissar den bak och lyckas dra hjulen fram och tillbaka borde det uppstå, får prova när tid finnes
Tack för er tid än så länge  ()p
Mvh David
TGB Blade 550 -11

Utloggad Mattismarkus

SV: Förgrömmade klonkande
« Svar #7 skrivet: 29 juli 2012 kl. 01:29:20 »
klonkar det om du lägger i 4wd och kör?
TGB1000LTX T3 beställd kommer utrustas med band samt IronBaltic V plog gen 2
TGB 600 med servo 580 mil  såld
Kör en Wildcat Trail 700 för tillfället såld
Honda rubicon 500 som bruksmaskin såld
Gick från kvalitetsmaskiner till en TGB 1000 såld
Har en king quad 750 2014 med extra allt såld
King quad 750-12 utan servo Farsans
Suzuki 90cc såld
Honda TRX420FPM-12 såld
Honda TRX500FPE - 13 såld
Yamaha (dresel) Grizzly 700 såld
TGB 450 såld
Linhai 300 såld

Utloggad Ace

SV: Förgrömmade klonkande
« Svar #8 skrivet: 29 juli 2012 kl. 09:50:45 »
har du kollat motorfästena?särskilt det övre.

Utloggad Decson

SV: Förgrömmade klonkande
« Svar #9 skrivet: 31 juli 2012 kl. 00:04:52 »
Har inte hunnit kika så mycket än, renoverar altanen nu när solen äntligen kom till byn.  :sunny:
Kikade in lite mellan kåporna, var sitter motorfästena? vill helst slippa lossa rubbet igen med alla hakar som ska i varandra omlott.
Stötdämparen verkar fortfarande sitta iaf, 4wd har jag inte provat än, blev bara en korttur idag men glömde testa, lyckades inte riktigt provocera fram klonket heller. uppdatering följer när jag letat vidare
Mvh David
TGB Blade 550 -11

Utloggad Christersv

SV: Förgrömmade klonkande
« Svar #10 skrivet: 4 augusti 2012 kl. 17:24:10 »
En annan ATV har liknande bekymmer http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=43288.0

Utloggad Smalio

  • ATV Nybörjare
  • **
  • Antal inlägg: 9
  • Total likes: 0
  • ATV eller Fyrhjuling?
    • Visa profil
SV: Förgrömmade klonkande
« Svar #11 skrivet: 6 augusti 2012 kl. 17:39:17 »
klonkar det om du lägger i 4wd och kör?

Nu har jag provat att köra med 4wd och då finns det inget ljud.
Med andra ord så är klonkandet normalt även om jag tycker att det låter lite väl mycket!!!

Utloggad Mattismarkus

SV: Förgrömmade klonkande
« Svar #12 skrivet: 7 augusti 2012 kl. 18:59:40 »
Nu har jag provat att köra med 4wd och då finns det inget ljud.
Med andra ord så är klonkandet normalt även om jag tycker att det låter lite väl mycket!!!

då måste vajrarna justeras rätt... då ligger dom o rider på kuggarna när du har 2 wd ilagt... inte bra o köra så

Med vänlig hälsning, markus
TGB1000LTX T3 beställd kommer utrustas med band samt IronBaltic V plog gen 2
TGB 600 med servo 580 mil  såld
Kör en Wildcat Trail 700 för tillfället såld
Honda rubicon 500 som bruksmaskin såld
Gick från kvalitetsmaskiner till en TGB 1000 såld
Har en king quad 750 2014 med extra allt såld
King quad 750-12 utan servo Farsans
Suzuki 90cc såld
Honda TRX420FPM-12 såld
Honda TRX500FPE - 13 såld
Yamaha (dresel) Grizzly 700 såld
TGB 450 såld
Linhai 300 såld

Utloggad Decson

SV: Förgrömmade klonkande
« Svar #13 skrivet: 8 augusti 2012 kl. 17:21:33 »
Nu har jag också provat litegrann med 4wd i och det lilla jag körde, rulla på med lite fart, bromsa in, över ett dike, gasa på, då det brukar klonka var det nu tyst. Vad beror det på?
Mvh David
TGB Blade 550 -11

Utloggad Mattismarkus

SV: Förgrömmade klonkande
« Svar #14 skrivet: 9 augusti 2012 kl. 19:57:32 »
Nu har jag också provat litegrann med 4wd i och det lilla jag körde, rulla på med lite fart, bromsa in, över ett dike, gasa på, då det brukar klonka var det nu tyst. Vad beror det på?

det är mkt viktigt att justera vajrarna till fyrhjulsdriften rätt, det finns speciella mätverktyg som gör allt mkt enklare, du bör inte köra innan du fått det rätt justerat och måste du köra så åk me 4 hjulsdriften ilagd istället..

problemet är att låsningen till 4 hjulsdriften inte släpper fullt så den ligger o rider på kuggarna...

och om man justerar fel så den släpper för mkt ja då orkar den inte hålla i 4 hjulsdrifen då det går tugnt...

mvh markus
TGB1000LTX T3 beställd kommer utrustas med band samt IronBaltic V plog gen 2
TGB 600 med servo 580 mil  såld
Kör en Wildcat Trail 700 för tillfället såld
Honda rubicon 500 som bruksmaskin såld
Gick från kvalitetsmaskiner till en TGB 1000 såld
Har en king quad 750 2014 med extra allt såld
King quad 750-12 utan servo Farsans
Suzuki 90cc såld
Honda TRX420FPM-12 såld
Honda TRX500FPE - 13 såld
Yamaha (dresel) Grizzly 700 såld
TGB 450 såld
Linhai 300 såld

paskat

  • Gäst
paskat
SV: Förgrömmade klonkande
« Svar #15 skrivet: 9 augusti 2012 kl. 21:01:16 »
samma på min !!!och de va bara att justera viren till fyrhjulsdriften så blev de tyst. blev sådan efter ca 20 mil. lika så så skrek den i variatorn när ja bromsade ner så ja tog bort variator vikterna och rengorde dom och strök på ett mycket tunt lager fett på dom och plockade ihopp och har kört ca 10 mil och de är helt tyst kärvande variator vikter är väldigt vanligt på yamaha och tydligen även på tgb ett mjukare tillslag på varatorn oxå

Utloggad Decson

SV: Förgrömmade klonkande
« Svar #16 skrivet: 10 augusti 2012 kl. 13:36:51 »
Nu har jag tagit mig tid att kika på det, stoppmuttern på justeringen att vibrerat lös så justeringen justerade sig själv som den ville, justerade tills det precis slutade knacka och hjulet snurrade fritt, drog åt stoppmuttern och testade, nu gick det hur fint som helst, både 2wd och 4wd, inte ett klonk =) 10minuter ungefär tog det.
Om någon mer som jag har långt till åf så var mitt tillvägagångssätt såhär:
Hissa upp tgb i fronten,
snurra ett hjul och hör ett klickande från diffen med 2wd valt,
ta av vänster framhjul 17mm hylsa,
ta loss innerskärmen 5xm6 10mm hylsa,
på diffhuset sitter det en mässing/guldfärgad sak, från den går en vajer ut och svänger uppåt, ca 2dm upp sitter en gummihylsa som skyddar justeringsskruven, lossa lilla muttern som låser justeringen (8mm)
vrid justeringen ett kvarts varv i taget och snurra hjulet tills klicket precis försvinner och höger hjul står still om man snurrar det vänstra, snurrar högra åt motsatt håll har du skruvat justeringen åt fel håll.
dra åt lilla stoppmuttern utan att rubba justeringen,
återmontera innerskärm och däck
om slutväxeln är frisk och du gjort rätt ska det nu fungera.

om det istället klonkar/hugger med 4wd i men inte med 2wd så är tillvägagångssättet detsamma fast nu är det för stort spel istället för för tight som i mitt fall, justera in tills det börjar klicka och sen tillbaka tills det tystnar.

Rallymarkus kanske kan ge lite input här om det är något som bör tilläggas eller om något jag skrivit är felaktigt.

Så gjorde jag, för mig funkade det, jag tar inte ansvar om någon skruvar på egen hand och gör fel, alla skruvar på egen risk.
Mvh David
TGB Blade 550 -11

Utloggad Christersv

SV: Förgrömmade klonkande
« Svar #17 skrivet: 10 augusti 2012 kl. 19:05:40 »
Detta var riktigt bra förklarat  ()p

Har du någon beskrivning på diffspärrens justering också?

Sedan skulle det vara intressant att veta lite mera av rallymarkus - vad de specilella mätverktygen är för något

Utloggad Decson

SV: Förgrömmade klonkande
« Svar #18 skrivet: 10 augusti 2012 kl. 20:11:59 »
Den har jag inte haft några problem med så den är okänd än så länge., men får jag problem blir det en ny tråd =)
Mvh David
TGB Blade 550 -11

Utloggad Mattismarkus

SV: Förgrömmade klonkande
« Svar #19 skrivet: 11 augusti 2012 kl. 04:38:04 »
mätverktygen är en distans som man håller emellan plattan där vajern sitter fast och själva pinnen som åker in och ut ur diffen..

jag ligger borta på jobb nu men jag kan återkomma med bilder på hur verktygen ser ut sen då jag kommer hem samt hur man justerar..

det går att mäta sig till rätt också man ska även justera diff lock så att den blir rätt.

Med vänlig hälsning, markus
TGB1000LTX T3 beställd kommer utrustas med band samt IronBaltic V plog gen 2
TGB 600 med servo 580 mil  såld
Kör en Wildcat Trail 700 för tillfället såld
Honda rubicon 500 som bruksmaskin såld
Gick från kvalitetsmaskiner till en TGB 1000 såld
Har en king quad 750 2014 med extra allt såld
King quad 750-12 utan servo Farsans
Suzuki 90cc såld
Honda TRX420FPM-12 såld
Honda TRX500FPE - 13 såld
Yamaha (dresel) Grizzly 700 såld
TGB 450 såld
Linhai 300 såld

Utloggad Christersv

SV: Förgrömmade klonkande
« Svar #20 skrivet: 11 augusti 2012 kl. 16:56:57 »
rallymarkus - jag är intresserad, så återkom när du är åter

Utloggad Mattismarkus

SV: Förgrömmade klonkande
« Svar #21 skrivet: 17 augusti 2012 kl. 23:19:49 »
kom just på att jag glömt bort att ta kort, ordnar det i morrn...
TGB1000LTX T3 beställd kommer utrustas med band samt IronBaltic V plog gen 2
TGB 600 med servo 580 mil  såld
Kör en Wildcat Trail 700 för tillfället såld
Honda rubicon 500 som bruksmaskin såld
Gick från kvalitetsmaskiner till en TGB 1000 såld
Har en king quad 750 2014 med extra allt såld
King quad 750-12 utan servo Farsans
Suzuki 90cc såld
Honda TRX420FPM-12 såld
Honda TRX500FPE - 13 såld
Yamaha (dresel) Grizzly 700 såld
TGB 450 såld
Linhai 300 såld

Utloggad Rolle90

SV: Förgrömmade klonkande
« Svar #22 skrivet: 13 oktober 2012 kl. 00:33:34 »
tack för en bra beskrivning.

dock hittar jag inte skruvarna på vajern. de skulle sitta ca 2dm upp på vajern???

Utloggad Decson

SV: Förgrömmade klonkande
« Svar #23 skrivet: 13 oktober 2012 kl. 18:57:22 »
ca 1-2dm från mässingfärgade grejen vajerhöljet sitter fast i sitter det ett extra gummihölje över justeringen
Mvh David
TGB Blade 550 -11

Utloggad Mattismarkus

SV: Förgrömmade klonkande
« Svar #24 skrivet: 14 oktober 2012 kl. 00:30:49 »
kom just på att jag glömt bort att ta kort, ordnar det i morrn...

mkt dåligt att jag inte fixat kort.. men i morrn ska jag verkligen fixa det.. måste ha ramlat ur minnet på nåt vis..

men ordnar bilder i morrn, e ju lätt nu då de går o lägga direkt från iphonen  ()p
TGB1000LTX T3 beställd kommer utrustas med band samt IronBaltic V plog gen 2
TGB 600 med servo 580 mil  såld
Kör en Wildcat Trail 700 för tillfället såld
Honda rubicon 500 som bruksmaskin såld
Gick från kvalitetsmaskiner till en TGB 1000 såld
Har en king quad 750 2014 med extra allt såld
King quad 750-12 utan servo Farsans
Suzuki 90cc såld
Honda TRX420FPM-12 såld
Honda TRX500FPE - 13 såld
Yamaha (dresel) Grizzly 700 såld
TGB 450 såld
Linhai 300 såld

Utloggad Mattismarkus

SV: Förgrömmade klonkande
« Svar #25 skrivet: 14 oktober 2012 kl. 10:47:58 »
Ja så här ser justeringsverktygen ut.
Och det är mkt bra att ha dom här verktygen försökte själv få rätt genom att endast mäta, men det stämde inte då jag kontrollerade senare med dessa verktyg.

Kör man med felinställt så kan man ju i värsta fall få diffsallad.
TGB1000LTX T3 beställd kommer utrustas med band samt IronBaltic V plog gen 2
TGB 600 med servo 580 mil  såld
Kör en Wildcat Trail 700 för tillfället såld
Honda rubicon 500 som bruksmaskin såld
Gick från kvalitetsmaskiner till en TGB 1000 såld
Har en king quad 750 2014 med extra allt såld
King quad 750-12 utan servo Farsans
Suzuki 90cc såld
Honda TRX420FPM-12 såld
Honda TRX500FPE - 13 såld
Yamaha (dresel) Grizzly 700 såld
TGB 450 såld
Linhai 300 såld

Utloggad Rolle90

SV: Förgrömmade klonkande
« Svar #26 skrivet: 14 oktober 2012 kl. 12:40:17 »
va i H******... är jag blind eller bara J****** dålig?
sitter spännet på vajern eller vid sidan? mässinggrejen, är det typ en bricka som är böjd 90grader innot, där vajern sedan går in? går även ut en "tråd" som håller vajern på plats?

Utloggad Christersv

SV: Förgrömmade klonkande
« Svar #27 skrivet: 14 oktober 2012 kl. 18:40:54 »
Ja så här ser justeringsverktygen ut.

De verktygen ser inte billiga ut - vet du vad de kostar?

Utloggad Mattismarkus

SV: Förgrömmade klonkande
« Svar #28 skrivet: 14 oktober 2012 kl. 21:33:37 »
De verktygen ser inte billiga ut - vet du vad de kostar?

runt 1000kr för båda har ja för mig, eller om de va för ena? kommer inte ihåg riktigt..
men ett måste för att justera exakt
TGB1000LTX T3 beställd kommer utrustas med band samt IronBaltic V plog gen 2
TGB 600 med servo 580 mil  såld
Kör en Wildcat Trail 700 för tillfället såld
Honda rubicon 500 som bruksmaskin såld
Gick från kvalitetsmaskiner till en TGB 1000 såld
Har en king quad 750 2014 med extra allt såld
King quad 750-12 utan servo Farsans
Suzuki 90cc såld
Honda TRX420FPM-12 såld
Honda TRX500FPE - 13 såld
Yamaha (dresel) Grizzly 700 såld
TGB 450 såld
Linhai 300 såld

Utloggad Rolle90

SV: Förgrömmade klonkande
« Svar #29 skrivet: 15 oktober 2012 kl. 20:43:50 »
4wd på tgb blade 425, är den "full time" som man kan köra på asfalt med?

Utloggad foenik

SV: Förgrömmade klonkande
« Svar #30 skrivet: 27 januari 2019 kl. 11:10:57 »
Lyfter denna tråden då jag vet av erfarenhet att det händer titt som tätt.

Köpte en TGB med precis detta fenomen, förväntade mig en trasig drivaxel när man lyssnade på vad säljaren sa, sedan började jag läsa på här och fann denna tråden, och där sparade man 4700:- på en ny drivaxel (yay!).

Visade sig mycket riktigt vara justeringen som skruvat sig lite, följde tipsen här i tråden och vips så var det problemet borta.

För den som vill ha en visuell hjälp finns det en bra PDF här som även innehåller måtten (25.5-26mm på 4wd (4wd ska vara aktiv) och 26-27mm på locken (locken skall vara inaktiv) från pinnen ut till mässingen):
http://www.cr-service.se/TGB/Bulletin/Servicenytt%20TG12-004.pdf

« Senast ändrad: 6 februari 2019 kl. 16:35:30 av foenik »
Kör:
Linhai 300 -05

Sålda:
Linhai 400 -10
TGB 550 -11
Linhai 260 -06
Linhai 300 -07

 


Online just nu.

107 gäster, 1 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:
MSP
Flest online idag: 125. Flest online någonsin: 1238 (15 januari 2020 kl. 09:22:12)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Sandeen: Hfm avgas och box köpes
    20 september 2020 kl. 12:53:16
  • Högdahl: Nja du kan ju söka i gruppen efter inlägg men förstår vad du menar
    18 september 2020 kl. 16:28:55
  • H.Hansen: Tror forum kommer att få en återuppsving. FB sina sidor är ju inte sökbara på samma sätt som ett forum. Svårt att hitta kategorier och liknade. Där vinner forumen. Folk tröttnar på FB sitt dåliga utbud och letar sej tillbaka. Chatten är svårare det innebär att folk är inloggade och läser konstant samt svarar. Ser få den trenden på andra forum där jag är aktiv.
    18 september 2020 kl. 08:06:11
  • Högdahl: Ja många är på facebook pga aktiviteten och utbudet av massa olika grupper/sidor
    7 september 2020 kl. 19:15:40
  • Rickard Marklund: Mmm, synd att aktiviteten är så låg, men jag försöker i alla fall göra vad jag kan för att forumet skall fungera så bra som möjligt. Senaste månaderna har vi gjort en stor satsning på att öka användbarheten på mobiltelefoner, och snabbat upp forumet rejält. Känns inte som att jag kan göra så mycket mer. Tror att många som är aktiva har skapat grupper på facebook där de gör upp om körningar och sånt utan att det blir publikt...
    5 september 2020 kl. 12:57:50
  • Angry Chaplin: Tråkigt som fan
    4 september 2020 kl. 01:08:46
  • Angry Chaplin: Det känns att atvforum dog
    4 september 2020 kl. 01:07:52
  • Vian Senior: Hvordan byte bremseklosser på parkbrems cf 500 ?
    18 augusti 2020 kl. 09:53:00
  • tatto9709: Har en polaris outlow 500 skulle behöva en begagnad elmatta till den så är det någon här som vet eller hört något kan dom gärna få höra av dig till mej
    13 augusti 2020 kl. 19:24:39
  • Hermansson14: Hej! Jag har en Suzuki lt-f eiger 400 4x4. Det jag funderar på är om förra ägaren har varit på och ställt kamaxeln fel. Problemet är då att det inte kommer någon sopp till tändstiftet. Jag har fin gnista och får sopp in i flottörskålen. ”Har gjort rent alla munstycken med tryckluft”. Jag lossade ventilkåpan häromdagen och tänkte kolla på kammen och kolla så att den står rätt men det som kan vara är att den kan stå 180 grader fel? Jag tänker då om det kan vara att den öppnar insugventilerna och avgasventilerna fel? Vad tror ni? Mvh Christoffer
    7 augusti 2020 kl. 20:48:04
  • Sotarn: Någon som vet bra skogsvägar att köra i Bålsta?
    19 juli 2020 kl. 19:53:04
  • jea40: hur justerar man halvljus på en MXU500?
    14 juli 2020 kl. 19:20:05
  • Rickard Marklund: Test
    10 juli 2020 kl. 09:36:15
  • Lindbang: Mvh Carl
    15 juni 2020 kl. 23:08:13
  • Lindbang: Hej, jag har införskaffat mig en Access sp-450 och hastighetsmätaren är riktigt sliten så jag har beställt en annan, då är min fråga. Har någon koll på elschema eller vilka färger som går till vad?
    15 juni 2020 kl. 23:08:08
  • Hassetheking: Provat nytt tändstift Ville?
    15 juni 2020 kl. 06:23:46
  • Villetheking: Hej har en desert storm 250 . Va ute och körde och plötsligt bara dog den .och ingen gnista. Jag har prövat ny spole ,tändkabel,tändhatt,cdibox men ingen gnista ändå ...någon som är kunnig...???
    7 juni 2020 kl. 22:58:14
  • Andreas Lindqvist: Hej har en polaris sportsman 570 och undrar hur stora däck jag kan sätta på utan spacers? Sitter nu på 25-11-12 och 25-8-12
    5 juni 2020 kl. 16:08:49
  • Nisse45: Har delat växellådan och bytt packning v-sida nu saknar jag kontakt när jag ska starta?
    30 maj 2020 kl. 09:09:34
  • daviddavid2014: Isak19 vill du sälja ltz?
    17 maj 2020 kl. 10:13:54
  • Isak19: Start problem ltz 400
    15 maj 2020 kl. 22:58:53
  • OscarSJ: Tänkte starta igång den gamla fyrhjulingen men den behöver ny bromsolja och det står att man ska ha Dot 3 olja men jag undrar ifall man kan ta Dot 4 istället? Eftersom att jag inte kan hitta någon Dot 3.
    8 maj 2020 kl. 10:39:34
  • ScramblerXP: @19micke79 Kanske en Lingsha 50cc?
    23 april 2020 kl. 19:13:05
  • Bred_Last: @19micke79 jag skulle nog vänta något/några år innan du köper en, kolla då på en 49cc. Dom brukar kosta runt 3k nya
    22 april 2020 kl. 13:43:05
  • 19micke79: Bra tips på barn quad, ej el och relativt tyst till en snart 3åring
    20 april 2020 kl. 12:41:56
  • rally nizze..: Verkar så tyvärr men det kanske ändras
    17 april 2020 kl. 22:47:32
  • Svyndola: Vart får jag tag i spop fas 1 till cforce 850? Någon som vet? Variator kit?
    12 april 2020 kl. 01:39:40
  • Högdahl: Denna chatten är verkligen stendöd nuförtiden
    11 april 2020 kl. 18:26:43
  • P.: 500 atp hjullager byte
    6 april 2020 kl. 01:29:13
  • Isak19: Ltz400
    4 april 2020 kl. 14:20:48
  • gurran4949: Ja har en loncin quadsnake som ja har bytt batteri på 3 gånger nu för att dom laddar ur direkt och kan EJ laddas upp till 12v igen? Någon som vet någon lösning på det problemet?  Innan när batterierna var helt nya så startade den men efter andra till tredje gången man startar fyrhjulingen så startade den inte och då kollade ja säkringarna och dom hade brunnit av, då köpte ja säkringar som klarade av mer volt men nu startar den inte och batterierna förstörs? Tacksam för svar.
    25 mars 2020 kl. 20:17:06
  • Adnanmujoo: Är det någon som har komplett motor till smc wildcat 503?
    21 mars 2020 kl. 17:01:55
  • LasseMarsö: Vad är det för fel när 4 hjulsdriften inte fungerar, lampan lyser men det driver inte fram?
    8 mars 2020 kl. 13:33:51
  • Ola Svee: CF Moto C Force 550 låst seg i P Gear
    7 mars 2020 kl. 18:12:25
  • Högdahl: Kolla Ebay
    2 mars 2020 kl. 18:55:52
  • Hecktor304: Hej har en polaris sportsman 500 06a och behöver en strålkastare men hittar ingen stans att beställa ifrån ,någon som vet nått bra ställe ?
    1 mars 2020 kl. 18:24:35
  • Högdahl: Ja?
    19 januari 2020 kl. 14:43:50
  • förvirradfemtonåring: hallå
    18 januari 2020 kl. 00:49:25
  • Asterix: Laddning
    12 januari 2020 kl. 19:32:10
  • Smilewarp: Kan lägga till att bensin pumpen surrar vid tändning som normalt.
    9 januari 2020 kl. 13:29:37
Import, sjöfrakter, förtullningar