Jag känner inte igen detta problem mer än det naturliga varvstoppet när man backar. Går inte fort bakåt men jag upplever inga skillnader mellan rak backning eller sväng. Jag har lekt en hel del i skogen i all möjlig terräng men inte haft några problem med backning. Däremot är jag lite smått trött på att behöva rucka på maskinen varje gång jag ska växla
Känner heller inte igen problemet med backningen trots fulla styrutslag. Det enda jag irriterar mig på att ingreppet är lite abrupt, men är man mjuk och försiktig på tumgasen och kniper om med knäna går det bra.Ruckningen känner jag igen dock! Händer mestadels när man går fram H > R eller tvärtom. Ibland från N > H. Tycker jag märkt att det sker oftare efter en kraftig bromsning.Tycker dock inte att det är problem på katten, råkade ut för samma sak på min förra kineskvadd, fast hundra gånger värre - var tvungen att stänga av motorn först, skifta läge och sen dra igång härket igen.Min katt har gått lite drygt 67 mil nu fö, om det spelar roll, och har kört mestadels på gata (99 % typ) och ibland med 4WD påslaget pga snöröjningsbrist.
Ahh då använder du den som en quad ungefär, på ställena vi kör så kommer man inte långt utan 4WD och lågväxel
Men det är precis det som är så härligt med denna maskinen, den är inte bäst på nått men en väldigt trevlig allround!
Fick svar idag Ska försöka hinna fixa detta i veckan