Vad är vitsen med 4wd när du åker i stan? Undvika överstyrning? Men ja man kan åka med 4x4 i hela tiden. Dock begränsad hastighet med diff-lock. 4x4 ökat oftast slitage då ingen maskin har exakt omkrets på hjulen. och då ökar slitage på axlar och däck radikalt om man kör md 4x4 på asfalt.Alla utan polaris mig veterligen måste stå still när man lägger i 4x4
Vad menar du förresten med begränsad hastighet? Max 30 km/h?
Du behöver inte bry dig om detta, eftersom du inte har diff-spärr på framhjulen.På XC450:n går det för övrigt utmärkt att lägga in fyrhjulsdriften i farten. Dock är det nog bra att undvika det under hög belastning.
Var ute nu och pillade lite ,det verkar som att det har skvätt upp vatten på startknappen och därav skapat lite glapp i kontakten.Jag sprutade på lite 5-56 på kontakten och väntade lite så fick jag igång den igen men jag fick dra i knappen lite uppåt så gick den igång som en klocka ,dåligt bara att den inte tål vatten hoppas det inte blir så när man tvättar av den eller så få man ha lite spray med sig och spruta på litte på kontakter och kopplingar efter varje våtkörning och tvätt kanske är värt att göra det så håller grejer längre och erjar inte
Har någon monterat rullgas på sin XC? Edit: Ok, inga svar. Antar att Google och Ebay är mina vänner just nu. Men vad heter rullgas på engelska? "Roll gas" låter som nåt man kan råka ut för om man ligger bakom nån som ätit ärtsoppa.
Dual gasser tycker jag verkar nice, tror det fanns en till salu här på forumet för ett tag sedan.