Blivit en lite längre tur idag med blandat underlag och jag tycker den har blivit helt underbar med nya variatorn. Nu har den det där rytet jag saknat i botten och det härliga draget i högre farter är kvar:)Framhjulen vill upp i luften mest hela tiden nu
synd dom är så jävla dyra bara
Allt är relativt. 820$ US plus frakt och ev. tull = typ 6000?Jag gav 4000skr för mitt varitatorkit.
var köpte du ifrån?
En helsystem med bränslebox kostar runt 9000kr i sverige och jämför man det med variatorn så lär ju den vara mycket mer "bang for the buck"
Jag är novis på att bestycka om variatorer men kan inte förstå annat än att man med variator kit kan "omfördela" den givna motoreffekten till annan utväxling och varvtal.Mer effekt i motorn kan det ju aldrig bli frågan om. Att det blir en ax snabbare maskin från start (take off som jenkarna säger) med kit förstår jag,, men om man inte behöver ha en "dragster" maskin utan är nöjd med orginal axet som det är och istället vill ha mer kraft i maskin i de högre varvtalen, t.ex bättre ax från 50 till 80km/tim vad gör ett kit då? Är det inte så att med ett variator kit så vinner man på ett ställe men förlorar nått annat? Att i stället höja effekten på motorn betalar väl sig över ett större hastighets område? 10-20hk motor effekt ökning borde väl betala sig över hela fart registret och man bibehåller orginal variatorns karaktär i t.ex krypkörning.