Tack alla för de goda råden och tack för bilden som Hasaro la ut. Och du som skrev om Goes: min CF fungerar likadant. Joooooooo, det var dödarknappen!!!!Själv brukar jag stoppa motorn genom att vrida av nyckeln, men min kompis som var den som stängde av den sist när jag sen inte kunde starta den, hade hittat just dödarknappen och stoppat motorn med hjälp av den. Jag var inte medveten om att det finns en sån knapp..........så då gick det som det gick, Vi fick handdra den in i ett garage. Men nu är allt frid och fröjd igen, så nu är det bara att köra vidare......till den första sevicen nu i slutet av mars. Tack alla ni som engagerade er!! Ps. Motsvarande dödarknapp på min Honda Silverving GL500 1982 har en gång efter en tankning gjort att en släpkärra blev framkörd för hemtransport, men då dök en kompis upp och vred på knappen så släpkärran fick gå tom hem igen. Jag hade ett kardborrband nere på ärmen som hade dragit med sig knappen utan att jag märkte det när jag skulle tanka. Ds.
Ja just det, jag läste i en instruktionsbok som jag hittade på nätet och där finns inte dödarknappen beskriven, men jag hittade ytterligare en annan instruktionsbok på en lång, också en 500 BD och där fanns det en dödarknapp som satt bredvid själva handtaget, alltså direkt på styret. Ja, ja nu fungerar det i alla fall och jag upplever inte att just cf moto skulle vara av sämre kvalitet än vad de är som kommer från tex japan när man beskådar dem i mc-affärerna. Jag var väldigt tveksam först till en kina-maskin, för man hörde så mycket illavarslande tal om dem, men jag är glad att jag köpte min cf moto. Det blir säkert väldigt bra. Men en sak gillar jag inte och det är att batteriet blir tomt på någon vecka om man inte har en laddare på det. Det kan man u undra vad det är som tömmer batteriet.
Maskinen är ju ny, köpte den i juli, så batteriet borde ju vara ok, men man vet ju aldrig? Generatorn fungerar troligen för jag har vinschat en del med timmerkärran och det har fungerat bra. Jag har mätt med en amperemeter, milliampere, men det gav inget utslag. Så jag vet inte...............
Jens Viking: var köpte du voltmetern? Det verkar ju bra tycer jag.