Har 625 mer problem än 520?Hittar inte någon bra märkes maskin för samma pris här uppe..
Sätt ut en köpesannons, där kan du fånga dom som tycker det är krångligt eller jobbigt att annonsera själv. Och du kan ju skriva tydligt dina önskemål och krav.Och sätter du in i lokaltidningen så kanske även den äldre datorlösa generationen hör av sig.Kan vara väl spenderade hundralappar.Det finns nog många maskiner som mest står och som ägarna gärna skulle sälja bara dom fick ur tummen... Ang goes 625 och 520, där får du nog läsa i märkestrådarna. Kolla även cf sidorna, är ju typ samma maskiner.Vart bor du någonstans då? Fina begagnade maskiner till bra pris försvinner ju rätt snabbt, så det gäller ju att man är redo och har pengar när man letar på riktigt.
Ifall jag köper en Goes 520 helt ny, blir det att skruva mer än köra då?
Det kan ju mycket väl gå hur bra som helst, finns ju dom som haft väldigt lite problem. Men man kan ju också ha lite otur, men det kan du ju också ha med andra märken.Köper du en ny (eller maskin med garanti kvar) så har du ju ändå garanti, men sen gäller det ju att ha en bra åf/verkstad om det skulle krångla. Man vill ju ha hjälp snabbt och bra om det skulle krångla.Sen vad som är garanti eller inte är ju en annan sak...Själv kände jag mig vrång mot allt krångel man läst om, och bestämde att jag skulle leta begagnat istället. Då har du ju sparat lite pengar och kan ha det som buffert ifall något krånglar. Går ju snabbare om du får ordna själv istället för att vänta på åf/importör ska tjabbla om vad som gäller.Och köper du märkesmaskin finns ju också tex ebay, finns ju många som köper sina reservdelar där till bra priser. Magert utbud till cf/goes där tror jag.Kom att tänka på en sak som kan vara intressant för dig, det är hur maskinerna fungerar i kyla. Ni har väl förmodligen kallare än dom flesta här på forumet är vana med. Kan ju vara värt för dig att kolla vad som funkar bra även i kylan. En del har ju plast som gärna går sönder redan i sommarvärme, kan tänka mig att -20 gör den ännu sprödare.
En bekant köpte sin 520 i luleå, har funkat bra men det måste på en hasplåt eller tjock hasplast under. Original är skit och pajar direkt. Inga problem för han med växelspaken men en ny fjäder till variatorn är inte dum! Kolla på Trech.se! http://trech.jetshop.se/tips--trix/cf-moto-c-257-1.aspxhttp://trech.jetshop.se/tips--trix/trimma-cf-moto-c-259-1.aspx
Fjädern som du byter till gör att variatorn klämmer lite hårdare på remmen, detta gör att den växlar ner lättare då du kommer och kör och stannar. Speciellt om du bromsar in lite häftigt. Problemet med original fjädern är att den är lite för mjuk och inte riktigt orkar pressa ihop variatorn så remmen åker längst ut på skivorna. Då gnäller/slirar remmen lite då du ska starta om eftersom det blir som att starta på "2an".Sen kan jag säga, fixa en hasplast eller plåt, behöver inte kosta många dyra slantar om du gör den själv för du kommer att köra i terräng. 4 wd är kul som fasen i skogen och förr eller senare smäller du på något och originalplasten skyddar inget.Sen ska du ploga måste du fixa backspärren för att kunna backa ordentligt. Kör du fast plogen i en snöhög orkar den inte backa lös sig utan att trycka in difflocken, krångligt och dumt att bygga så. Läs i trech.se länkarna!Goes 520 är en bra maskin men den blir MYCKET bättre med lite enkla modifikationer och några hundralappar extra. Säg åt den du handlar av att beställa fjädern av trech montera den tex. Det jobbet borde dom kunna bjuda på.