...den blir väldigt bred om det lutar i sidled och man mäter från hjul till störtbåge motsvarande sida...
sen var ju inte prislappen det trevligaste heller.. en traktorreggad ville dom ha över 180lakan för!!! http://www.blocket.se/stockholm/Polaris_Ranger_Diesel_34461433.htm?ca=16&w=3&last=1
Baaahhh finns det färdiga turbokit??? fan nu blev jag ännu mer sugen!!! 10psi är nog laddtrycket dom menar, det blir 0.66 bar, lite lågt för en diesel men helt klart OK, man kan inte ge för mycket heller, det frestar ju mer på transmission och att vrida av knutar och ha sönder diffkorgar blir ännu lättare.markfrigången var ju helt klart tillräcklig, tyvärr blir ju bredden ett stort problem, dels måste jag isåfall byta släp, dels måste det röjas lite mer längs terränglederna, och man blir ju inte längre diskret om man smyger på andras domäner.. men att den är stabilare låter helt klart lockande, sen är det ju alltid trevligare att ha ratt och riktigt säte att sitta i. ska se om det nån gång kommer nån med en UTV till våra terrängkörningar så får jag se hur den tar sig fram, men troligtvis blir det trångt på många ställen, fast det är precis lika trångt på sina håll på Avestaleden, och där sägs det ju att UTV'er kommer fram fint, hur dom gör det kan ju inte jag begripa men...
jag dagdrömmer om ranger diesel nu med så hahah. tänkte en hydralpump borde ju inte vara problem sätta direkt på motorn? eftersom den motorn sitter också på endel minigrävare? tänk kunna köpa kranmans 3 tonsvagn, eller deras 2 tons med drift? värsta med fyrjuling är ju inte har hydralpump på den. skogskran kräver separat motor som ger 6 liter bara. långsamnt som fan måste dom gå?sedan är väl ranger bara ca 30 cm bredare en atv? också vid lutning bygger det på bredden tack vare störtbågen som dom andra skriver här med..
fy coolt och använbart vore haft på en hydrampump. inte bara skogavagn. tippvagn.hydralik på snöplogen.köra vedklyv eller liknande i skogen direkt.undra vadför vrid motorn har? sedan vad den får med turbon. vad har bensin 800 xp med 50hp då i vrid?