Har haft min X8 i några veckor nu o är mycket nöjd!! Skillnaden mot min förra X5 är enorm, känns som ett helt annat märke.. Har väl kört cirka 30 mil hittils o är fascinerad över trycket o d sköna motorljudet samt hur stabil o väl hopskruvat allt känns.Gjorde samma sak på den här maskinen som på min förra och efterdrog varenda synlig mutter samt skruv på hela maskinen o jämfört med X5:an så verkar den här sitta bättre ihop från början! Det enda som jag tyckte kändes mindre nice var frambromsen som kändes svampig o mjuk när man bromsade, men efter en viss inkörning så känns den fin nu. Kände på en annan X8 som va helt ny o den kändes också mjuk, men det verkar som det är snabbt övergående. När man är van med X5:ans motor så känns den här som en jävla raket i jämförelse. Var ute och åkte med en polare som skaffat en SMC 700 som han varit hyffsat nöjd med förutom skuren motor vid ca 30 mil... Efter jag gått runt o visat lite sköna saker på X8:an o han tagit en skön åktur sa han - Vad tror du jag får för min? X8:an känns som betydilgt modernare o skönare än ex SMC 700. Vi körde även såklart en hel del acctest där han fick se sig själv hyffsat förnedrad.. Ex: vi låg jämsides i ca 60km/h o tryckte fullt och x8:an bara försvinner ifrån SMC 700..Tycker också att material o känslan i hela maskinen är på topp o gör den riktigt prisvärd!Jag fick vänta sååå satans länge på den här maskinen men...när jag kliver in i mitt garage(extra varmt), drar ur ctek-laddaren, fyller upp med full tank 98, kollar oljan o rullar ut med lite skönt V-Twinljud, då känns det som det fan var värt väntan, o ett sånt tillfälle när man faktiskt e lite avundsjuk på sig själv!!
tror rjwc håller på med ett han ville iaf ha bilder på x8 systemet så han kunde börja bygga
Jag lovar att skriva om nåt går sönder eller nåt annat negativt händer så eran köplust kanske minskar något..men förmodligen händer det inte. Annars är ni välkomna till mig för en heldag o prova X8:an ordentligt.. Efter det känner ni säkert:- Den här X8:an va fan inget för mig alls.. eller inte
det där skulle du inte skrivit... jag kommer imorgon och testar härdningen av splineshylsan till diffspärren, samt det kan ju vara kul att testa drivknutarna fram med fullt styrutslag med..