Det är ju lysande, bara att ansluta den befintliga kabeln alltså!?- Är säkringen redan anpassad till den större förbrukningen som blir följden?- Ser en (liten) nackdel med att extra-strålkastaten på styret vid påslaget helljus lyser in i packningen framtill, om sådan surrats fast där. Får väl köra på halvljus enbart i så fall. Alternativt att montera en vippströmbryrare för inkoppling av strålkastaren vid behov, liknande den för handtagsvärmarna.
Undrar vad lampan heter i podden på polaris 850 xp? Är deta h8 eller i dem nedre är det h4 men vill veta i podden?
Du kan ha rätt om det där med packningen så sätt en strömbrytare, aldrig fel att kunna styra hur många lampor som lyser och JA säkringarna är nog stora. Jag har ju monterat 2 extraljus (55W), små och halvtaskig spridning på ljuset men då jag har dom på (har en microbrytare på styret) hjälper det knappt att jag slår på originalljusen, dom tillför som inte så mycket...Har tänkt byta ut extraljusen mot LED arbetslampor senare. Mitt råd är att du monterar 2-3 LED arbetslampor som du kan köra tillsammans med positionsljusen, mycket ljus och liten förbrukning då man viker av vägen!
koppla in bara, jag var ute ca 3 timmar i skogen för några dagar sedan, körde med heljus på konstant och i en fart på ca 12-15 km/h och batteriet var det inget problem med, och skillnaden med lampan är otroligt stor, du ser ALLT framför dig om du jämför med hel/halv som är originalmonterad, så sluta fundera och riv bort plasten i stället!