jahapp nu är det nya problem, nu börjar bli riktigt less på dessa skitgrejer, nu har tydligen termokontakten till kylfläkten gett uppvar ute i skogen och åkte idag och helt plötsligt steg motortempen till 95 grader, fick koppla ur termokontakten på kylaren och "bygla" den istället så fick jag ner tempen....
Citat från: chriz78 skrivet 2 oktober 2011 kl. 19:19:48jahapp nu är det nya problem, nu börjar bli riktigt less på dessa skitgrejer, nu har tydligen termokontakten till kylfläkten gett uppvar ute i skogen och åkte idag och helt plötsligt steg motortempen till 95 grader, fick koppla ur termokontakten på kylaren och "bygla" den istället så fick jag ner tempen....jag kollat kontakterna under plastkåpan, kontraktdonet till termokontakten sitter där under, och när jag byglade stift 1 och stift2 i det kontaktdonet så gick fläkten igång...jag har en Jmax 700, har tydligen gammal info kvar....Hej jag skrev för ett tagsen om det. Kan vara samma fel då 3-4 sladdar under last raket där säckringarna sitter är inte i hopptryckta ordentligt..
Trist, var ute med min i går och allt fungerade perfekt. Men fåglarna vad kallt blir i högre farter
Citat från: Nosen skrivet 12 oktober 2011 kl. 21:58:27Trist, var ute med min i går och allt fungerade perfekt. Men fåglarna vad kallt blir i högre farter Håller jag verkligen med om, måste nog skaffa mig riktiga kläder
fick besked idag att den har anlänt till sverige iaf, och skall anlända hos min ÅF imorgon
Citat från: chriz78 skrivet 13 oktober 2011 kl. 15:55:31fick besked idag att den har anlänt till sverige iaf, och skall anlända hos min ÅF imorgon Jag ledsnade på det hela och bytte maskin, numera åker man Brute -12, man kan ju säga att det är liiite skillnad ;-)