Tjena Har lite fel som jag tänkte bolla med er.Det måste vara för mycket motstånd i avgassystemet ? kröken blir rödglödgad innan motorn är 50 grader . Efter en körning i skogen gick jag ut på väg och stod på...då var den så varm att den sköt gnister ur avgassystemet . Förmodar det var stoppningen i dämparen.Kommer det någon trimkrök så den får andas ? För fabriken säger detta är normalt.Sen tjuvdör maskinen ibland men den går att starta med en gång efter, varm som kall spelar ingen roll ? Tycker maskinen går hårt i motorn? Kanske bara jag för det är min första fyrhjuling. men polaren har cf 500 och mellan dessa är det skillnad som natt och dag .men är exakt likadan, kröken blir röd nästan på engång, och har jag kört lite hårt så glöder till och med ljuddämpen och det skjutet lite blåa flammor..... känns inte riktigt bra tycker jag....
Tjena Har lite fel som jag tänkte bolla med er.Det måste vara för mycket motstånd i avgassystemet ? kröken blir rödglödgad innan motorn är 50 grader . Efter en körning i skogen gick jag ut på väg och stod på...då var den så varm att den sköt gnister ur avgassystemet . Förmodar det var stoppningen i dämparen.Kommer det någon trimkrök så den får andas ? För fabriken säger detta är normalt.Sen tjuvdör maskinen ibland men den går att starta med en gång efter, varm som kall spelar ingen roll ? Tycker maskinen går hårt i motorn? Kanske bara jag för det är min första fyrhjuling. men polaren har cf 500 och mellan dessa är det skillnad som natt och dag .
En fråga sitter strypnings satsen på som följer med fyrhjulingen ?Har nämligen en lika dan smc 700 men utan strypning mvh Hank.
CiteraEn fråga sitter strypnings satsen på som följer med fyrhjulingen ?Har nämligen en lika dan smc 700 men utan strypning mvh Hank.Jag fick med min strypningssats i en påse brevid
Citat från: prylgalen1 skrivet 21 maj 2011 kl. 13:51:31Tjena Har lite fel som jag tänkte bolla med er.Det måste vara för mycket motstånd i avgassystemet ? kröken blir rödglödgad innan motorn är 50 grader . Efter en körning i skogen gick jag ut på väg och stod på...då var den så varm att den sköt gnister ur avgassystemet . Förmodar det var stoppningen i dämparen.Kommer det någon trimkrök så den får andas ? För fabriken säger detta är normalt.Sen tjuvdör maskinen ibland men den går att starta med en gång efter, varm som kall spelar ingen roll ? Tycker maskinen går hårt i motorn? Kanske bara jag för det är min första fyrhjuling. men polaren har cf 500 och mellan dessa är det skillnad som natt och dag .Tjyvstannar den när du lägger i backen eller e det oberoende av vilken växel du har i??? Din åf ska ha fått en bulletin om hur man hanterar detta "fel".Bara en kabel som ska moddas. mvh//hades
Citat från: HADES skrivet 23 maj 2011 kl. 14:04:16Citat från: prylgalen1 skrivet 21 maj 2011 kl. 13:51:31Tjena Har lite fel som jag tänkte bolla med er.Det måste vara för mycket motstånd i avgassystemet ? kröken blir rödglödgad innan motorn är 50 grader . Efter en körning i skogen gick jag ut på väg och stod på...då var den så varm att den sköt gnister ur avgassystemet . Förmodar det var stoppningen i dämparen.Kommer det någon trimkrök så den får andas ? För fabriken säger detta är normalt.Sen tjuvdör maskinen ibland men den går att starta med en gång efter, varm som kall spelar ingen roll ? Tycker maskinen går hårt i motorn? Kanske bara jag för det är min första fyrhjuling. men polaren har cf 500 och mellan dessa är det skillnad som natt och dag .Tjyvstannar den när du lägger i backen eller e det oberoende av vilken växel du har i??? Din åf ska ha fått en bulletin om hur man hanterar detta "fel".Bara en kabel som ska moddas. mvh//hadesHades Har du någon mer info om vilken kabel det är? eftersom jag jobbar hela dagarna med fordonsel så tror jag att jga fixar det själv såvida det inte påverkar garantin förstås!?börjar ledsna lite på min ÅF dom har helt slutat att svara via mail och det är jätte svårt att komma fram på telefon.Känns inte helt ok, dessutom tycker jag att servicepersonalen kändes "slapp" i stortsett det enda som dom gjorde på första servicen var att byta olja i maskinen, jag trodde ju att dom iaf skulle kontrollera ventilspel mm. Men det behövdes inte sa dom.
Citat från: chriz78 skrivet 24 maj 2011 kl. 20:28:34Citat från: HADES skrivet 23 maj 2011 kl. 14:04:16Citat från: prylgalen1 skrivet 21 maj 2011 kl. 13:51:31Tjena Har lite fel som jag tänkte bolla med er.Det måste vara för mycket motstånd i avgassystemet ? kröken blir rödglödgad innan motorn är 50 grader . Efter en körning i skogen gick jag ut på väg och stod på...då var den så varm att den sköt gnister ur avgassystemet . Förmodar det var stoppningen i dämparen.Kommer det någon trimkrök så den får andas ? För fabriken säger detta är normalt.Sen tjuvdör maskinen ibland men den går att starta med en gång efter, varm som kall spelar ingen roll ? Tycker maskinen går hårt i motorn? Kanske bara jag för det är min första fyrhjuling. men polaren har cf 500 och mellan dessa är det skillnad som natt och dag .Tjyvstannar den när du lägger i backen eller e det oberoende av vilken växel du har i??? Din åf ska ha fått en bulletin om hur man hanterar detta "fel".Bara en kabel som ska moddas. mvh//hadesHades Har du någon mer info om vilken kabel det är? eftersom jag jobbar hela dagarna med fordonsel så tror jag att jga fixar det själv såvida det inte påverkar garantin förstås!?börjar ledsna lite på min ÅF dom har helt slutat att svara via mail och det är jätte svårt att komma fram på telefon.Känns inte helt ok, dessutom tycker jag att servicepersonalen kändes "slapp" i stortsett det enda som dom gjorde på första servicen var att byta olja i maskinen, jag trodde ju att dom iaf skulle kontrollera ventilspel mm. Men det behövdes inte sa dom.Går man efter servicemanualens anvisningar så är det inte mycket mer som ska bytas på första service.Dock mycket som ska kontrolleras.Vi har dock valt att utföra en full service på samtliga fabrikat även vid första servicen.På det viset vet man att det e bra vätskor o filter i maskinen.Vad det gäller tjyvstopp på backen så ska det utföras av auktoriserad verkstad,inget som e lämpligt att lägga ut här då även mindre begåvade elektriker kanske får för sig att klippa o klistra lite oxå. mvh//hades