Ang hastighetsmätaren så låter det som en störning typ glapp i någon kabel och detta kan nog vara precis var som helst på hojen, det verkar som processorn i mätaren stannar... kolla även så laddningsregulatorns alla kablar sitter fast ordentligt och kolla tändkabel och tändhatt. Tja, jag kan nog bara önska dig lycka till.//jens
Jag vet inte var regulatorn sitter men den är av aluminium och har lite flänsar runt.Blir displayen dålig vid start eller efter en stunds körning utan att starten är använd?Försök lyssna efter överslag i tändsystemet, det hörs som ett tickande.//jens
På en del atv:er så är backen kopplad till cdi:n som någon slags hastighetsbegränsare bakåt för att vi inte skall köra åt h-e på backen, ungefär halva antalet tändpulser tas bort. Om nu cdi:n "tror" att backen är i så bluddrar den bara för det och denna signal kommer förmodligen från displayen.Kolla högspänningskabeln mellan spole och stift, överslag där kan framkalla dessa fel.//jens
Har du kollat tändstiftkretsen?Jens
Det som behöver kollas är så kabeln ej är avskavd, ej avbrott speciellt i hatten då, har du möjlighet att ohm-mäta med en multimeter gör det ochså. Det bör vara 3000-7000 ohm mellan hattkontakten (den till tändstiftet) och jord. Denna kontroll bara för att säkerställa att det inte är tändstiftkretsen som stör ut displayen, om så fallet så kommer displayen gå sönder för gott ganska snart. Om det nu inte är där felet ligger så kan det ju vara själva displayen själv som faktiskt krånglar, den går på ca 5 volt så funkar hojen för övrigt med start och så, då är det inte batterifel. Kolla så säkringstungorna är spända så ingen säkring glappar. Prova även att rycka i tändningslåset när den går och småvrid nyckeln lite ochså. //jens