Ja, ja är jag föööööörvånad.Warns "nya fiiina" vinsch RT 30 är i praktiken obrukbar vid minusgrader,vafan är den smord med? viscolocksvätska verkar det vara visst funkar det elektriska,men man måste ju förfan ha med en ardenner för att få ut linan Polaris 3500 är förvisso högjudd,men man kan förfan knipa fast linan mellan skinkorna,dra en brakskit på skidor och med lätthet få ut linan
Ska vi byta med varandra Miko?
Jaha,jag visste det.ATV-TERRÄNGMAGASINET kom i dag,där finns en artikel om variatorkitt mm.Där kan man läsa:använd inte under NÅGRA SOM HELST OMSTÄNDIGHETER SMÖRJMEDEL i VARIATORN .Precis vad mecken meddelade mig att han gjort när jag hämtade maskinen i fredags :knupple:Jag gjorde rent och SMÖRJDE variatorn sa han :banghead:Så nu är det bara att vänta på sliiiiiiiret
Jaha Oskar jag misstänker att MIN jävla vinsch är skänkt av gud för att jävlas med mig Menar du att du kan ta linan och bara "promenera" ut med den? visserligen är jag 53,men har jobbat i skogen sen sexton års ålder och är fanimig starkare än dom flesta även när jag lösgjort dom första metrarna måste jag linda linan runt armen och likt en jävla fjärilslarv "pumpa" mig framåt.Är det uppför måste jag spjärna emot med klackarna,luta mig bakåt och samtidigt rycka ut linan Ps på Hornbach hittade jag i dag 20 meter Dynnema 6mm för drygt 350 spänn,Jag fick det att funka rätt bra med 8mm också,men det blev lite för mycket på trumman