Citat från: pange skrivet 15 februari 2011 kl. 06:22:58precis så har mitt fäste blivit 2 ggr nu o jag har ínte kört emot något så det har smällt till nä frontmontage tror jag inte mycket på längre.Visst är det smidigt men det klarar inte krafterna som uppstår Å fan, det lät inte bra. Jag har plogat ganska mkt i vinter och fram tills detta hände så har mitt fäste klarat sig.Vad har du för plog då ? Själv kör med Warns Vantage Tapered. / M
precis så har mitt fäste blivit 2 ggr nu o jag har ínte kört emot något så det har smällt till nä frontmontage tror jag inte mycket på längre.Visst är det smidigt men det klarar inte krafterna som uppstår
Värm mrtallen före och under rikten sedan måste du förstärka upp brottsytan metallen blir alltid lite klenare i brottsytan. Lycka till
Citat från: tech skrivet 15 februari 2011 kl. 08:43:56Värm mrtallen före och under rikten sedan måste du förstärka upp brottsytan metallen blir alltid lite klenare i brottsytan. Lycka till Jag fick min lokala bilkmek att rikta fästet. Det gick att rikta utan värme då det var ganska lite krökt. Skal skruva tillbaka grejorna ikväll. Så får vi se om fästet håller framöver eller blivit "försvagat". Men det är väll då man använder värme som det blir svagare eller hur ?/ M
Citat från: Deer Hunter skrivet 15 februari 2011 kl. 11:57:25Citat från: tech skrivet 15 februari 2011 kl. 08:43:56Värm mrtallen före och under rikten sedan måste du förstärka upp brottsytan metallen blir alltid lite klenare i brottsytan. Lycka till Jag fick min lokala bilkmek att rikta fästet. Det gick att rikta utan värme då det var ganska lite krökt. Skal skruva tillbaka grejorna ikväll. Så får vi se om fästet håller framöver eller blivit "försvagat". Men det är väll då man använder värme som det blir svagare eller hur ?/ MBöjer man en kall metallbit fram å tillbaka några gånger så går den av till slut, så värme behövs inte för att göra det svagare
Värmen är inte till för att försvaga det har redan blivit försvagat där du har brottsytan.Värmen är till för att få metallen mera följsam under rikten.Och efter som du fått en brottsyta bör man förstärka den genom att svetsa på tex en vinkelprofil.
Man behöver ju inte överdriva