Ang, hjuluppsättnignar så om ja va du så skulle jag ha org hjul nu ett tag och slita lite på dom sen kanske i vår sommar köpa några snygga alu fälgar med ex bighorn elelr liknande, och sen nästa vinter så kan du lägga på den andra hjuluppsättningen. Om du köper ny hjuluppsättning när våren kommer så kan du ha kedjorna kvar, så är det bara sätta på dom nästa vinter. En fördel med 2 hjuluppsättningar är ju att om jag nu vill ut och busa utan kedjor en helg så tar det 5-10 min att lägga om. Om du ska ta av kedjorna sp tar det kanske 1 timme minst om du ska ha på dom igen sen också.Sen är det ju vad man har för behov och vad man vill lägga pengar på. Har du dåligt med slantar i plånboken så brukar alltid blocket kunna stå till tjänst.
Få av dom går ju snabbt, men är puligare att få på dom. Tar lite tid, när man måste ta av hjulen, ur med luften på med kedjorna och sen dra och spänna och sen i med luft och på med hjulet. Sen så göra så på alla 4 hjul är inget jag gör varannan helg för kunna busa lite Edit, menade såklart inte att det tar en timme att få av dom utan att det blir en timme att både få av dom och på. Då 95 % av tiden är att få på dom. Skrev lite konstigt kanske.