ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Honda (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Honda TRX 680fa Rincon "Mud Edition" -2011
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
« föregående nästa »
  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
 
Sidor: [1] 2 ... 6  Alla   Gå ned

Författare Ämne: Honda TRX 680fa Rincon "Mud Edition" -2011  (läst 33208 gånger)

Utloggad Anderzon

  • Dr. Ing. Anderzon
  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 36
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Anderzon
Honda TRX 680fa Rincon "Mud Edition" -2011
« skrivet: 9 januari 2011 kl. 16:46:21 »
Har ett par frågor ang. min nya Honda 680fa Mud Edition:

1) Ibland tar höger bromshandtag väldigt långt in, bromsarna nyper bra men handtaget kan nästan krammas hela vägen mot handtaget. Pumpar jag handtaget ett par gånger så är allt normalt igen...

2) Gasar jag iväg med fullgas hinner övervarvningsskyddet slå i innan nästa växel trillar i (3-stegs automatlåda). Släpper jag gasen lite så trillar nästa växel i normalt.

Maskinen är helt original och har endast gått 15h, således garanti kvar. Dock är jag intresserade av era synpunkter och erfarenheter!

Mud edition är en standard TRX680fa + följande utrustning:
·28” grovmönstrade däck på 12" aluminumfälgar
·Maskinen höjd 2”
·15% lägre utväxling jfr. med standard, genom nedväxlingssats i växellådan.
·Hasplåt, drivaxelskydd fram och bak samt bröstplåt är monterad.
·En kraftig pulverlackad frontbåge
·Lågt frontmonterad, radiostyrd WARN RT25 vinsch
Anmäl till moderator   Loggat
It's fun until someone gets hurt ...then it's hilarious

Såld> Polaris Sportsman 850 XPS Forest
Såld> Honda TRX 680 Rincon "Mud edition"
Såld> Honda TRX 420 Fe

Utloggad Anderzon

  • Dr. Ing. Anderzon
  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 36
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Anderzon
SV: Honda TRX 680fa Rincon "Mud Edition" -2011
« Svar #1 skrivet: 9 januari 2011 kl. 19:59:18 »
38 visningar... Ingen som har några idéer eller synpunkter?
Anmäl till moderator   Loggat
It's fun until someone gets hurt ...then it's hilarious

Såld> Polaris Sportsman 850 XPS Forest
Såld> Honda TRX 680 Rincon "Mud edition"
Såld> Honda TRX 420 Fe

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: Honda TRX 680fa Rincon "Mud Edition" -2011
« Svar #2 skrivet: 9 januari 2011 kl. 20:35:10 »
det där med bromsarna känner jag igen från min hjuling, händer det när du kört i djup snö? och har du länkarmsskydd? händer detta bara när du haft fullt styrutslag?
jag gjorde nämligen egna länkarmsskydd i alu, och dom går ganska långt ut mot hjulen för att täcka så mycket av yttre drivknuten som möjligt, men nackdelen är att vid fullt styrutslag så ligger bromsoken väldigt nära plåtarna, och eftersom jag har flytande ok (1-kolvs) så kan dom pressas inåt och kolven pressas då tillbaka lite, och detta händer alltså om det packar sig snö på skyddsplåtarna eftersom det bara är några millimeter mellan oket och plåten utan snö..
så ibland tar inte bromsen alls på första "försöket" utan jag får pumpa 2-3 gånger så nyper det.

det där med övervarvsskyddet skulle ju kanske kunna bero på din lägre utväxling, som inte tagits med i beräkningen för övervarvsskyddet, eller så har man inte tagit till nån marginal. men honda är ju kända för att göra saker som fungerar bra så det vore ju konstigt, men är denna variant nåt som honda byggt eller är det en ombyggd maskin av nåt annat företag?

för om man bara byter till lägre utväxling så hinner den upp upp i varv snabbare och lådan kanske inte hinner växla innan den når varvstopp.
sen kan det ju också vara följden av en ren skrivbordsprodukt detta, dom har alltså tänkt så här att om vi byter till lägre utväxling så måste vi göra så att lådan växlar tidigare för att inte nå varvstopp, men så kanske dom inte riktigt tagit hänsyn till tiden det tar för lådan att växla från det att den påbörjat en växling tills den är klar, i en bil-automat kan det ta ca en sekund, och det är klart att motorvarvet hinner ju stiga än mer på denna sekund.


om jag drar en parallel till bil-världen så kan man råka ut för detta om man byter växellåda på en cheva diesel-pickup till en låda från en bensinare, problemet man råkar ut för är att dieseln har sin varvbegränsning på 3600 och bensinaren på 5500, så när man ger full gas så hinner motorn nå varvbegränsningen innan lådan kastar in nästa växel eftersom den är gjord för att göra det vid ett högre varvtal.
« Senast ändrad: 9 januari 2011 kl. 20:38:27 av Oskar P »
Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad Anderzon

  • Dr. Ing. Anderzon
  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 36
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Anderzon
SV: Honda TRX 680fa Rincon "Mud Edition" -2011
« Svar #3 skrivet: 10 januari 2011 kl. 16:44:55 »
Det du skriver låter mycket troligt! Ringde till Ahlqvist MC där den är köpt idag och även de kunde styrka dina synpunkter. Dock ville de jag skulle hålla koll på bromsen fram, de hade givetvis inte hört om detta tidigare. Skall provköra nu när snön nästan töat bort. De bekräftade även att det var flytande ok på min maskin så visst låter det troligt!
Ang. växlingen så är det tydligen bara att leva med, eller gasa lite mindre  :tickedoff Alternativt kan man ju köra ESP och växla själv på knappsatsen med vänstertummen...

Tack för hjälpen!

// Anderzon
Anmäl till moderator   Loggat
It's fun until someone gets hurt ...then it's hilarious

Såld> Polaris Sportsman 850 XPS Forest
Såld> Honda TRX 680 Rincon "Mud edition"
Såld> Honda TRX 420 Fe

Utloggad Thyrén

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 1377
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
  • Vasaloppet nästa
    • Visa profil
Thyrén
SV: Honda TRX 680fa Rincon "Mud Edition" -2011
« Svar #4 skrivet: 10 januari 2011 kl. 17:13:38 »
Min handbroms är lika den med men det kan man väl leva med ;)
Anmäl till moderator   Loggat
Sålda:
*Kawasaki BruteForce 750 -08 med en massa utrustning, en riktig skitmaskin som gjort att ATV åkandet lagts på hyllan...
*Suzuki LTZ 250 -04, bästa maskin jag någonsin kört.

Utloggad storsveden

  • ATV Pro
  • *****
  • Antal inlägg: 331
  • Total likes: 9
  • Can am 800 xxc
    • Visa profil
storsveden
SV: Honda TRX 680fa Rincon "Mud Edition" -2011
« Svar #5 skrivet: 10 januari 2011 kl. 18:05:31 »
Citat från: Anderzon skrivet 10 januari 2011 kl. 16:44:55
Det du skriver låter mycket troligt! Ringde till Ahlqvist MC där den är köpt idag och även de kunde styrka dina synpunkter. Dock ville de jag skulle hålla koll på bromsen fram, de hade givetvis inte hört om detta tidigare. Skall provköra nu när snön nästan töat bort. De bekräftade även att det var flytande ok på min maskin så visst låter det troligt!
Ang. växlingen så är det tydligen bara att leva med, eller gasa lite mindre  :tickedoff Alternativt kan man ju köra ESP och växla själv på knappsatsen med vänstertummen...

Tack för hjälpen!

// Anderzon
Börja växla manuellt så kommer du aldrig använda det andra de gjorde jag
Anmäl till moderator   Loggat

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: Honda TRX 680fa Rincon "Mud Edition" -2011
« Svar #6 skrivet: 10 januari 2011 kl. 18:19:10 »
Citat från: storsveden skrivet 10 januari 2011 kl. 18:05:31
Citat från: Anderzon skrivet 10 januari 2011 kl. 16:44:55
Det du skriver låter mycket troligt! Ringde till Ahlqvist MC där den är köpt idag och även de kunde styrka dina synpunkter. Dock ville de jag skulle hålla koll på bromsen fram, de hade givetvis inte hört om detta tidigare. Skall provköra nu när snön nästan töat bort. De bekräftade även att det var flytande ok på min maskin så visst låter det troligt!
Ang. växlingen så är det tydligen bara att leva med, eller gasa lite mindre  :tickedoff Alternativt kan man ju köra ESP och växla själv på knappsatsen med vänstertummen...

Tack för hjälpen!

// Anderzon
Börja växla manuellt så kommer du aldrig använda det andra de gjorde jag

automat är ju livet det!! jag fattar inte varför folk med flit vill ha manuella lådor, när det finns anordningar som är till för att sköta det år en!!
Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: Honda TRX 680fa Rincon "Mud Edition" -2011
« Svar #7 skrivet: 10 januari 2011 kl. 18:19:54 »
Citat från: Anderzon skrivet 10 januari 2011 kl. 16:44:55
Det du skriver låter mycket troligt! Ringde till Ahlqvist MC där den är köpt idag och även de kunde styrka dina synpunkter. Dock ville de jag skulle hålla koll på bromsen fram, de hade givetvis inte hört om detta tidigare. Skall provköra nu när snön nästan töat bort. De bekräftade även att det var flytande ok på min maskin så visst låter det troligt!
Ang. växlingen så är det tydligen bara att leva med, eller gasa lite mindre  :tickedoff Alternativt kan man ju köra ESP och växla själv på knappsatsen med vänstertummen...

Tack för hjälpen!

// Anderzon
hoppas de löser sig, troligtvis är det packad snö som varit problemet med bromsen.
kan utfärda en liten allmän varning när det gäller snö och länkarmsskydd, på min hjuling packades ddt snö bakom länkarmsskydden, runt drivknutdamasken, och när hjulingen sen stod ute i kylan ett tag så droppade det ner lite smältvatten från värmen från kylaren ner på länkarmarna och snön runt damasken förvandlades till is som gjorde att damasken frös fast, när jag skulle köra sen så var damasken fastfrusen och tvinnade sig runt drivaxeln, men den gick inte sönder som tur var!!
« Senast ändrad: 10 januari 2011 kl. 18:22:21 av Oskar P »
Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad HUSA

  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 46
  • Total likes: 1
  • Kön: Man
    • Visa profil
HUSA
SV: Honda TRX 680fa Rincon "Mud Edition" -2011
« Svar #8 skrivet: 16 januari 2011 kl. 00:38:35 »
Angående punkt 2 dvs. växelproblematiken kan jag bara bekräfta att jag har samma symptom, lite små irriterande men inte graverande tycker jag.
Körde förlängesedan en original maskin och om jag minns rätt så växlade den upp i tid innan övervarvnings skyddet slog in.
Tror som Oskar P att detta beror på att man har ändrat utväxlingen och inte anpassade lådan som man borde ha gjort. :tickedoff
Använder ibland manuellt växlingsläge och det är ett bra komplement i vissa kör fall.
Då jag har byggt om till rullgas så bottnar alltid handtaget mot rullen så detta kan jag inte verifiera

Är mycket nöjd med maskinen då den fungerar klanderfritt, det jag saknar är lite extra effekt i vissa lägen.
Var idag ute och plogade mig fram i ca 30-40 cm blöt snö och då måste jag ha fullgas hela tiden för att inte tappa fart, problemet är att jag måste slå av efter ett tag för att motortemperaturen steg lite för mycket.

Den enda svaghet som denna maskin har vad jag känner till är att växel länkaget förändras över tiden och då kan backen hoppa ut om detta inträffar då måste det justeras omgående innan man får skador på dreven.
Anmäl till moderator   Loggat
Honda Rincon 680 Mud Edition -07

Utloggad Anderzon

  • Dr. Ing. Anderzon
  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 36
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Anderzon
SV: Honda TRX 680fa Rincon "Mud Edition" -2011
« Svar #9 skrivet: 16 januari 2011 kl. 10:38:36 »
Jag är grymt nöjd med min maskin, har plogat med en Honda trx 420fe tidigare så jag har inte saknat någon effekt än iaf. :)
Dock kan jag tänka mig att den sackar i 30-40cm blötsnö, frågan är hur många maskiner som klarat detta en längre stund?
Fick ju teorierna om bromsverkan och övervarvningsskyddet bekräftat av Ahlqvist MC, jag har dock inte hunnit med att köra mer sedan sist jag skrev.
Ang. att växel länkaget ändras med tiden, borde inte detta innefattas av garantin?
Skall påpeka att de checkar detta vid service nästa gång.

Längtar till våren nu, skall bli roligt med lite skogskörning utan snö!
Kanske skulle fortsätta att fylla på tråden med lite bilder på våra Honda 680 maskiner?

Bilder från senaste körningen, hade kommit 15cm härlig nysnö här i småland! Denna dagen hade vi runt 50cm snö vilket är ganska mycket för oss härnere =)



* bild A.jpg (74.19 kB, 700x522 - visat 3114 gånger.)

* bild C.jpg (41.79 kB, 700x522 - visat 3062 gånger.)

* bild B.jpg (53.42 kB, 700x522 - visat 2947 gånger.)
Anmäl till moderator   Loggat
It's fun until someone gets hurt ...then it's hilarious

Såld> Polaris Sportsman 850 XPS Forest
Såld> Honda TRX 680 Rincon "Mud edition"
Såld> Honda TRX 420 Fe

Utloggad Oskar P

  • ATV Guru
  • *******
  • Antal inlägg: 2125
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
  • en dieselhjuling behöver ingen mjukvaruuppdatering
    • Visa profil
Oskar P
SV: Honda TRX 680fa Rincon "Mud Edition" -2011
« Svar #10 skrivet: 16 januari 2011 kl. 14:37:04 »
är det delad bakaxel på den maskinen?
Anmäl till moderator   Loggat
:headbang: O0

Utloggad Anderzon

  • Dr. Ing. Anderzon
  • ATV Amatör
  • ***
  • Antal inlägg: 36
  • Total likes: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
Anderzon
SV: Honda TRX 680fa Rincon "Mud Edition" -2011
« Svar #11 skrivet: 16 januari 2011 kl. 14:52:31 »
Jajjemen, delad bakaxel!
Här ijämte den brutala Artic cat mud pro 1000cc  :)

* bild D.jpg (53.7 kB, 700x423 - visat 2805 gånger.)
Anmäl till moderator   Loggat
It's fun until someone gets hurt ...then it's hilarious

Såld> Polaris Sportsman 850 XPS Forest
Såld> Honda TRX 680 Rincon "Mud edition"
Såld> Honda TRX 420 Fe

  • Skicka ämnet
  • Skriv ut
Sidor: [1] 2 ... 6  Alla   Gå upp
« föregående nästa »
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Märkes diskussioner »
  • Märkesspecifikt ATV Quad Fyrhjuling »
  • Honda (Moderatorer: Outlander, STENE, Rickard Marklund) »
  • Ämne: Honda TRX 680fa Rincon "Mud Edition" -2011
 


Online just nu.

562 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 600. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info