1000:- i böter för terrängreggad på väg.
Hur kan körkortet ryka när man kanske inte ens har något? Böter igen ligger nog närmre till hands...
Okej tack tack. Detta är bara så oerhört korkat. Jag som har bilkörkort får inte köra en fyrhjuling i skogen och måste ta något sunkigt förarbevis som jag tagit ett redan för moppen. Om jag ska hjälpa en polare att dra upp en älg då får jag köra på landsväg i max 20 km/h? Förutsatt att jag har ett sånt här förarbevis.Vad händer om polisen stoppar mig? Ryker mitt vanliga körkort då? MVH
Frågeställaren har ju tydligen körkort, men inte förarbevis. Då kan körkortet ryka om man åker dit för olovlig körning...
Ok så det finns speciella lagar för frågeställare
http://publikationswebbutik.vv.se/upload/5558/100047_bra_att_veta_om_fyrhjulingar_.pdfDär har ni lite mer att läsa
Bor i Hyltebruk och har sett en som kör på en fyrhjuling här (ganska liten). Annars är det lugnt. Poliserna är jävliga som fan här och tar gärna böter.
Mej har de sällan försökt att stoppa i byn eller utanför Jag har kört i byn i flera år men Raptor 700 klassas nog inte som liten. Nu är jag bara i byn ibland, bor utanför numera