Men ok... vikplog eller spetsplog kanske inte spelar så stor roll egentligen.... Det är funktionen att kunna klyva snön som är viktig och att det inte blir för dyrt, tungt och klumpigt.Det är just för igendrevade småvägar som jag har nytta av den. Bättre att ploga sig fram i snön än att bli hängande på underredet i nån driva. Mitt främsta behov är alltså att ta mig fram och inte "skotta snö". Jag vet - det är säkert helt udda, men jag tror en spetsplog skulle passa ypperligt för mitt speciella behov.
Hur många ggr. kan du klyva snön innan vallarna blir så stora att snön "rinner" tillbaka på vägen!??
Kanske denna för plogning på is i 60 km/tim(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)
Shit! Min drömplog! Den du...
Citat från: Edge Racing skrivet 19 november 2010 kl. 21:53:00Kanske denna för plogning på is i 60 km/tim(Bild borttagen i citat, klicka fr att se bild..)Vart hittar man mer info om denna?
Det är just för igendrevade småvägar som jag har nytta av den. Bättre att ploga sig fram i snön än att bli hängande på underredet i nån driva. Mitt främsta behov är alltså att ta mig fram och inte "skotta snö". Jag vet - det är säkert helt udda, men jag tror en spetsplog skulle passa ypperligt för mitt speciella behov.