Click Here!
Bra pÄ dÀck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Suzuki LT 250 R  (lĂ€st 7680 gĂ„nger)

Utloggad Solex

Suzuki LT 250 R
« skrivet: 8 februari 2005 kl. 19:09:25 »
Finns det ingen som kör en sÄdan gammal skönhet???

Jag kan medela att det stĂ„r en sĂ„dan i garget ny renoverad som gĂ„r som Sa"#€€t%€#€an :)  :D  :lol:  :twisted:
Namn: Linus Carlsson
Telefon: 070-6938224
Fax: 0471-33939
Ort: Emmaboda
LĂ€n: Kalmar

Utloggad SZR

Suzuki LT 250 R
« Svar #1 skrivet: 16 februari 2005 kl. 19:42:14 »
en sÄn vill jag med ha!!!!!!
nu

Utloggad Solex

Suzuki LT 250 R
« Svar #2 skrivet: 16 februari 2005 kl. 22:25:23 »
he he Fick ut Ä testa den riktig förra helgen och jag som inte har kört mer Àn en tiondel av vad min bror har kunde hÀnga med hans 660R
NĂ€stan bara lite trĂ€ning sĂ„ blir han sisst  8)
denna gÄr riktigt bra kan jag lova. NÀstan allt Àr nytt och den Àr max uppborrad...
Namn: Linus Carlsson
Telefon: 070-6938224
Fax: 0471-33939
Ort: Emmaboda
LĂ€n: Kalmar

Utloggad Solex

Suzuki LT 250 R
« Svar #3 skrivet: 16 februari 2005 kl. 22:25:57 »
Skulle vara kul och fĂ„ bĂ€nka den   :lol:
http://www.atvcenter.se/modules.php?name=coppermine&file=displayimagepopup&pid=1062&fullsize=1


TyvÀr Àr koporna lite slitna men annars sÄ Àr den i ordning
Namn: Linus Carlsson
Telefon: 070-6938224
Fax: 0471-33939
Ort: Emmaboda
LĂ€n: Kalmar

Utloggad Orre

Suzuki LT 250 R
« Svar #4 skrivet: 17 februari 2005 kl. 11:09:17 »
De sÀgs att denna quad e ett monster pÄ 2takt :D
Har dock aldrig provat men Àr riktigt sugen pÄ att provköra..!!

Kör hÄrt !!
Mvh Orre
ww.Cleanracing.se
-------------------------------------------------------
Sponsorer:
www.Quadshopen.se

Utloggad Solex

Suzuki LT 250 R
« Svar #5 skrivet: 17 februari 2005 kl. 12:17:58 »
he he jag var ju van Ä köra 4-takt
Och det tar ju lite tid och stÀlla om sig man har ju ett helt annat driv pÄ bakhjulen

Och der Ă€r ett jĂ€kla vĂ€xlande men det Ă€r det vĂ€rt  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:  :lol:
Namn: Linus Carlsson
Telefon: 070-6938224
Fax: 0471-33939
Ort: Emmaboda
LĂ€n: Kalmar

Utloggad Solex

Suzuki LT 250 R
« Svar #6 skrivet: 17 april 2005 kl. 11:38:18 »
Var ute pÄ isen och körde mot min bror han har en Raptor och betydlig mycket mer körvana Ànn vad jag har. men han hÀngde inte med jag tror att det har helt och hÄllet med suckan att göra.... men det var grymt skoj.
Namn: Linus Carlsson
Telefon: 070-6938224
Fax: 0471-33939
Ort: Emmaboda
LĂ€n: Kalmar

Utloggad Sniprus

Suzuki LT 250 R
« Svar #7 skrivet: 9 maj 2005 kl. 23:31:10 »
Jag har en borrad suzuki LT250-86 och min bror en kawa 450 quad-03,
men inte fan kör han ifrÄn mig.... :D
Ha Ha.....
Polaris Sportsman 800EFI Quadricycle -07
Grizzly 660 -05 SÅLD
Suzuki LT250R -88 SÅLD

Utloggad Solex

Suzuki LT 250 R
« Svar #8 skrivet: 10 maj 2005 kl. 11:16:24 »
Tycker att det Àr lite roligt att maskiner som Àr uppÄt 20Är gamla kan spöa dagens maskiner vad har hÀnt de senaste Ären?


GÄr inte tekniken framÄt.....
Namn: Linus Carlsson
Telefon: 070-6938224
Fax: 0471-33939
Ort: Emmaboda
LĂ€n: Kalmar

Utloggad Quadracermange

Suzuki LT 250 R
« Svar #9 skrivet: 26 augusti 2005 kl. 07:23:54 »
Citat frÄn: "Solex"
Tycker att det Àr lite roligt att maskiner som Àr uppÄt 20Är gamla kan spöa dagens maskiner vad har hÀnt de senaste Ären?


GÄr inte tekniken framÄt.....


JasÄ, det Àr inte mer att Äka i med dagens maskiner? Har nyss köpt en Lt 250 R som ska vara lite modifierad och Àr ruggigt nöjd. Roligare för pengarna gÄr ju knappast att fÄ. Jag menar 12.000 bagis jÀmfört med över 80.000:-. SÄ mycket roligare kan ju inte de nyare maskinerna vara? Vad sitter det för kugg fram original. Har 14 fram pÄ min och Àr ruskigt nöjd. Fortfarande tillrÀckligt bra drag fast man slipper vÀxla lika mycket. Vridet rÀcker ÀndÄ!

Utloggad Solex

Suzuki LT 250 R
« Svar #10 skrivet: 26 augusti 2005 kl. 11:23:58 »
Jag skall kolla och sÄ hör jag av mig den 5/9 pga att jag Àr bredbandslös tills dess och det Àr inte roligt att sitta pÄ modem


Var den i bra skick??

Det var billigt mÄste vara en 85-86 eller?
Namn: Linus Carlsson
Telefon: 070-6938224
Fax: 0471-33939
Ort: Emmaboda
LĂ€n: Kalmar

Utloggad Quadracermange

Vet tyvÀrr inte Ärsmodell
« Svar #11 skrivet: 26 augusti 2005 kl. 12:46:48 »
Vet tyvÀrr ej Ärsmodellen men jag tror det Àr en 85:a eller 86:a pga att den Àr 5-vÀxlad. Har hört att 87-92 Àr 6-vÀxlade. Ska ta med ramnumret till min lokala MC-handlare och kolla upp. Tycker skicket var mycket bra. Visst, lite repor pÄ plasten och en lite sliten koppling som jag nu bytt, i övrigt kanonmaskin med klart bra prestanda. Toppar garanterat lÄngt över 100. Ska kolla med GPS.

 


Online just nu.

177 gÀster, 3 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Rickard Marklund, clun, PeterDer,
Flest online idag: 188. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. SĂ„ vi sĂ€ger sĂ„.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att fĂ„ hĂ€star sĂ„ vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bĂ€nk? anvĂ€nds för att slippa vĂ€rmen pĂ„ ett visst omrĂ„de
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgĂ„r man alltid frĂ„n att den Ă€r varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bĂ€nk dĂ€r just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. DĂ€remot vill de som sĂ€ljer skiten slĂ„ i folk att man fĂ„r snabbare gasvĂ€xling om man sĂ€tter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjĂ€rnceller. Tycker du ska lĂ€sa pĂ„ ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
  • Jupiter: JassĂ„? PĂ„ vilket vis?
    9 juli 2018 kl. 20:48:06
  • skogsbonne: fast det hjĂ€lper ju?
    9 juli 2018 kl. 19:39:13
  • Jupiter: ”Enbart”
    9 juli 2018 kl. 19:23:53
  • Jupiter: Det finns överhuvudtaget inga fördelar med avgasbandage. Googla pĂ„ testet Cycle World gjorde, en art en utseende grej. Inget annat.
    9 juli 2018 kl. 19:23:34
  • Cummins: Fördel, det sĂ€nker vĂ€rmen dĂ€r det Ă€r monterat. Nackdel, det som Ă€r lindat rostar bort jĂ€vligt mycket fortare.
    9 juli 2018 kl. 01:15:28
  • Tictic: Kan man anvĂ€nda avgasbandage pĂ„ hjuling? För nackdelar?
    8 juli 2018 kl. 22:42:01
  • rally nizze..: behövs allt regn nu
    4 juli 2018 kl. 10:26:51
  • Högdahl: Trött pĂ„ detta jĂ€vla vĂ€dret nu,om det Ă€ndĂ„ kunde bli regn
    3 juli 2018 kl. 16:19:51
  • jörgen karlsson: behöver en sadel till min reinmech 175 mototec min stulen ! nĂ„gon som vet ?
    2 juli 2018 kl. 08:07:09
  • rally nizze..: variatorn kanske
    23 juni 2018 kl. 11:14:52
  • Tictic: Den har inte druckit mĂ„nga droppar pĂ„ 5 mĂ„nader... Bytt kopplings lamell och nu Ă€r det nĂ„got som klunkar inne i maskinen pĂ„ tomgĂ„ng
    23 juni 2018 kl. 10:51:26
  • Beangan: Klunkande ljud?? Är den törstig pĂ„ midsommar?? :D
    22 juni 2018 kl. 23:58:49
  • Tictic: Jippie.. Trevlig midsommar.. Klunkande ljud i hjulingen..... Suck...
    22 juni 2018 kl. 22:46:43
  • Högdahl: Nej dom hĂ„ller till pĂ„ Gunnevi
    22 juni 2018 kl. 14:56:33
  • rally nizze..: Hillringsberg största 14is festen i VĂ€rmland
    22 juni 2018 kl. 13:17:09
  • Högdahl: Nej för pĂ„ lördag Ă€r det fest i parken.....
    22 juni 2018 kl. 12:45:21
  • Tictic: Trevlig midsommar..
    22 juni 2018 kl. 10:12:22
Click Here!
Bra pÄ dÀck, höjningssatser, breddningsbultar med mera
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme