Jag hade samma problem som du har nu för några år sen, att den inte varvade ur efter jag hade monterat ett öppet luftfilter på min smc cbw 250, felet var att jag hade köpt precis samma filter som du har på bilden för när jag tog bort det och gasade utan filtret på, så varvade den ur utan problem så testa utan en gång så får du se.... Jag fick byta till ett skumgummi filter istället (Hebo) men fick då inte plats att montera det direkt på förgasaren utan fick göra som du har gjort, dvs montera det på en gummislang (min var armerad med ståltrå) som jag sedan surrade fast ovanför baksvingen med en jäkla massa eltejp, men där får den iof mycket mer luft....
Skulle tro att de går för tungt för luften i röret/slangen. pröva med en som är slät invändigt den där dragspelsslangen kan göra mycke konstiga saker med luftflödet.Bara en tanke, Ha maskin på tomgång och filtret på sen lossar du på slangen vid förgasaren och drar isär lite går den bättre då ??
Citat från: Strawie skrivet 13 augusti 2010 kl. 03:58:50Jag hade samma problem som du har nu för några år sen, att den inte varvade ur efter jag hade monterat ett öppet luftfilter på min smc cbw 250, felet var att jag hade köpt precis samma filter som du har på bilden för när jag tog bort det och gasade utan filtret på, så varvade den ur utan problem så testa utan en gång så får du se.... Jag fick byta till ett skumgummi filter istället (Hebo) men fick då inte plats att montera det direkt på förgasaren utan fick göra som du har gjort, dvs montera det på en gummislang (min var armerad med ståltrå) som jag sedan surrade fast ovanför baksvingen med en jäkla massa eltejp, men där får den iof mycket mer luft.... Ligger den inte mitt i "skottelden" för diverse lera, vatten osv?
Citat från: Delarium skrivet 13 augusti 2010 kl. 08:09:11Citat från: Strawie skrivet 13 augusti 2010 kl. 03:58:50Jag hade samma problem som du har nu för några år sen, att den inte varvade ur efter jag hade monterat ett öppet luftfilter på min smc cbw 250, felet var att jag hade köpt precis samma filter som du har på bilden för när jag tog bort det och gasade utan filtret på, så varvade den ur utan problem så testa utan en gång så får du se.... Jag fick byta till ett skumgummi filter istället (Hebo) men fick då inte plats att montera det direkt på förgasaren utan fick göra som du har gjort, dvs montera det på en gummislang (min var armerad med ståltrå) som jag sedan surrade fast ovanför baksvingen med en jäkla massa eltejp, men där får den iof mycket mer luft.... Ligger den inte mitt i "skottelden" för diverse lera, vatten osv?Jo lite,men det var inte så farligt skitigt iom att det inte satt direkt över något bakhjul utan i mitten, men så jag körde ju inte heller i några dypölar sånt. Men man kan ju bocka till en tunn plåt som skydd på undersidan av filtret som man fäster med popnit eller dylikt.