Jag har ca 30 000 som jag tänkte köpa mig en 4 hjuling för. Tanken med den är att utforska olika turist mÃ¥l och trevliga ställen, som man helst inte vill ta bilen till. BÃ¥de grusväg och asfalt, ev även lite skog. (Bild borttagen i citat, klicka för att se bild..)Kan rek denna maskin som är bÃ¥de pÃ¥litlig och säker och ett mycket bra kvalietetmaskin som tÃ¥ls att gemföra med dom större märkerna... Kymco lämnas 3Ã¥r garanti och huvudkontoret och reservdelslager ligger i östersund = snabba lev vid problem för reservdelar eller dyligtLycka till
Jag har ca 30 000 som jag tänkte köpa mig en 4 hjuling för. Tanken med den är att utforska olika turist mål och trevliga ställen, som man helst inte vill ta bilen till. Både grusväg och asfalt, ev även lite skog.
Dinli 350 är iofs en automatare men det är ju en dinli........
350 dinli är inte alls mycket att ha.provkör en sån och sen en annan med en bara lite större motor.350 har en variator och med den klena motorn blir det bara fel.Och skall du ha en Quad s¨var inte rädda tt köpa en med koppling och en växellåda.kanske begagnad tom.
Citat från: killevipp skrivet 19 januari 2010 kl. 19:09:36Dinli 350 är iofs en automatare men det är ju en dinli........ Och nå fruktansvärt slö.
Att växla lär man sig snabbt... en som var med för något år sedan hade aldrig ens kört moped och hade aldrig växlat något annat än bil... men efter tre-fyra minuters genomgång så åkte hon iväg på Raptor 350:n och efter nån timme så hon sig behärska detta finfint.Så det är mer en fråga om bekvämlighet än kunnande detta med växling.
Citat frÃ¥n: Belinzki skrivet 19 januari 2010 kl. 14:31:01Jag har ca 30 000 som jag tänkte köpa mig en 4 hjuling för. Tanken med den är att utforska olika turist mÃ¥l och trevliga ställen, som man helst inte vill ta bilen till. BÃ¥de grusväg och asfalt, ev även lite skog. (Bild borttagen i citat, klicka för att se bild..)Kan rek denna maskin som är bÃ¥de pÃ¥litlig och säker och ett mycket bra kvalietetmaskin som tÃ¥ls att gemföra med dom större märkerna... Kymco lämnas 3Ã¥r garanti och huvudkontoret och reservdelslager ligger i östersund = snabba lev vid problem för reservdelar eller dyligtLycka till
Har du kört quad eller ATV innan ?Har du kört växlad hoj innan ?Försök att inrikta dig på en hoj som du slipper skruva för mycket med(det är ju så förbenat tråkigt).Adly 300XS är ett bra alternativ om du vill ha en växlad hojVill du ha en automatare så kanske du skall titta på en Kawasaki 700, men då får du nog lägga upp lite mer pengar för att lösa ut det kalaset.Dinli 350 är iofs en automatare men det är ju en dinli........