Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Elproblem KFX 700 -07  (lĂ€st 3438 gĂ„nger)

Utloggad Bempe

Elproblem KFX 700 -07
« skrivet: 20 november 2009 kl. 22:54:38 »
Har Àntligen fÄtt hem maskinen...
UpptĂ€ckte att blinkersen inte fungerar...  >:(
TankmĂ€taren blinkar tom fast jag fyllt pĂ„...  >:(
Varningsblink funkar dock.  ()p

Koso-mÀtaren var blöt av vatten invÀndigt sÄ den Àr drÀnerad och torkad.
Lite luddiga mÀtarstÀllningar Ànnu. >:(
Det sitter tvÄ sÀkringar under sadeln,mÀtar jag sÄ har jag bara 8volt dÀr oavsett om maskinen Àr igÄng eller inte.
NĂ„gon som haft liknande problem?
Var ska jag börja leta?  :hmmm:
Det Àr en dresel och dÄ har jag inga kopplingsscheman.(har bara standard)
Tacksam för lite "starthjÀlp".
KFX 700
Sym Quadlander 250 -06 -SÅLD...

Utloggad Lowest

SV: Elproblem KFX 700 -07
« Svar #1 skrivet: 20 november 2009 kl. 23:07:26 »
TankmÀtarn Àr inte inkopplad pÄ extramÀtaren(dresel) dÀrför blinkar den. Det tÀnds en reservlampa nÀr det Àr dags att tanka.
AngÄende resten av felen ta isÀr elkopplingar och smörj dom sÄ kanske det blir bÀttre.
CanAm Renegade 800R Xxc -10
Hemtillverkad kylaruppflyttning
27" Maxxis BigHorn
Variatorkit
Ricochet alu-hasplÄtar
4st xenon 35W
6st ledlampor 10W spot
HjÀlmlyse 3XCREE XML T6 led-ljus
Styrhöjare riser Elite pivoting 51mm
Symtec 4-Zone hand/tumvÀrme

Barossa 250 -05

SĂ„lda
Kawasaki Dresel BruteForce 750i -08 Camo
Åke Raptor Dresel 700R -07
Kawasaki Dresel KFX 700 LE -07 skrotad
Dinli 270 -06

Utloggad Bempe

SV: Elproblem KFX 700 -07
« Svar #2 skrivet: 20 november 2009 kl. 23:21:31 »
TankmÀtarn Àr inte inkopplad pÄ extramÀtaren(dresel) dÀrför blinkar den. Det tÀnds en reservlampa nÀr det Àr dags att tanka.
AngÄende resten av felen ta isÀr elkopplingar och smörj dom sÄ kanske det blir bÀttre.

Reservlampan,Àr den i koson eller Àr det i originalpanelen?
KFX 700
Sym Quadlander 250 -06 -SÅLD...

Utloggad Lowest

SV: Elproblem KFX 700 -07
« Svar #3 skrivet: 21 november 2009 kl. 00:16:49 »
I orginalpanelen sitter den och jag tror den Àr gul. NÀr den blinkar kommer man nÄgra mil till.
CanAm Renegade 800R Xxc -10
Hemtillverkad kylaruppflyttning
27" Maxxis BigHorn
Variatorkit
Ricochet alu-hasplÄtar
4st xenon 35W
6st ledlampor 10W spot
HjÀlmlyse 3XCREE XML T6 led-ljus
Styrhöjare riser Elite pivoting 51mm
Symtec 4-Zone hand/tumvÀrme

Barossa 250 -05

SĂ„lda
Kawasaki Dresel BruteForce 750i -08 Camo
Åke Raptor Dresel 700R -07
Kawasaki Dresel KFX 700 LE -07 skrotad
Dinli 270 -06

Utloggad pattho0

SV: Elproblem KFX 700 -07
« Svar #4 skrivet: 21 november 2009 kl. 00:49:54 »
PÄ KosomÀtaren finns en "stapel" till vÀnster. Den Àr inte inkopplad sÄ den blinkar hela tiden, inte mycket att göra Ät. Det finns en orginal röd varningslampa nere i mitten pÄ den svarta orginalpanelen som tÀnds nÀr det Àr tre liter kvar i tanken (den rymmer 12 l). jag har inte haft nÄgra problem med elen men jag har för mig att det sitter ett blinkrelÀ under plasten nedanför styret. Det borde i och för sig inte vara fel pÄ det om varningsblinkersen fungerar. Följ kablarna frÄn blinkreglaget sÄ borde det vara lÀtt att se. Ta isÀr blinkreglaget och torka ur, spraya pÄ lite 5-56 eller oxidborttagning och kolla att du har spÀnning fram till reglaget.

Att du bara har 8 volt Ă€r ett tecken pĂ„ att den inte laddar. Är du sĂ€ker pĂ„ att du har mĂ€tt rĂ€tt? Det Ă€r lĂ€tt hĂ€nt att man har en dĂ„lig jordanslutning pĂ„ mĂ€tinstrumentet och dĂ„ kan man fĂ„ lĂ„ga spĂ€nningsvĂ€rden. prova att mĂ€ta direkt pĂ„ batteripolerna, det ska vara 13,5-14V nĂ€r motorn gĂ„r. Är det inte det Ă€r det med stor sannolikhet likriktaren som Ă€r trasig (sitter pĂ„ sidan av ramen vid tanken). Det Ă€r ingen katastrof, den Ă€r inte sĂ„ dyr. Sök pĂ„ ebay.com sĂ„ hittar du sĂ€kert en begagnad för en rimlig peng.
KFX700,DMC Dual ProComp4,Dynajet,DialaJet,TPI+UNIvents,K&N,UPP X-Over,Dalton Clutch Kit+OD Clutch Cover,Spacers 3"/5",4"Swing Ext,Öhlins fram, Custom Axis bak,J-N-J-Industries skid+A-armskids,PRM-Products swingskid,Xtreme Parts X-Big Bumper,Backrack,Autometer Smokeline,Xenon,VĂ€rmare,12"fĂ€lgar+25"/27",winch,vĂ€rmare

Utloggad Grov

SV: Elproblem KFX 700 -07
« Svar #5 skrivet: 21 november 2009 kl. 07:20:12 »
pÄ min sitter en vippbrytare till blinkersen Ät ena hÄllet har jag varnings blinkers o nÀr den stÄr Ät andra hÄllet Àr det vanlig blinkers
Ifall de kan vara sĂ„ enkelt  :hmmm:
Suzuki 50 sÄld
Suzuki 80 sÄld
Kymco mxer50 04  SĂ„ld
Smc 300 XLE 08  SĂ„ld
Kawasaki KFX 700 sÄld
Loncin 150 sÄld
Can am outlander Max xt-p 2010 SĂ„ld
Fym 125 09 2009 sÄld
Access 450 2008 sÄld
Suzuki LTR 450 2007 sÄld
Can-am Spyder 10 SĂ„ld
TGB 525 Target 10 SĂ„ld
Can Am spyder F3s 15
Polaris Sportsman High-Lifter 1000 2016

Utloggad Bempe

SV: Elproblem KFX 700 -07
« Svar #6 skrivet: 21 november 2009 kl. 11:06:36 »
Jag har styvt 14v nÀr jag mÀtar pÄ batteripolerna direkt,flyttar jag sedan över mÀtkabeln frÄn batteriets pluspol till sÀkringarna sÄ har jag 8v...
Det Àr det jag tycker Àr lite konstigt???

Grov- Var exakt sitter denna vippbrytare?
KFX 700
Sym Quadlander 250 -06 -SÅLD...

Utloggad pattho0

SV: Elproblem KFX 700 -07
« Svar #7 skrivet: 21 november 2009 kl. 15:59:14 »
Citera
pÄ min sitter en vippbrytare till blinkersen Ät ena hÄllet har jag varnings blinkers o nÀr den stÄr Ät andra hÄllet Àr det vanlig blinkers
Det verkar som om det skiljer sig mellan vÄra, kan bero pÄ Ärsmodell, min Àr en -07. Jag har en separat varningsblinkersströmbrytare pÄ styret.

Citera
Jag har styvt 14v nÀr jag mÀtar pÄ batteripolerna direkt,flyttar jag sedan över mÀtkabeln frÄn batteriets pluspol till sÀkringarna sÄ har jag 8v...
Det Àr det jag tycker Àr lite konstigt???
Ja, det tycker jag ocksÄ Àr konstigt. Det positiva Àr ju att det inte Àr nÄgot fel pÄ laddningen. Kan du ha en avledning till jord innan sÀkringen? Kolla kablarna frÄn batteriet till sÀkringarna en gÄng till sÄ det inte finns nÄgot stÀlle med avskavd/tunn isolering mot jord.
KFX700,DMC Dual ProComp4,Dynajet,DialaJet,TPI+UNIvents,K&N,UPP X-Over,Dalton Clutch Kit+OD Clutch Cover,Spacers 3"/5",4"Swing Ext,Öhlins fram, Custom Axis bak,J-N-J-Industries skid+A-armskids,PRM-Products swingskid,Xtreme Parts X-Big Bumper,Backrack,Autometer Smokeline,Xenon,VĂ€rmare,12"fĂ€lgar+25"/27",winch,vĂ€rmare

Utloggad Grov

SV: Elproblem KFX 700 -07
« Svar #8 skrivet: 21 november 2009 kl. 16:15:20 »
Min sitter pÄ vÀnster sida framför styret vet ej om det Àr dresel grejer eller föregÄende Àgare som satt dit den :hmmm:
Suzuki 50 sÄld
Suzuki 80 sÄld
Kymco mxer50 04  SĂ„ld
Smc 300 XLE 08  SĂ„ld
Kawasaki KFX 700 sÄld
Loncin 150 sÄld
Can am outlander Max xt-p 2010 SĂ„ld
Fym 125 09 2009 sÄld
Access 450 2008 sÄld
Suzuki LTR 450 2007 sÄld
Can-am Spyder 10 SĂ„ld
TGB 525 Target 10 SĂ„ld
Can Am spyder F3s 15
Polaris Sportsman High-Lifter 1000 2016

Utloggad Bempe

SV: Elproblem KFX 700 -07
« Svar #9 skrivet: 21 november 2009 kl. 17:33:53 »
Jag har oxÄ en separat strömbrytare med en liten lysdiod pÄ till varningsblinkers...
KFX 700
Sym Quadlander 250 -06 -SÅLD...

Utloggad pattho0

SV: Elproblem KFX 700 -07
« Svar #10 skrivet: 21 november 2009 kl. 19:40:50 »
Kan du inte prova att mÀta spÀnningen ute vid glödlamporna (till strÄlkastarna tex)? Jag ger mig den pÄ att du har full spÀnning dÀr och att det Àr nÄgot mÀtfel som blir dÄ du mÀter vid sÀkringen.
KFX700,DMC Dual ProComp4,Dynajet,DialaJet,TPI+UNIvents,K&N,UPP X-Over,Dalton Clutch Kit+OD Clutch Cover,Spacers 3"/5",4"Swing Ext,Öhlins fram, Custom Axis bak,J-N-J-Industries skid+A-armskids,PRM-Products swingskid,Xtreme Parts X-Big Bumper,Backrack,Autometer Smokeline,Xenon,VĂ€rmare,12"fĂ€lgar+25"/27",winch,vĂ€rmare

Utloggad sunfire

SV: Elproblem KFX 700 -07
« Svar #11 skrivet: 21 november 2009 kl. 21:49:57 »
Prova att maila Dresel, dom skickade elschema till Raptorn tÀmligen omgÄende nÀr jag kontaktade dom...
...men jag kan ha fel...


 


Online just nu.

166 gÀster, 0 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 179. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme