Och gällande E-märkningen så kanske de skriver in något annat då, jag hade fått för mig att det var E-märkningen de reggade. förr kollade de aldrig sånt utan tittade bara på att reflektorn och glaset var ok.
En annan fråga :Skall dom där varnings-klistermärkena sitta kvar på besiktningen ??
103db gäller på bullerjag har inte besiktat mina utan andras... mitt jobb
Bra tråd! Tänkte kolla om det är nån som vet om man får ha rullgas på besiktning, lr om det är tumgasen som gäller?
Provar man inte så får man inget veta! Jag åkte in med:Orginal lampor,Monster dual.Ingen strypning! Monster dual låter mycket!Det enda jag fixa var belysning för skylten där bak + 2 reflexer ibak,Han tyckte att det lös lite dåligt,Dom stod lite fel men han sa "Ja du lär ju inte blända någon med dom där ändå" Ingen varningstriangeln heller!
Citat från: Joacim skrivet 18 mars 2011 kl. 22:02:08Provar man inte så får man inget veta! Jag åkte in med:Orginal lampor,Monster dual.Ingen strypning! Monster dual låter mycket!Det enda jag fixa var belysning för skylten där bak + 2 reflexer ibak,Han tyckte att det lös lite dåligt,Dom stod lite fel men han sa "Ja du lär ju inte blända någon med dom där ändå" Ingen varningstriangeln heller! ska man vara krass så kan man egentligen säga att du fick tag på en besiktningsman som var extremt dålig på sitt jobb, man får bara hoppas att han orkat läsa in de saker man faktiskt vill ha kontrollerat på besiktningen som har med sin säkerhet att göra. Jag ser positivt på besiktning och blir glad om jag få en tvåa på något som kunde resulterat i olycka och död, att jag sen måste göra en del tricks innan med ljud och vissa reflexer samt slänga i en varningstriangel i boxen det kan jag leva med. men jag vill inte betala fullpris för att en idiot ska kontrollera hojen optisk en meter ifrån och sen säga att den är okey.