Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: 10-timmarsservice Can Am: PRIS?  (lĂ€st 59026 gĂ„nger)

Utloggad Sleeper_86

10-timmarsservice Can Am: PRIS?
« skrivet: 5 oktober 2009 kl. 17:47:50 »
ang servicepriser sÄ ska min in pÄ 10 timmar pÄ onsdag. 3000 ink moms fick jag pris pÄ..

detta hos smÄlands traktor i kalmar.
///Jimmy

Utloggad Rickard Marklund

« Svar #1 skrivet: 5 oktober 2009 kl. 18:46:45 »
ang servicepriser sÄ ska min in pÄ 10 timmar pÄ onsdag. 3000 ink moms fick jag pris pÄ..

detta hos smÄlands traktor i kalmar.

:cry:  Hoppas PiteĂ„ bevisar sin billiga linje Ă€ven nĂ€r det gĂ€ller detta...
ATV-fantast som köpte första landsvÀgsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Driver webshop för "energijÀgare" www.energibutiken.se
Driver offerttjÀnst för vÀrmepumpsköpare: www.energioffert.se
Kör: Can-Am MAX 800R XT-P -10
Bor i by utanför PiteÄ.

Utloggad gurra-g

« Svar #2 skrivet: 5 oktober 2009 kl. 19:40:29 »
10 timmars ska fanimej ingÄ i köpepriset, jag betalade
dĂ„ inte för den servicen.  :knupple:
Dinli fÄr Àver.

« Svar #3 skrivet: 5 oktober 2009 kl. 20:51:39 »

Mmm, men jag glömde sÀga det Ät dem, sjÀlvklart skall det ingÄ. (om man som köpare inte har hjÀrnblödning nÀr man skriver kontrakt)
ATV-fantast som köpte första landsvÀgsreg. ATV:n direkt de blev lagliga. Företagare som driver "forumen" www.varmepumpsforum.com www.atvforum.se och www.poolforum.se
Bor i by utanför PiteÄ.

Utloggad gurra-g

« Svar #4 skrivet: 5 oktober 2009 kl. 21:20:39 »
dĂ„ inte för den servicen.  :knupple:

Mmm, men jag glömde sÀga det Ät dem, sjÀlvklart skall det ingÄ. (om man som köpare inte har hjÀrnblödning nÀr man skriver kontrakt)
Det hade jag ocksÄ, men jag behövde
inte ens pÄpeka att servicen skulle ingÄ.. :)
Dinli fÄr Àver.

Utloggad Dar'Xol

« Svar #5 skrivet: 10 oktober 2009 kl. 15:57:10 »
Min kostade 1800 spĂ€nn  :-\
Arctic Cat Mud Pro 700 LTD -13, full armor, 2"s höjning, kylaruppflyttning, Arctic Cat 3000 fram, warn 2500 bak, LED-belysning, handskydd o vÀrmare m.m...
Arctic Cat F1100SP Turbo RR SplitPaint -13 Arctic Cat BearCat 570 XT -12
Dodge Durango SLT Magnum 5.9l -99 33" Mudders, höjd 5"  m.m..
Audi A6 2.6 Avant Quattro -97
Audi A6 2.4 Quattro -08
Arctic Cat M800 SP -12 (bortbytt)
Arctic Cat 650 H1 -08 (bortbytt)
Quinqgi Classic 2wd, 200cc -08 (sÄld

« Svar #6 skrivet: 28 oktober 2009 kl. 12:34:35 »
Första sevice gjord.
12 timmar, 38 mil. Pris 2000 kr, trasig bromsljuskontakt som inte fanns pÄ lager.
Mer info i "Stort Test Can Am 800..."
« Senast Ă€ndrad: 30 oktober 2009 kl. 17:31:02 av Rickard Marklund »
Bor i by utanför PiteÄ.

Utloggad bandit.se

SV: 10-timmarsservice Can Am: PRIS?
« Svar #7 skrivet: 7 november 2009 kl. 21:21:04 »
pĂ„  Proffs & Fritidsmaskiner AB i MĂ€rsta & Enebyberg hem sida stĂ„r det att service 3600 kr jĂ€vla ockrare rent ut sagt man ska inte svĂ€ra men vissa bör man svĂ€ra Ă„t
 :knupple: :knupple: :knupple: :knupple: :knupple: :knupple: :knupple: :knupple: :knupple: :knupple: :knupple: :knupple: :knupple: :knupple: :knupple:

Utloggad AtvNerd

« Svar #8 skrivet: 7 november 2009 kl. 21:26:32 »
Första sevice gjord.
12 timmar, 38 mil. Pris 2000 kr, trasig bromsljuskontakt som inte fanns pÄ lager.
vad görs pĂ„ första servicen?  ganska magstarkt att ta 2000 spĂ€nn av nĂ„n som precis handlat för 142 000:- antar att det inte kostar mer Ă€n arbetstid ,lite olja och ett filter...
HĂ„ller med Rickard, förhandla in första servicen i ditt pris! om det inte bjuds pĂ„ av ÅF som en bra start pĂ„ ett lĂ€ngre "service förhĂ„llande" ...

Utloggad Nilas

« Svar #9 skrivet: 7 november 2009 kl. 21:29:47 »
Första sevice gjord.
vad görs pĂ„ första servicen?  ganska magstarkt att ta 2000 spĂ€nn av nĂ„n som precis handlat för 142 000:- antar att det inte kostar mer Ă€n arbetstid ,lite olja och ett filter...
HĂ„ller med Rickard, förhandla in första servicen i ditt pris! om det inte bjuds pĂ„ av ÅF som en bra start pĂ„ ett lĂ€ngre "service förhĂ„llande" ...
ventiljustering, kontroll dea motorfÀsten, olja i motor och vÀxellÄda mm mm. ganska mycket kontroller Àr de faktiskt...
Outlander 800R XT-P -10
Outlander 800R xt kort -09 SĂ„ld
Outlander 800 xt -08 sÄld
Bandsats pÄ vintern -sÄld
Mudzilla 28"/highlifter outlaw 29.5"
Eastcoastatvsnorkels
Hand/tumvÀrme
QSC variatorkitt
Gorilla "trough shaft"
Gorilla frÀmre axlar
Extrabatteri i "mapleman lÄda"
Bakre vinch xt25

Utloggad AtvNerd

« Svar #10 skrivet: 7 november 2009 kl. 21:35:46 »
Första sevice gjord.
ventiljustering, kontroll dea motorfÀsten, olja i motor och vÀxellÄda mm mm. ganska mycket kontroller Àr de faktiskt...
hmmm! kontrollera fĂ€sten, kĂ€nna pĂ„ muttrar menar du?   ;D  ;) tycker Ă€ndĂ„ det borde ingĂ„!

« Svar #11 skrivet: 8 november 2009 kl. 09:47:42 »
Filterolja: 117 kr
XPS 4T Syntetisk 0W40 4 liter: 488 kr (GĂ„r det verkligen 4 liter olja?)
Arbete: 1.9 tim: 963 kr
Förbrukningsmaterial 5%: 31,70 kr

Totalt 1660 kr
Moms 400 kr

Summa: 2000 kr.

I mitt fall Ă€r ÅF och de som utför servicen tvĂ„ olika företag, vilket gör att det nog Ă€r svĂ„rt att förhandla sig till en gratis service i efterhand.
Bor i by utanför PiteÄ.

Utloggad Impulze

« Svar #12 skrivet: 8 november 2009 kl. 13:21:16 »
Min ÅF i Arvidsjaur skulle stĂ„ för arbetskostnaden och jag för oljor och filter.

/Matte
Can-am 500XT -10
Warn Pro Vantage Tapered 60"
Warn Pro Power Pivot

Utloggad 2phat44

« Svar #13 skrivet: 8 november 2009 kl. 16:02:59 »

sidan 96 i min instruktionsbok
Motor Oljebyte med filter:
2 liter (2,1 U.S. quart)

SĂ„tillvida inte din XT-P har dubbelt sĂ„ stort oljetrĂ„g som min 800 renegade, sĂ„ kan du anse dig sjĂ€lv som lurad.  :tickedoff
Renegade 800 BBFW edition, 200 cc Kina-noname, 50 cc Kazuma

FrÄn: Njurunda, dÀr trÀ'na vÀxer pÄ pengarna

« Svar #14 skrivet: 8 november 2009 kl. 16:05:31 »

2 liter (2,1 U.S. quart)

SĂ„tillvida inte din XT-P har dubbelt sĂ„ stort oljetrĂ„g som min 800 renegade, sĂ„ kan du anse dig sjĂ€lv som lurad.  :tickedoff

Blir att frÄga om resterande olja finns kvar sÄ man kan med sig den hem.

Allvarligt talat tror jag att de har ett fast pris som Àr sÄ högt att de mÄste dra till med extra allt för att komma upp i den summan, tiden som gick Är var inte 1.9 timmar heller - jag lÀmnade in den halv tre och hÀmtade den före 4, och dÄ hade de hÄllit pÄ ett bra tag med den trasiga bromsgivaren, ett garantijobb som jag inte skall behöva betala för...

Hade varit bÀttre om de bara skrivit 10-timmarsservice pÄ fakturan, dÄ hade de inte behövt ljuga.
« Senast Ă€ndrad: 8 november 2009 kl. 16:08:27 av Rickard Marklund »
Bor i by utanför PiteÄ.

Utloggad Nilas

« Svar #15 skrivet: 8 november 2009 kl. 16:13:21 »

2 liter (2,1 U.S. quart)

SĂ„tillvida inte din XT-P har dubbelt sĂ„ stort oljetrĂ„g som min 800 renegade, sĂ„ kan du anse dig sjĂ€lv som lurad.  :tickedoff

Allvarligt talat tror jag att de har ett fast pris som Àr sÄ högt att de mÄste dra till med extra allt för att komma upp i den summan, tiden som gick Är var inte 1.9 timmar heller - jag lÀmnade in den halv tre och hÀmtade den före 4, och dÄ hade de hÄllit pÄ ett bra tag med den trasiga bromsgivaren, ett garantijobb som jag inte skall behöva betala för...

Hade varit bÀttre om de bara skrivit 10-timmarsservice pÄ fakturan, dÄ hade de inte behövt ljuga.
De gÄr 2.2 liter i 800R motorn...
Outlander 800R XT-P -10
Eastcoastatvsnorkels
Hand/tumvÀrme
QSC variatorkitt
Gorilla "trough shaft"
Gorilla frÀmre axlar
Bakre vinch xt25

Utloggad Nilas

« Svar #16 skrivet: 8 november 2009 kl. 16:15:01 »
Första sevice gjord.
hmmm! kontrollera fĂ€sten, kĂ€nna pĂ„ muttrar menar du?   ;D  ;) tycker Ă€ndĂ„ det borde ingĂ„!
Kontroll dra motorfÀsten skulle de vara...
Outlander 800R XT-P -10
Eastcoastatvsnorkels
Hand/tumvÀrme
QSC variatorkitt
Gorilla "trough shaft"
Gorilla frÀmre axlar
Bakre vinch xt25

Utloggad Nilas

« Svar #17 skrivet: 8 november 2009 kl. 16:19:05 »
Första sevice gjord.
Kontroll dra motorfÀsten skulle de vara...
De gÄr att lösa, bara att betala mer nÀr du köper maskinen sÄ har du sercie gratis sen:) Kolla pÄ tex. volvo xc60 som har gratis service ett tag, de Àr ju inte sÄ att volvo bjuder pÄ det utan de betalar man för nÀr man köper bilen...
Outlander 800R XT-P -10
Eastcoastatvsnorkels
Hand/tumvÀrme
QSC variatorkitt
Gorilla "trough shaft"
Gorilla frÀmre axlar
Bakre vinch xt25

Utloggad Lind-800

« Svar #18 skrivet: 9 november 2009 kl. 00:47:12 »

2 liter (2,1 U.S. quart)

Det kanske togs ut en 4l dunk med olja!

Men du borde  Ă€ndĂ„ fĂ„tt resterande.
Can-Am Outlander 800 XT
Honda CRF450
Ski-Doo MXZ 550 X REV

Utloggad johnny k

« Svar #19 skrivet: 9 november 2009 kl. 07:56:37 »
Va d kanske fler oljor som byttes, VÀxellÄda, diff???
Can am Outlander 650 XT max 08
tumvÀrmare
handvÀrmare
Thule atv tipp pro vagn.
Powercommander 5
Rjwc slipon
Rjwc luftfilter
Ledramp

« Svar #20 skrivet: 9 november 2009 kl. 08:05:33 »
Som sagt.
Hade varit bÀttre om de bara skrivit 10-timmarsservice, som det nu ser ut Àr fakturan inte med verkligheten överensstÀmmande, men jag kommer inte att tjafsa om det dÀr.
De Àr ju dock bevisligen billigare Àn vissa andra.
Bor i by utanför PiteÄ.

Utloggad Max

« Svar #21 skrivet: 30 december 2009 kl. 06:59:40 »
hmm, intressant att det verkar skilja en del i pris mellan olika servicestÀllen.
Ska sjÀlv Äka in och betala min can-am 500 -09 nu pÄ förmiddagen och sedan fÄ den hemkörd i em.
Är en demomaskin som gĂ„tt 2tim pĂ„ gĂ„rdsplanen pĂ„ firman som sĂ€ljer.
NÀr jag frÄgade sÀljaren tidigare om 10timmars sÄ lÀt det inte som man kunde fÄ med det i priset men jag ska göra ett sista tappert försök att förhandla ner priset eller fÄ första servicen gratis. Försöka duger sÀgs det ju ;-). Ska meddela senare hur det gick.

“Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand.”

Utloggad Umbert

• Vore man helt normal hade man ju bara hĂ€lften sĂ„ roligt...
  • ATV Pro
  • Antal inlĂ€gg: 376
  • Totalt antal gillanden: 0
  • Kön: Man
    • Visa profil
« Svar #22 skrivet: 30 december 2009 kl. 07:39:14 »
hmm, intressant att det verkar skilja en del i pris mellan olika servicestÀllen.
Ska sjÀlv Äka in och betala min can-am 500 -09 nu pÄ förmiddagen och sedan fÄ den hemkörd i em.
Är en demomaskin som gĂ„tt 2tim pĂ„ gĂ„rdsplanen pĂ„ firman som sĂ€ljer.
NÀr jag frÄgade sÀljaren tidigare om 10timmars sÄ lÀt det inte som man kunde fÄ med det i priset men jag ska göra ett sista tappert försök att förhandla ner priset eller fÄ första servicen gratis. Försöka duger sÀgs det ju ;-). Ska meddela senare hur det gick.

Bra, förhandla pĂ„, det Ă€r ju inte tider nu sĂ„ de sĂ€ljer flertalet maskiner om dagen.  ()p Sen kan det ju vara sĂ„ att de redan satt ner priserna hĂ„rt för att fĂ„ sĂ€lja pĂ„ denna sida Ă„ret (Ă„rsbokslut).
Bargain! Och grattis till maskinen! ()p
Can-am Outlander 800
Dinli 700 SĂ„ld

Utloggad Max

« Svar #23 skrivet: 30 december 2009 kl. 21:39:09 »
Gick inte att fÄ med 10timservicen eller fÄ rabatt pÄ den heller.
DÀremot gick de med pÄ fri hÀmtning och lÀmning vid servicetillfÀllen, inte helt fy skam heller dÄ man slipper Äka ivÀg med den sjÀlv.

Sedan lyckades jag fÄ ett bra pris ÀndÄ....vill jag tro iaf :-).
66.000:- exkl.moms för 500xt med plogpaketet monterat.

Har iof nu  bara hunnit med ca 45minuters testande idag men den kĂ€nns helt underbar.
Kommer skapa lite andra inlÀgg det nÀrmaste med funderingar kring vagnar, vinschar, kedjor samt vad jag fÄtt för priser pÄ olika försÀkringar, dÀr skiljde det en hel del. Detta forumet verkar grymt bra. hÀr kommer man nog trivas :-)

“Imagination is more important than knowledge. For knowledge is limited to all we now know and understand, while imagination embraces the entire world, and all there ever will be to know and understand.”

Utloggad Max

« Svar #24 skrivet: 30 december 2009 kl. 21:42:25 »

[/quote]

Bra, förhandla pĂ„, det Ă€r ju inte tider nu sĂ„ de sĂ€ljer flertalet maskiner om dagen.  ()p Sen kan det ju vara sĂ„ att de redan satt ner priserna hĂ„rt för att fĂ„ sĂ€lja pĂ„ denna sida Ă„ret (Ă„rsbokslut).
Bargain! Och grattis till maskinen! ()p
[/quote]

Tack! Maskinen kÀnns helt rÀtt Àven om man inte testat den i sin rÀtta miljö mera Àn 45min.
Förhandlingen gick bra tycker jag iochmed att man fick med plogkittet i 66.000:- ex moms. Sedan kanske man kunde fÄtt mera men sÄ lÀnge man Àr nöjd ska man inte grÀmas över vad man kunde fÄtt ytterligare.

Utloggad Impulze

« Svar #25 skrivet: 31 december 2009 kl. 09:31:43 »
Jag köpte min 500XT -10 med plogkitt för 96k inkl moms, i det priset sÄ skulle dom stÄ för arbetskostnaden vid första servicen. SÄ oljorna fÄr jag sjÀlv stÄ för.

//Matte
Can-am 500XT -10
Warn Pro Power Pivot

Utloggad Max

« Svar #26 skrivet: 31 december 2009 kl. 10:21:05 »
Jag köpte min 500XT -10 med plogkitt för 96k inkl moms, i det priset sÄ skulle dom stÄ för arbetskostnaden vid första servicen. SÄ oljorna fÄr jag sjÀlv stÄ för.

//Matte

Det lÀt som en bra deal, grattis!!!

//Max

Utloggad Ante65

« Svar #27 skrivet: 18 januari 2010 kl. 22:25:48 »
Det verkar stÀmma bra att det Àr billigare hÀr uppe i norr (Boden), jag fick min 10 h service för 1870 kr (arb + mtrl).

Första inlĂ€gget frĂ„n en lycklig och nybliven Ă€gare av Outlander 800!   :sunny:
Can-am Outlander 800 -08
BRP Plogkit
Snökedjor
Hand + tumvÀrmare
Dubbade dÀck

Utloggad Max

« Svar #28 skrivet: 27 januari 2010 kl. 07:11:37 »
SÄ nu Àr min maskin pÄ 10timmarsservicen.
landar runt 3500:- ink moms med arbete/material. + att de ska sÀtta dit en bukplast i samma veva.

Utloggad AtvHudik

« Svar #29 skrivet: 27 januari 2010 kl. 20:17:14 »
PÄ Stocka motor & Fritid sa chefen att servicen kostade 1200kr plus matrerial. Vad det hamnar pÄ vet jag inte dÄ jag inte ens fÄtt min maskin Àn.
Can-am Outlander 800R XMR
BBFW - Atv madness

Utloggad Impulze

« Svar #30 skrivet: 27 januari 2010 kl. 20:38:26 »
Betalade nu min 10-timmars 560:- , dÄ hade jag förhandlad bort arbetskostnaden. Annars kostar servicen 2000:- dÀr jag köpte den.

//Matte
Can-am 500XT -10
Warn Pro Power Pivot

Utloggad Max

« Svar #31 skrivet: 27 januari 2010 kl. 21:09:55 »
har kÀnslan att det Àr lite dyrare med service söderut.
Fick hem maskinen i eftermiddags sĂ„ har hunnit med att ploga efter "snöovĂ€dret"  :)
Vad kalaset landar pĂ„? det fĂ„r kommande faktura visa  :dntknow:

Har iaf dealen att ÅF hĂ€mtar och lĂ€mnar maskinen kostnadsfritt vid service, alltid vĂ€rt nĂ„gon krona ()p

Utloggad turbonezze

« Svar #32 skrivet: 27 januari 2010 kl. 22:16:41 »
ni kan ju inte stirra er blinda pÄ priset. oljebyte i motor, fram o bakdiff o vÀxellÄda samt kontrollera ventilspel vetofan om man kan utföra pÄ 2h. SÄ skiter man i o kolla ventilspelet sÄ Àr de ju sÄklart de kan bli billigare eftersom arbetskostnaden oftast Àr de dyraste.

ÅF hĂ€r vi mig sa att vi kollar aldrig ventilspelet för can am Ă€r sĂ„ bra grejer sĂ„ de stĂ„r aldrig fel.. haha hur fan vet han de nĂ€r de aldrig kollar. men de var ju bra att han sa de iallafall sĂ„ jag inte gick och inbillade mig att de hade kollat den, för nu prutade jag en tusing pĂ„ priset i efterhand pga det

Utloggad eodens

« Svar #33 skrivet: 26 februari 2010 kl. 14:02:51 »
1500:- för 10timmar servicen pÄ min Can-am DS Tyckte ja inte lÀt sÄ farligt!

Utloggad Tony 4x4

« Svar #34 skrivet: 27 februari 2010 kl. 19:26:20 »
1600 pÄ Fritzens i Mellerud, tycker jag var ett kanonpris!
Can Am Outlander 650XT -12
HasplÄtar
ITP Mud 27"
ITP SS112 FĂ€lgar 14"
4 Led vision
Led vision backljus
Warn Vinsch
TrÄdlös Vinsch styrning
Dalton Clutchkit
Hand och TumvÀrme
Cetech laddare

Tidigare Maskiner:
Can Am Outlander 650XT -11 SĂ„ld
Can Am Outlander 650XT -10 SĂ„ld
Can Am Outlander 650XT -09 SĂ„ld

*** har du en Polaris som fungerar, skruva genast isÀr
den och kontrollera varför ***

Utloggad Mudzilla

« Svar #35 skrivet: 2 mars 2010 kl. 15:43:13 »
ATV & Fritid i Söderköping Àr kanon!
Billig och BRA service.
[img width=400 height=109]http://i489.photobucket.com/albums/rr258/gooffroad_photo/sign1.jpg[/

Utloggad johnny k

« Svar #36 skrivet: 2 mars 2010 kl. 18:35:07 »
För mig kostade d 2200kr för 10-timmarsservice
Can am Outlander 650 XT max 08
tumvÀrmare
handvÀrmare
Thule atv tipp pro vagn.
Powercommander 5
Rjwc slipon
Rjwc luftfilter
Ledramp

Utloggad Tinitus11

« Svar #37 skrivet: 7 mars 2010 kl. 12:28:30 »
Jag lyckades deala med min första service pÄ min nyköpta outlander 800.
Fick Àven med bukplasten i 9mm polyeten och förhandlade :knupple: ner priset till 98 Ex. moms.

HÀmtar den pÄ onsdag. :DV

Utloggad AtvNerd

« Svar #38 skrivet: 1 augusti 2010 kl. 21:33:49 »
1850:- med rabatt!

Utloggad Quadjonen

« Svar #39 skrivet: 1 augusti 2010 kl. 22:43:01 »
Brukar bli 1400,- ink olja och filter och vÀxelolja
UteTur¼ℱ LTD  B.E.S.T  ***cc
 GPS TrackGuard System
Rikligt utrustad; Head-up +++

Utloggad WoX

« Svar #40 skrivet: 6 september 2010 kl. 23:46:34 »
Fixade gratis service    :sunny:
Polaris Predator 500cc 2005   
Polaris Outlaw 500cc  2007- vĂ€greg
Kawa  BruteForce - 750 - 2008  WoX Edit 
Kawa  BruteForce - 750 - 2009 WoX Edit 2
Can-Am 800R Xmr - 2011 SĂ„ld
Can-Am Outlander 800 Xtp 2011  = STULEN 
Can-Am Renegade Xxc 800  -2010 
Can-Am Renegade Xxc 1000 2012
Polaris Ace  570 Sp WoX Edition -2015 

Can-Am Outlander Xtp 1000 -2015 ()p
Can-Am Maverick 1000R -2015  ()p

Utloggad Bull3Nℱ

« Svar #41 skrivet: 26 september 2010 kl. 20:41:14 »
Ska in med min Renegade nu i veckan, fÄr betala 1850:- Ej dÀr jag köpt maskinen.
Bull3N hÄller 1Ärs atv uppehÄll

2:a Sm Mudrace "B" BrÀndÄsen -11
3:a Sm Mudrace "PRO" BrÀndÄsen -11
1:a Atv Enduro Team 6-timmars Villingsberg -11
1:a Atv Enduro Team Extrem Nyköping -10
CHEVROLET IMPALA SS CAB -65
Can-am Renegade 800R Xxc -10 (SĂ„ld)
Can-am Outlander 800 (SĂ„ld)

Utloggad Pegazus_Online

« Svar #42 skrivet: 5 december 2010 kl. 12:54:10 »
skall göra min första service nu och undrar om man kan fÄ bort medelandet sjÀlv dÀr det stÄr "maitenence required"

vad skall det vara för olja i maskinen?

hur stort skall spelet vara pÄ ventilerna?
Kör inte alls lĂ€ngre Cf Moto 500  R.I.P
Can Am Renegade 800R Xxc 2010 - Till Salu
HeltÀckande hasplÄt - Iron Baltic
Gbc Gator  27 10 12 - 27 12 12
Hand och tumvÀrme
L.E.D Positionsljus
DekalTrim
24 LED 72W Ramp
Extreme Snorkel Kit
qsc primÀr variator
Kör Polaris RZR 900Xp 2012 vÀgregg med massa lull lull
http://flensatvklubb.se

Utloggad K.A.L.E

« Svar #43 skrivet: 15 december 2010 kl. 20:17:09 »
Fick tillbaka X-MR:n frÄn sin 10-timmars service idag.

Kostnad enligt följande:

Castrol EP80:  47,60 :- ()p
Oljefilter:       152,29:-  ()p
Olja 5W40:     309,38:-  ()p
Arbete:         2700,00:-  :(veryangry):

Totalt:          3209,27:-  :banghead:

Den höga arbetskostnaden var enligt deras utsago gÀllande ventiljusteringen.

Om man nu bortser frĂ„n ovanstĂ„ende sĂ„ Ă€r jag fortfarande supernöjd med maskinen.  ;)
Can-Am Outlander 800R X-MR

Utloggad Psonℱ

« Svar #44 skrivet: 15 december 2010 kl. 21:09:12 »
Du kan inte ta bort service meddelande sjÀlv.
Can Am Renegade 800R Xxc
      Styrhöjare
      Bighorn 27"

Utloggad Pegazus_Online

« Svar #45 skrivet: 16 december 2010 kl. 21:40:32 »
nej jag har lÀst det. men hittade Àven i garantiboken att dom "rekommenderar" Àgaren till maskinen att lÀmna in den till en can am auktoriserad ÄterförsÀljare för service men om man lÀser svart pÄ vitt sÄ stÄr det inte att dom krÀver detta för att garantin skall gÀlla.
Hand och tumvÀrme
L.E.D Positionsljus
DekalTrim
24 LED 72W Ramp
Extreme Snorkel Kit
qsc primÀr variator

Utloggad mittonen

« Svar #46 skrivet: 30 december 2010 kl. 11:35:41 »
lÀmnade in min igÄr 1500 o jag fick med reserande av oljan hem.fick med maskinen samma dag hem.
köpt o utförf service hos mickes skog o trÀdgÄrd
can-am outlander 1000 -2012 med mud light 28or
can-am renegade 800 -2010 ---inbytt

Utloggad Pegazus_Online

« Svar #47 skrivet: 1 januari 2011 kl. 23:08:11 »
bra pris, vart ligger mickes ?
Hand och tumvÀrme
L.E.D Positionsljus
DekalTrim
24 LED 72W Ramp
Extreme Snorkel Kit
qsc primÀr variator

Utloggad Mudde

« Svar #48 skrivet: 1 januari 2011 kl. 23:09:56 »
www.facebook.se/atterling skvaller och fakta om ATV

Can-Am 570 -16
Yamaha Grizzly 700 -15
Yamaha Grizzly 450 -14 (för Trial och Kidzen)
Arctic Cat 550 LTD -12
Kawasaki 750 EPS -12
Can-Am 500 XTp -10
Yamaha Grizzly 450 Trial Edition -10
Yamaha Grizzly 700 -09
Polaris XP 850 -09
Honda Rincon 680 -08
Can Am 500 -08
Honda 500 FA -07
Yamaha Kodiak 450 -06

Utloggad Pegazus_Online

« Svar #49 skrivet: 1 januari 2011 kl. 23:21:14 »
Ă„fasen, Ă€r ju en bit för mig att Ă„ka dĂ„  8)
Hand och tumvÀrme
L.E.D Positionsljus
DekalTrim
24 LED 72W Ramp
Extreme Snorkel Kit
qsc primÀr variator

Utloggad Gunner

« Svar #50 skrivet: 1 januari 2011 kl. 23:33:31 »
HÀllefors. Mickes Skog och maskin eller nÄgot sÄnt.
Can-Am Outlander 800R XT-P Max 2010

Utloggad mittonen

« Svar #51 skrivet: 2 januari 2011 kl. 00:44:46 »
mickes skog och trÀdgÄrd .

Utloggad Racebohill

« Svar #52 skrivet: 9 januari 2011 kl. 07:23:38 »

HÀmtade min fÀrdigservade 500XT pÄ Trech i BÄlsta igÄr. Kostnad 2500:-
Tack för ett trevligt bemötande, lÀr ju hamna hos Er fler gÄnger.
Can-Am Outlander 500XT -11

Slipon R.J.W.C
X-Vision Ledbar
Dalton variatorkit
K&N luftfilter
27" Buffalo 27x10-12 fram 27x12-12 bak
Visionwheel Buckshot fÀlgar
Ploggavlar R.J.W.C
Symtec 2 zon
Can-Am Mudguard kit

Utloggad mys pappan

« Svar #53 skrivet: 13 januari 2011 kl. 14:50:41 »
jag skulle fÄ ge 2400 kr pÄ mickes skog Àr det möjligt att det skiljer sÄ mycke pÄ samma stÀlle i pris
Yamaha kodiak 99 (The best a man can get)
Can-am outlander 1000cc Max (för riktiga mÀn)
Loncin 110cc Kinaskitet

Utloggad mittonen

« Svar #54 skrivet: 13 januari 2011 kl. 17:55:04 »
jag skulle fÄ ge 2400 kr pÄ mickes skog Àr det möjligt att det skiljer sÄ mycke pÄ samma stÀlle i pris

what skulle du fÄ ge 2400 för 10timmarn?? jag fick ge 1500 :s och sÄ fick ja med reserande av oljan hem

//mitto

Utloggad mys pappan

« Svar #55 skrivet: 13 januari 2011 kl. 19:23:23 »
ja jag trodde knapt sjÀlv det var sant ska lÀmna in den pÄ onsdag men jag har en del Ä ifrÄgasÀtta :tickedoff :hmmm:
Loncin 110cc Kinaskitet

Utloggad mittonen

« Svar #56 skrivet: 13 januari 2011 kl. 21:05:56 »
hej hej myspappan vart bor du??
vĂ€ldigt konstigt iaf.dom brukar vĂ€l ta MAX 2000 för 10timmarn men men.hoppas  de löser sig för dig.

//mitto

Utloggad brphc

« Svar #57 skrivet: 13 januari 2011 kl. 23:05:28 »
ja la 500 för materialet efter ett förhandlande vid köpet. de Ă€r bara olja filter, kika lite i datorn och smörja kardan samt upphĂ€ngning som görs vid 10  ()p
Can-Am Outlander 400EFI -11
27" Kenda Bearclaw pÄ Alu
Warn XT 15 fram
Handtag + tumvÀrme
Extraljus 2x fram 1 bak

Utloggad mys pappan

« Svar #58 skrivet: 14 januari 2011 kl. 00:36:41 »
hej mittonen
jag bor i nora vore kul Ä trÀffas nÄgon gÄng i sommar för en tur ()p
jag Äterkommer om pris pÄ torsdag ska bli kul Ä se vad priset blir :hmmm:
Loncin 110cc Kinaskitet

Utloggad mittonen

« Svar #59 skrivet: 14 januari 2011 kl. 02:21:19 »
hej mittonen
jag bor i nora vore kul Ä trÀffas nÄgon gÄng i sommar för en tur ()p
jag Äterkommer om pris pÄ torsdag ska bli kul Ä se vad priset blir :hmmm:

ja gör de sÀg till micke att mittonen vill ha en vinsch till renegaden :)

ja det skulle vara kul o Äka pÄ en tur till vÄren/sommarn :)

Utloggad mys pappan

« Svar #60 skrivet: 14 januari 2011 kl. 12:20:57 »
ja det ska jag sÀga :lol:
Loncin 110cc Kinaskitet

Utloggad mys pappan

« Svar #61 skrivet: 21 januari 2011 kl. 20:58:36 »
priset blev 1900 pÄ mickes skog i hÀllefors skulle ha 2400 frÄn början det lönar Ä stÄ pÄ sig ()p
Loncin 110cc Kinaskitet

Utloggad mittonen

« Svar #62 skrivet: 22 januari 2011 kl. 02:16:29 »
ja du fick ner priset lite.:-) sa du att jag fick min för 1500 eller:-)?

Utloggad Gunner

« Svar #63 skrivet: 22 februari 2011 kl. 23:15:26 »
Bokade tid för min igÄr och skulle fÄ ge 2100:- Tydligen olika pris beroende pÄ vem man snackar med.. Ska montera hasplast samtidigt sÄ lite prutmÄn fÄr det allt bli. ;)
Can-Am Outlander 800R XT-P Max 2010

Utloggad Outlander800xxc

« Svar #64 skrivet: 30 mars 2011 kl. 18:22:20 »
Ca 1800:- inkl moms Àr riktpriset hÀr nÀr jag frÄgade.

Förhandlade med tillbehör och grejor i köpet, hade man förhandlat in servicen ocksÄ sÄ hade man ÀndÄ fÄtt betala mer för nÄgot annat istÀllet.

Utloggad AtvHudik

« Svar #65 skrivet: 30 mars 2011 kl. 19:43:55 »
Alltid 1500kr pĂ„ Stocka Motor och fritid   ()p
BBFW - Atv madness

Utloggad Bull3Nℱ

« Svar #66 skrivet: 3 maj 2011 kl. 20:59:19 »
Lite offtopic

Vad fĂ„r man ge för 100h servicen  ::)

Utloggad rakso77

« Svar #67 skrivet: 3 maj 2011 kl. 21:18:02 »
Lite offtopic

Jag betala 1800kr för 100h service för en outlander 400-09

Utloggad Bull3Nℱ

« Svar #68 skrivet: 4 maj 2011 kl. 07:03:42 »
Lite offtopic

Vart =)

Utloggad rakso77

« Svar #69 skrivet: 4 maj 2011 kl. 09:35:35 »
Lite offtopic

Vart =)

Det var hos Fritzens i Mellerud

Utloggad Max

« Svar #70 skrivet: 14 maj 2011 kl. 09:00:20 »
Min 100h sprang till 2918:-
de bytte brÀnsle/oljefilter,tÀndstift, nÄgra oringar, brickor,slangklÀmmor och kollade ventilerna.

plus att de fick tvĂ€tta hjulingen dĂ„ jag inte orkat göra de innan  :nono:

Utloggad Danne The King

« Svar #71 skrivet: 19 maj 2011 kl. 13:12:50 »
Har just haft hjulingen inne pÄ första servicen. Kostade gratis efter som ja fick med den i köpet.
NÀr Àr de man ska göra nÀsta, Àr de vid 50 eller 100?

Första servicen ska ju vara ganska stor, men vad Àr de som görs igentligen?
(kanske finns tidigare i trĂ„den men orkar inte lĂ€sa igenom allt  8))
Se & lÀr - Kungen Àr hÀr!
http://danneking.bloggplatsen.se/

Utloggad AtvHudik

« Svar #72 skrivet: 19 maj 2011 kl. 19:40:10 »
Har just haft hjulingen inne pÄ första servicen. Kostade gratis efter som ja fick med den i köpet.
NÀr Àr de man ska göra nÀsta, Àr de vid 50 eller 100?

Första servicen ska ju vara ganska stor, men vad Àr de som görs igentligen?
(kanske finns tidigare i trĂ„den men orkar inte lĂ€sa igenom allt  8))

50 timmar nÀsta
BBFW - Atv madness

Utloggad totte57

« Svar #73 skrivet: 11 juli 2011 kl. 21:31:00 »
10 timmars service, oljebyte och filter,och lite allmÀn översyn,mer görs inte,mest för att man ska se sÄ det inte Àr nÄgra större fel pÄ motorn.priset beror vÀl pÄ Äf goda vilja !

Utloggad Quadjonen

« Svar #74 skrivet: 13 juli 2011 kl. 11:56:04 »
10 timmars service, oljebyte och filter,och lite allmÀn översyn,mer görs inte,mest för att man ska se sÄ det inte Àr nÄgra större fel pÄ motorn.priset beror vÀl pÄ Äf goda vilja !

och sĂ„ skickar ÅF en sida av serviceboken till Brp, vet inte vĂ€rför men det kan ha med garanti att göra.
Den sidan Ă€r i service boken och  bara för 10tim servicen.

UteTur¼ℱ LTD  B.E.S.T  ***cc
 GPS TrackGuard System
Rikligt utrustad; Head-up +++

Utloggad AtvHudik

« Svar #75 skrivet: 13 juli 2011 kl. 13:57:34 »

och sĂ„ skickar ÅF en sida av serviceboken till Brp, vet inte vĂ€rför men det kan ha med garanti att göra.
Den sidan Ă€r i service boken och  bara för 10tim servicen.

Vet dock Äf som inte gör detta och garanti fungerar ÀndÄ sÄ jag vet inte.
BBFW - Atv madness

Utloggad mighty_toller

« Svar #76 skrivet: 20 januari 2012 kl. 17:39:46 »
Det stÄr ju i serviceboken att dom ska göra ventilspels kontroll vid 10 tim. :rtfm: DÄ det tar cirka 3 timmar att göra det sÄ antar jag att mÄnga ÄterförsÀljare fuskar med det om dom bjuder pÄ 10 timmars servicen?
Renegade xxc -11
access SP400 -12(tantens)
Yamaha Raptor 660-05 (tantens sÄld)
Dinli 350-09(tantens)(sÄld)
Dinli 450-10(sÄld)
Dinli 700 Centhor -09(sÄld)

Utloggad AtvHudik

« Svar #77 skrivet: 25 januari 2012 kl. 08:57:23 »
Det stÄr ju i serviceboken att dom ska göra ventilspels kontroll vid 10 tim. :rtfm: DÄ det tar cirka 3 timmar att göra det sÄ antar jag att mÄnga ÄterförsÀljare fuskar med det om dom bjuder pÄ 10 timmars servicen?
Om det tar 3 timmar att kolla ventilspel ska du absolut byta mekaniker för dÄ Àr han ingen mekaniker utan bara en fummlig hemmapulare.
BBFW - Atv madness

Utloggad mighty_toller

« Svar #78 skrivet: 25 januari 2012 kl. 16:24:32 »
Om det tar 3 timmar att kolla ventilspel ska du absolut byta mekaniker för dÄ Àr han ingen mekaniker utan bara en fummlig hemmapulare.

Det Àr fel av mig tiden Àr för hela servicen :banghead: men det Àr ju ÀndÄ frÄgan om ifall alla gör kontrollen :).
Renegade xxc -11
access SP400 -12(tantens)
Yamaha Raptor 660-05 (tantens sÄld)
Dinli 350-09(tantens)(sÄld)
Dinli 450-10(sÄld)
Dinli 700 Centhor -09(sÄld)

Utloggad insomnia

« Svar #79 skrivet: 20 augusti 2012 kl. 20:44:40 »
Är det 10 timmar som gĂ€ller pĂ„ alla maskiner, har ringt runt lite idag omkring norrbotten och fĂ„tt svar pĂ„ att första servicen Ă€r efter 50tim. Var pĂ„ en 650 -12 jag frĂ„gade.

Utloggad Pelle_jkpg

« Svar #80 skrivet: 20 augusti 2012 kl. 20:46:47 »
Är det 10 timmar som gĂ€ller pĂ„ alla maskiner, har ringt runt lite idag omkring norrbotten och fĂ„tt svar pĂ„ att första servicen Ă€r efter 50tim. Var pĂ„ en 650 -12 jag frĂ„gade.

10 tim Àr det service, Àr du sugen pÄ nÀr och vad som görs sÄ stÄr det i din handbok :)
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad insomnia

« Svar #81 skrivet: 21 augusti 2012 kl. 07:40:04 »
10 tim Àr det service, Àr du sugen pÄ nÀr och vad som görs sÄ stÄr det i din handbok :)

Ska göra en investering i ny maskin, men det kĂ€nns ju lite sisĂ„dĂ€r att handla nĂ„tt av en ÅF som inte har kunskaperna om service schemat.

Utloggad dj_Ă„berg

« Svar #82 skrivet: 30 augusti 2012 kl. 20:45:02 »
jag ringde i veckan till en can am service i kalmartrakten o kollade om 10 timmars servicen dÄ jag köpt en maskin som gÄtt cirka 6 timmar sÄ snart dags.. dom skulle ha 2.100:- för 10 timmars servicen..
Smc wildcat racing edition -10

Ingen kommer ihÄg en fegis..!!

Utloggad Krigar Kaj

• Garanti
  • ATV Guru
  • Antal inlĂ€gg: 8204
  • Totalt antal gillanden: 294
  • En Can Am gĂ„r inte sönder en Can Am kör man sönder
    • Visa profil
« Svar #83 skrivet: 30 augusti 2012 kl. 20:50:07 »
jag ringde i veckan till en can am service i kalmartrakten o kollade om 10 timmars servicen dÄ jag köpt en maskin som gÄtt cirka 6 timmar sÄ snart dags.. dom skulle ha 2.100:- för 10 timmars servicen..

SmÄlands traktor eller?
Can Am Leif 1000 XXC -13
Leif 2.0
-------------------------------------------
Can Am Leif 800R XXC -11
The Original Leif!
 SĂ„ld efter 5 underbara Ă„r  :cry:
Can-Am DS 450 X -08 SĂ„ld Ilsk
Goes 520 Steel -11 SÄld sÀmre Àn Badboy
Hyosung Rapier 450 -07 SÄld SkrÀp
Linhai 260 -03 SĂ„ld Grym
Bashan Badboy 200 -07 SĂ„ld Skit

Utloggad Mange64

« Svar #84 skrivet: 31 augusti 2012 kl. 19:47:44 »
Jag betalade 1250:- för min 10 tim service nu pÄ Hylte lantmÀnn
Can Am 800r Max XTP 12a
Can Am 800 Max LTD 08a SÅLD
CF Moto 500 SÅLD

Utloggad dj_Ă„berg

« Svar #85 skrivet: 19 september 2012 kl. 18:05:13 »
har nu fÄtt ett pris av en verkstad som förut var ÄterförsÀljare för can-am sÄ kunskapen finns dÀr.. dom ville ha 800:- för 10 timmars servicen..
Smc wildcat racing edition -10

Ingen kommer ihÄg en fegis..!!

Utloggad Krigar Kaj

• Garanti
  • ATV Guru
    • Visa profil
« Svar #86 skrivet: 19 september 2012 kl. 18:58:59 »
har nu fÄtt ett pris av en verkstad som förut var ÄterförsÀljare för can-am sÄ kunskapen finns dÀr.. dom ville ha 800:- för 10 timmars servicen..

Är det nĂ„gon verkstad i nybban eller?
Har ju Äf i kalmar men har inte hört med dom om priser Àn.
Can Am Leif 1000 XXC -13
Leif 2.0
Can Am Leif 800R XXC -11
The Original Leif!

Utloggad AndersH

« Svar #87 skrivet: 16 oktober 2012 kl. 21:04:04 »
3500 spÀnn hos Hans Eriksson i Frövi.
Can-Am Renegade 650 xxc -18
Can-Am Renegade 800 xxc -11 SĂ„ld
TGB Target 550 -11 SĂ„ld
Suzuki DR-Z 400 SM -05

Utloggad ÖrjanL

« Svar #88 skrivet: 21 oktober 2012 kl. 20:37:22 »
2500:- Hos Hylte LantmÀn
Can-am outlander 1000 XT-P G2 -14
Can-am outlander 500 G2 -13 SĂ„ld
Dinli Centhor 700 -10 SĂ„ld

Utloggad bigbÀÀk

« Svar #89 skrivet: 28 oktober 2012 kl. 10:17:56 »
Vad konstigt, jag fick "bara" betala 1000 spÀnn.. hu kan det skilja sÄ mycket i pris? :hmmm:

Utloggad AndersH

« Svar #90 skrivet: 28 oktober 2012 kl. 19:39:04 »
Hos Hans Eriksson fick jag förklaringen att de byter alla oljor och sÄ Àr det en massa kontroller som tar tid (stÄr ju i serviceboken vad de gör). Tycker ocksÄ att det Àr mÀrkligt att det skiljer sÄ pass mycket i pris.
Can-Am Renegade 650 xxc -18
Can-Am Renegade 800 xxc -11 SĂ„ld
TGB Target 550 -11 SĂ„ld
Suzuki DR-Z 400 SM -05

Utloggad insomnia

« Svar #91 skrivet: 30 oktober 2012 kl. 22:07:18 »
Fick betala 2200:- för min 10 tim pĂ„ en 650 -13 helt överkommligt pris, lite surt att ja inte tĂ€nkte pĂ„ förhandla in den nĂ€r jag köpte maskin, men Ă€r förövrigt nöjd med bemötande och service dĂ€r jag köpte.  K

Utloggad Beardo

« Svar #92 skrivet: 7 februari 2013 kl. 22:58:18 »
10h service Jan/2013
Pontus Widén VÀsterÄs
2737:-
Inte jÀtte-billigt , men bra bemötande och de gjorde lite annat smÄfix utan ta betalt för det.
Can-Am Outlander 800 Max LTD -12
----------------------------------------
SĂ„ld CF-MOTO X7 -10
-hasplÄt
-packbox alaÂŽ biltema

Utloggad turfen

« Svar #93 skrivet: 10 mars 2013 kl. 13:15:28 »
vad ligger 50h service pÄ för prisklass?

Utloggad Honda-Robban

• KyrkvaktmĂ€stare samt Honda power produkter Ă„f mm mm.!!
  • ATV Extreme
  • Antal inlĂ€gg: 894
  • Totalt antal gillanden: 97
  • HONDA NÖRD...!!!!
    • Visa profil
« Svar #94 skrivet: 10 mars 2013 kl. 14:25:14 »
Vad jag vet sÄ Àr det vÀl ventiljustering vid första service? Dom som servar för 800-1000:- kan man undra vad dom gör för dom pengarna.?!! RÀcker ju knappt till material kostnaden ju. Men men det Àr ju upp till dom.! :)
Honda Rancher 420fpm -15
Apollo Renegade 125cc -16
Honda Civic ek3 - 00
Honda Civic Eu7 - 2001
Honda Nsc50r - 2018
Honda Type R Ep3 - 04
mm..
Plus lite annat som Honda grĂ€sklippare, röjsĂ„g, elverk, Honda kalsonger mm mm.  ()p

Utloggad turfen

« Svar #95 skrivet: 10 mars 2013 kl. 17:16:14 »
sÄ runt 1000 lappen? vad ingÄr i 50h service?

Utloggad mys pappan

« Svar #96 skrivet: 10 mars 2013 kl. 17:47:10 »
Hans eriksson Àr svindyra pÄ service
och det Àr för att dom har fasta priser
och jag kommer aldrig köpa nÄgot av dom
men det beror pÄ min personliga erfarenhet
sjĂ€lv betalar jag mellan 1500-2000 aldrig mer  ()p
Loncin 110cc Kinaskitet

Utloggad Danne The King

« Svar #97 skrivet: 15 mars 2013 kl. 12:15:15 »
Gjorde service för 100h i veckan. Betalade 1890kr.
Har dĂ„lig koll men de Ă€r vĂ€l en ganska stor service, eller? Är ju inte direkt att man ser pĂ„ maskinen efterĂ„t att den Ă€r servad och vad dom gjort...
Se & lÀr - Kungen Àr hÀr!
http://danneking.bloggplatsen.se/

Utloggad Pelle_jkpg

« Svar #98 skrivet: 15 mars 2013 kl. 15:18:47 »
De byter alla oljor och filter om jag inte minns fel.
Renegade 1000R xxc -17 Triple Black - BKT Tires
Renegade 1000 xxc
Grizzly 700
Polaris 800
Grizzly 700
Renegade 800x
Renegade 800R xxc
Outlander 650
Outlander 800
Outlander 800R xxc
Renegade 800
Dinli 800
Rincon 680
Sportsman 850 EPS
Foreman 500FA
Outlander 500
Foreman 450
Kodiak 400
Trx350
GasGas 450
DS 450xmx
AC 500
Grizzly 700
Grizzly 600
Renegade 800X
Big Bear 350
LTR 450
Raptor 350
Suzuki 500F
Big Bear 350
455 Diesel
YFZ 450
Raptor 700
Grizzly 700
Big Boss 400
Renegade 800R
TRX 350
LTZ 400

Utloggad Krigar Kaj

• Garanti
  • ATV Guru
    • Visa profil
« Svar #99 skrivet: 15 mars 2013 kl. 16:49:21 »
IngÄr ventil kontroll/justering i 100h?
Fick pris pÄ 2700:- men glömde bort att frÄga vad som ingick.
Can Am Leif 1000 XXC -13
Leif 2.0
Can Am Leif 800R XXC -11
The Original Leif!

Utloggad Grisse

« Svar #100 skrivet: 18 mars 2013 kl. 09:54:12 »
ca 1500-1800:- för tio tim..
Can Am Outlander 650 X mr -13

Can Am Renegade R XXC  -10  / warn vinch / Bukplast /pakethĂ„llare  SÅLD

Grizzly 700 -09  ITP SS / ITP 589 11/12/27" - 9 /12/27"  SÅLD

Utloggad WĂ€rmland

« Svar #101 skrivet: 9 april 2013 kl. 15:15:06 »
3500kr inkl moms för 10H.
tvÀtt, olja, filter, och ventiljustering.

Tycker sjÀlv att det Àr svin dyrt! Men samtidigt sÄ Àr det ju servicen dom ska leva pÄ. Dom har ju knappt nÄgot pÄ att sÀlja sjÀlva hjulingen utan det Àr ju i hopp om att alla kommer tillbaka med servicen som dom lever pÄ.
Har:
Can-am 500cc -13
Can-am 400cc -13
Can-am 400cc -07
Kazuma 50cc -12
Suzuki Lt50 -9?

Haft:
Polaris Big Boss 6x6 350cc -92
Suzuki LT250cc -93
Xing Fu 150cc -03
Suzuki LT50cc -96
Suzuki Lt50cc -94

« Svar #102 skrivet: 9 april 2013 kl. 16:21:30 »
I PiteÄ Àr det tvÄ helt olika företag som sköter försÀljning och service.
ÄndĂ„ fick jag betala rĂ€tt dyrt för servicen.
Att servicen skulle betala för sÀljdelen gÀller alltsÄ inte i PiteÄ.
Bor i by utanför PiteÄ.

Utloggad LindeMan

« Svar #103 skrivet: 11 april 2013 kl. 01:13:23 »
1400kr har jag fÄtt pris pÄ min 10h service.
Oktan Östersund

Utloggad Krigar Kaj

• Garanti
  • ATV Guru
    • Visa profil
« Svar #104 skrivet: 15 april 2013 kl. 20:43:21 »
Har haft min inne pĂ„ 100h nu och fick som sagt ett pris pĂ„ det tidigare pĂ„ 2700:- 
Och vad som gjordes var.

Byte av motorolja, oljefilter & brÀnsletankens avluftningsfilter.
Kontroll motortÀtningar, motorfÀsten, avgassystem, kylarvÀtska, spjÀllhus, EMS-givare, EMS-felkoder, brÀnslepumpstryck, ventilspel, ECM-kopplingar, elsystem, drivrem, drivenhet, vÀxellÄdsolja, kopplingsenhet för 4wd, hjullager, styrsystem, luftfilter, bakre lÀnkarmar, bromssystem & ram. Provkörning.

Arbete 675:-/h totalt 2025:-
Filter 148,75:-
Motorolja 148,75:- totalt 297,50:-
Filter 71,25:-

Total summa 2543:-
Can Am Leif 1000 XXC -13
Leif 2.0
Can Am Leif 800R XXC -11
The Original Leif!

Utloggad StefanN

« Svar #105 skrivet: 16 april 2013 kl. 03:28:51 »
Inga axeloljor?
Polaris XP delar sÀljes!!! <---klicka

Stöd Svenska ATV föreningen du med, bli medlem NU! Klicka dÀr -> www.satvf.se

Utloggad Krigar Kaj

• Garanti
  • ATV Guru
    • Visa profil
« Svar #106 skrivet: 16 april 2013 kl. 06:14:53 »
Inga axeloljor?
StÄr inget om det men dom hade varit och slabbat vid diffarna iaf
Can Am Leif 1000 XXC -13
Leif 2.0
Can Am Leif 800R XXC -11
The Original Leif!

Utloggad frank_82

« Svar #107 skrivet: 16 april 2013 kl. 20:08:00 »
Hade min outlander 1000xtp pÄ 10h service idag, gick pÄ 2668:-
LÀmnade den hos Timmele MotortjÀnst. Lite dyrt men mycket kunnig personal och jÀkligt bra service och bemötande, vilket kan va vÀrt en hel del...
Åker:
Can am Outlander XT P 1000 -13
Bmw 740 ia
Toyota Supra MkIV
Toyota Landcruiser LJ70

Utloggad Out1000

« Svar #108 skrivet: 22 april 2013 kl. 22:52:37 »
3000 kr pÄ min 1000 XTP
Outlander 1000 XTP 2013
* ITP fÀlgar med Bighornkopior 14x11x27 och 14x9x27 Àr 28" stora
* American trails vÀskor
* Hand o tumvÀrmare
* Plast under BRP original
* Hemgjord stötfÄngare

Outlander 800 XT 2007 SĂ„ld
Raptor 700 2008 SĂ„ld
Sportsman 700 2002 SĂ„ld
Linhai 300 2005 SĂ„ld

Utloggad ppz

« Svar #109 skrivet: 23 maj 2013 kl. 19:56:18 »
Hans Eriksson AB i Frövi 3177:-
Can Am Renegade XXC 1000
- Can-Am handtags/tum vÀrmare
Adly Königser 542CR - SÄld

Utloggad mys pappan

« Svar #110 skrivet: 23 maj 2013 kl. 22:03:26 »
Jag fick betala 2500 hos Mickes skog&trÀdgÄrd
Loncin 110cc Kinaskitet

Utloggad 1234

« Svar #111 skrivet: 8 juni 2013 kl. 07:25:21 »
Hans Eriksson AB i Frövi 3177:-

3700 betala jag. 650 xmr -13

Utloggad Ace

« Svar #112 skrivet: 8 juni 2013 kl. 10:42:41 »
3300kr 1000cc xmr vid bohlins i jÀrbo

Utloggad Jonas_sde

« Svar #113 skrivet: 8 juni 2013 kl. 13:38:45 »
2000kr pÄ en 650 -13
Skövde fyrhjulingar.
Polaris 800 2006
Can am 1000 xt 2012 sÄld :cry:
Can-am 650 xt 2013 sÄld
CF moto 625 terralender sÄld tack o lov.

Utloggad longdahl

« Svar #114 skrivet: 5 augusti 2013 kl. 18:29:44 »
2400kr cykel o motor sÀter
1000xtp max

Utloggad harry2

« Svar #115 skrivet: 13 augusti 2013 kl. 19:58:17 »
Can am outlander 400.

1965:- ink moms, SmÄlands traktor.

Utloggad TRAXXAS

« Svar #116 skrivet: 16 januari 2014 kl. 10:48:20 »
can am xmr 650-13

2600:- Verkar som de bytt alla oljor samt filter,Ă€ven kollat ventilerna och
dom behövde inte jusstera dessa nÄgot enligt Äf.
 :D

Utloggad gutte84

« Svar #117 skrivet: 8 maj 2014 kl. 02:40:57 »
för mig var det gratis

Utloggad Chrippa

« Svar #118 skrivet: 25 oktober 2014 kl. 11:08:17 »
3900:- pĂ„ NV Maskin!  :o
Outlander 1000 XT-P
Finns det nÄgra auktoriserade verkstÀder norra sidan(Sthlm)?

Utloggad westw

« Svar #119 skrivet: 7 november 2014 kl. 13:28:05 »
3900:- pĂ„ NV Maskin!  :o
Outlander 1000 XT-P
Finns det nÄgra auktoriserade verkstÀder norra sidan(Sthlm)?

Proffs och fritidsmaskiner i MÀrsta gör vÀl ett ok jobb

Utloggad jomeniallafall

« Svar #120 skrivet: 17 november 2014 kl. 12:44:46 »
2500 i GÀllivare norrskens motor men skulle eg. kostat 3100. Men han hade redan sagt 2500 sÄ det blev sÄ.

"500 max t3-14"

Utloggad korn509

« Svar #121 skrivet: 28 maj 2015 kl. 20:47:06 »
2875:- för min första service pÄ nacka vÀrmdö maskin
sen sÄ skulle dom Àven sÀtta pÄ en hasplÄt sÄ det slutade pÄ 9649 :-(

Online just nu.

209 gÀster, 7 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
raptor350, rogun, processengine, Hotspur, doggcrap, Eirik, Silentdecor,
Flest online idag: 249. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Quad450sp: Access 450 sp
    10 mars 2019 kl. 16:37:58
  • Nicke86: Ingen som har nĂ„n aning om det??!!
    21 februari 2019 kl. 19:34:59
  • goranP: Testar
    20 februari 2019 kl. 22:38:09
  • Nicke86: NĂ„gon körning i uppland i vĂ„r?
    18 februari 2019 kl. 17:31:20
  • Cummins: Skitiga variatorer som behöver rengörning.
    3 februari 2019 kl. 11:31:08
  • Högdahl: Böjd vĂ€xelspak?
    2 februari 2019 kl. 20:25:25
  • Matte2019: NĂ„gon som har erfarenhet av det?
    2 februari 2019 kl. 15:15:09
  • Matte2019: Polaris Sportsman 800 som blivit mer trögvĂ€xlad
    2 februari 2019 kl. 15:14:57
  • Cobra78: FartbegrĂ€nsningen pĂ„ en cfmoto 450 2017, har testat koppla ut de kablar som skall göra sĂ„ den inte spĂ€rrar farten, men utan resultat??
    28 januari 2019 kl. 16:17:56
  • Hydro: Dakar pĂ„ söndag!
    3 januari 2019 kl. 22:00:12
  • Ljungan: Hej alla
    31 oktober 2018 kl. 20:07:34
  • Cummins: 365 dollar.
    26 oktober 2018 kl. 00:28:18
  • tatto9709: Letar efter kabel mattan hela till outlawn 500 ny kostar fem tusen
    25 oktober 2018 kl. 18:36:11
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme