Rena sandlådan här TS frågar om råd inför sitt köp och då skall väl sanningen fram??Jag håller med om att Dinli är ett bra köp men som begagnad men nu är det inte begagnat som gäller...... TS har diskuterat 2märken i denna tråd och sklillnaden är 18k mellan dom båda, alltså har han råd med en riktig maskin. //Nonne
Jag avslutar med slogan som dinli metal industri anv"Try it before you judge it" det säger väl allt
Citat från: Nonne skrivet 25 september 2009 kl. 22:42:26Citat från: Onlyhenke skrivet 25 september 2009 kl. 22:26:43Citat från: Hydro skrivet 25 september 2009 kl. 22:06:24Plus att det ju inte går att jämföra prestandan i en Dinli 700 med en märkesmaskin på 700 kubik... snarare med en på 500 och då är prisskillnaden raderad.När det gäller prestandan i en dinli 700 så tror jag att det finns mycket mer att ge om man optimerar den. Skulle gärna sätta tänderna i en sån och optimera den för att hitta dem dolda taiwanhästarna.Tänk dig då hur det skulle vara att sätta tänderna i en japanare (som redan orginal går bättre) och hitta dom dolda japanhästarna //NonneHehe jag tror nog att dem är mer optimerad från fabrik... herregud det är ju en japan brukar inte dem vara pigga, tyckte jag läste det nyss. att dem är mer genomtänkta och mer optimerade redan från fabrik är väl deras signum liksom, eller
Citat från: Onlyhenke skrivet 25 september 2009 kl. 22:26:43Citat från: Hydro skrivet 25 september 2009 kl. 22:06:24Plus att det ju inte går att jämföra prestandan i en Dinli 700 med en märkesmaskin på 700 kubik... snarare med en på 500 och då är prisskillnaden raderad.När det gäller prestandan i en dinli 700 så tror jag att det finns mycket mer att ge om man optimerar den. Skulle gärna sätta tänderna i en sån och optimera den för att hitta dem dolda taiwanhästarna.Tänk dig då hur det skulle vara att sätta tänderna i en japanare (som redan orginal går bättre) och hitta dom dolda japanhästarna //Nonne
Citat från: Hydro skrivet 25 september 2009 kl. 22:06:24Plus att det ju inte går att jämföra prestandan i en Dinli 700 med en märkesmaskin på 700 kubik... snarare med en på 500 och då är prisskillnaden raderad.När det gäller prestandan i en dinli 700 så tror jag att det finns mycket mer att ge om man optimerar den. Skulle gärna sätta tänderna i en sån och optimera den för att hitta dem dolda taiwanhästarna.
Plus att det ju inte går att jämföra prestandan i en Dinli 700 med en märkesmaskin på 700 kubik... snarare med en på 500 och då är prisskillnaden raderad.
Citat från: Onlyhenke skrivet 25 september 2009 kl. 22:49:10Citat från: Nonne skrivet 25 september 2009 kl. 22:42:26Citat från: Onlyhenke skrivet 25 september 2009 kl. 22:26:43Citat från: Hydro skrivet 25 september 2009 kl. 22:06:24Plus att det ju inte går att jämföra prestandan i en Dinli 700 med en märkesmaskin på 700 kubik... snarare med en på 500 och då är prisskillnaden raderad.När det gäller prestandan i en dinli 700 så tror jag att det finns mycket mer att ge om man optimerar den. Skulle gärna sätta tänderna i en sån och optimera den för att hitta dem dolda taiwanhästarna.Tänk dig då hur det skulle vara att sätta tänderna i en japanare (som redan orginal går bättre) och hitta dom dolda japanhästarna //NonneHehe jag tror nog att dem är mer optimerad från fabrik... herregud det är ju en japan brukar inte dem vara pigga, tyckte jag läste det nyss. att dem är mer genomtänkta och mer optimerade redan från fabrik är väl deras signum liksom, eller Har ni som gör denna jämförelse provat både Dinlin och en japan?Bror min har en Kingquad 700 -05, kan inte säga att det är någon större skillnad mellan hans och min, går lika fort och verkar dra iväg ungeför lika.. den lilla skillnaden som märks är enligt min mening pga olika däck, hans slitna original mot mina nästan nya big horn...Jag är iaf nöjd med min, visst hade jag gärna haft en Can am 800, men då är det helt andra summor.
Är ev. lite sugen på en Dinli 700...Jag undrar bara om det är nåt att ha? Håller dom ihop eller går det sönder hela tiden? Funkar dom att köra landsväg med (bränsleförbrukning, max hastighet)?Har hittat en åf i västerås som säljer med dubbla uppsättningar hjul...Tacksam för all hjälp jag kan få /Peter