Vad tror ni att det får för konsekvenser att flytta exupen 0,5m längre från motorn?
Citat från: fleshball skrivet 13 juni 2009 kl. 18:53:15Vad tror ni att det får för konsekvenser att flytta exupen 0,5m längre från motorn? ja jag är ingen expert . men det känns inte som att det borde göra så himla mycket. exupen är ju där för att ge rätt mottryck vid låg och mellanvarv. om det mottrycket sitter en liten bit längre bak känns inte som att det borde göra något.. märk väl att jag bara gissar men även försöker tänka efter lite =).
Citat från: schneberger skrivet 14 juni 2009 kl. 00:10:30Citat från: fleshball skrivet 13 juni 2009 kl. 18:53:15Vad tror ni att det får för konsekvenser att flytta exupen 0,5m längre från motorn? ja jag är ingen expert . men det känns inte som att det borde göra så himla mycket. exupen är ju där för att ge rätt mottryck vid låg och mellanvarv. om det mottrycket sitter en liten bit längre bak känns inte som att det borde göra något.. märk väl att jag bara gissar men även försöker tänka efter lite =). Spånar i samma banor som mig med andra ord. Det är lite synd att grenröret bygger så mycket om man drar det under motor, jag har sett nåt banshee bygge där man använt orginalgrenrör och höjt övre delen av ramen och även tankkåpan.Hela gokartkänslan försvinner ju liksom om quaden är 1,5m hög....
Ni som bygger med 1000cc är grymt galna och jag kan bara hålla tummarna att det går bra så inte hela bygget viker sig vid gaspådrag.