Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Vilket effektsystem är bäst till ltz 400 ?  (läst 2269 gånger)

Utloggad Mottez

Vilket effektsystem är bäst till ltz 400 ?
« skrivet: 12 april 2009 kl. 23:27:33 »
Verkar ju vara samma effektvinst på de flesta av de större märkena.
Vilket har bäst kvalitet ?

HMF - verkar ganska bra, men lite fult med pipen bak på ljuddämparen.
DMC - Har hört att dom ska hålla bättre än hmf???? Vilken ska man ha Comp eller Quiet ?
vill ju ha bra med effekt men gärna lite hörsel kvar oxå för den delen :hmmm:
Går det köpa dämpar insats till Comp, o i så fall gör det någon skillnad?
Sen finns det ju massa andra märken, men hittar inte någon som säljer dom i sverige.

Gör jag rätt i att skaffa ett helsystem direkt ?, för slip on känns som att det är ett budget alternativ just för att få lite häftigare ljud. Eller vad tror ni.
Nyfiken på vad ni som har provat olika avgas tycker.

BRUTE FORCE 750  - Får hornen att växa ut!!!
LTZ 400 - ööörrrrrrrnnnn öörrrrrrnnnnnnn

Utloggad Motoya

SV: Vilket effektsystem är bäst till ltz 400 ?
« Svar #1 skrivet: 12 april 2009 kl. 23:45:54 »
Köp mitt WRP Slip-on! Körd max 10 tim. Låter som en riktig cross maskin med den på :)

Utloggad Mottez

SV: Vilket effektsystem är bäst till ltz 400 ?
« Svar #2 skrivet: 12 april 2009 kl. 23:55:45 »
Ja då måste du ju vara jätte nöjd, om du redan ska kränga det :o
Mer effekt och sportigare ljud är vad jag vill ha.
Men det ska heller inte låta för högt.
BRUTE FORCE 750  - Får hornen att växa ut!!!
LTZ 400 - ööörrrrrrrnnnn öörrrrrrnnnnnnn

Utloggad Motoya

SV: Vilket effektsystem är bäst till ltz 400 ?
« Svar #3 skrivet: 12 april 2009 kl. 23:57:28 »
Om vi säger så här, impuls köp, kom på senare att jag inte kan tävla med ett eftermarknads slip-on. Sen var det inte alla grannar som gillade ljudet av en riktigt quad heller :)

Utloggad blink

SV: Vilket effektsystem är bäst till ltz 400 ?
« Svar #4 skrivet: 13 april 2009 kl. 02:20:09 »
kan inte ens tänka mig att skillnaden mellan ett heltsystem och ett slip on är märkbar...

Utloggad teppas

SV: Vilket effektsystem är bäst till ltz 400 ?
« Svar #5 skrivet: 13 april 2009 kl. 09:33:03 »
Jag körde med Alba helsystem ett bra tag men har nu bytt till yoshimura. Jag tyckte att de levde om för mycket (jävligt skönt ljud)
Och vad jag har förstått så är alba systemet och HMF systemet ganska lika. Mitt alba system fick jag svetsa om byta dämpmatrial ganska ofta.

Och jag tror att effekten är inte så stor skillnad mellan alla system.

Hadde jag varit du och har pengar så skulle de bli DMC steg 3 Racekit, ska du vara mycket på vägen ska du nog titta på quiet systemet.

Ring nicke på min hoj så hjälper han dig 0703213770
Lycka till!

Här har du bild på Alba systemetkittet jag hadde!
smc cbw250 -05 såld!
Ltz400 -vit -06 såld!
Hotcams steg 1                       
Yoshimura-helsystem       
KN filter                        
xeonljus                         
Rev-Max 2 Tändbox 
Bigbore 453cc, 96mm       
Keihin FCR39 
Topp planad o portad!
Hotrod vevparti

Utloggad Mottez

SV: Vilket effektsystem är bäst till ltz 400 ?
« Svar #6 skrivet: 13 april 2009 kl. 14:37:22 »
Det blev ett motoworks slipon, läste att det fått bra betyg i dirtwheels.
Nu återstår det bara att komma fram till vilken bestyckning av förgasaren som passar bäst.
skaffar sportfilter oxå i samma veva.
Någon här på forumet som kör med samma utrustning som har fått till bestyckningen ?
BRUTE FORCE 750  - Får hornen att växa ut!!!
LTZ 400 - ööörrrrrrrnnnn öörrrrrrnnnnnnn

Utloggad Mottez

SV: Vilket effektsystem är bäst till ltz 400 ?
« Svar #7 skrivet: 14 april 2009 kl. 22:01:51 »
Har läst i någon tråd att det kan vara lagom med 150-160 huvudmunstycke( rätta mig om jag har fel) . Men ska man även byta lågfart när man ändå skruvar, eller är det bättre att åka lite och prova sig fram.
Vad är det mer som går att justera mer än bara munstyckena ?.
Har inte pysslat så mycket med förgasare  :hmmm:
BRUTE FORCE 750  - Får hornen att växa ut!!!
LTZ 400 - ööörrrrrrrnnnn öörrrrrrnnnnnnn

Utloggad Motoya

SV: Vilket effektsystem är bäst till ltz 400 ?
« Svar #8 skrivet: 14 april 2009 kl. 22:14:51 »
Jag har/hade 155 i, de funka finemang. Det sitter ett 130 original.

Utloggad Mottez

SV: Vilket effektsystem är bäst till ltz 400 ?
« Svar #9 skrivet: 14 april 2009 kl. 22:26:37 »
Jag har/hade 155 i, de funka finemang. Det sitter ett 130 original.

Kör du med sportfilter och effektsystem, eller är det något mer ?
BRUTE FORCE 750  - Får hornen att växa ut!!!
LTZ 400 - ööörrrrrrrnnnn öörrrrrrnnnnnnn

Utloggad Motoya

SV: Vilket effektsystem är bäst till ltz 400 ?
« Svar #10 skrivet: 14 april 2009 kl. 22:34:03 »
Tog bort "snorkeln" och lätta lite på locket till luftburken. Sen ett WRP Slip-on. Inget sport luftfilter. Fast den är lite trött på låga varv. Så ett större lågfarts munstycke skulle man ha testat.

Utloggad blink

SV: Vilket effektsystem är bäst till ltz 400 ?
« Svar #11 skrivet: 15 april 2009 kl. 01:34:30 »
jag har motoworks slipon och kör med 160 munstycke sen har jag 2.5 varv på blandskruven och hojde nålen. kör öppet kn filter. funkar great,
angånde lågfartmunstycket så är de bara prova och se om de behövs bytas. maskinerna är lite snålt inställda från börjar men vissa åf byter ut till ett större från början.

 


Online just nu.

162 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 190. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme