Nu har jag monterat den nya variatorn den som sitter på -10:ornaDett ska vara en lite uppdaterad version .När jag började skruva så märkte jag att variatorremmen inte går ända ner i primärvariatorn.Med följd att remmen inte går ända upp på sekvariatorn med följd att den inte startar på så att säga 1:an.utan på 2:an men det var lätt avhjälpt tog en schimsbricka 1,5mm och bricka ut den på insidan av centrumhylsan mellan variator skivorna.Nu startar den också på ettan det som blev lite tokigt är att jag tappade toppfart så jag måste nog kolla om den går ihop tillräckligt.Om den gör det så tror jag att det räcker med att vikta på variatorn pga att nu så växlar den ut utan problem .Den varvar ut till 6000 rpm på en gång utan att sega nu .men toppfarten tappade jag till 97 kmh nuno pain no game Jag tog lite foton för att visa vad jag menar både på sek och primär variatorn men ny telefon (skit samsung)Får inte in bilderna på datorjäveln den hittar inga drivrutiner varken på installationsskivan eller på nätet.Skit jävla samsung skräp varför böt jag bort nokianbilder kommer bara jag lyckas lösa problemet.
Erik var inte riktigt säker men trodde att det var en ny fjäder + nytt ngt kring v-skivorna Jag var så stressad när jag pratade med honom ni får ringa honom imorrn och höra exakt jag ville ut och köra bara
Komplett variator min hade pajjat den hade börjat glappa i nitarna mellan centrum och skivorna
hej dinlis väner vad kostar en ny variator
Är det garanti så gratis är det bara för modifiering 1620.00kr [/quotesom hittat med andra ord, hur gick det för dig med din variator då vart de skillnad på den med -10 uppsättning av variatorn....