Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Race-cut fenders  (lĂ€st 2658 gĂ„nger)

Utloggad NeoBoll

Race-cut fenders
« skrivet: 7 mars 2009 kl. 15:15:16 »
Vad sÀger ni... ska man göra det?
Den ser ju ballare ut....  NĂ„n av er LTR Ă„kare som gjort det?
Jag Ă€r sjukt sugen pĂ„ att sĂ€tta kniven/kapen i mina framskĂ€rmar.   8)

Utloggad windigo

SV: Race-cut fenders
« Svar #1 skrivet: 7 mars 2009 kl. 15:27:16 »
Personligen tycker jag det e skitfult. Å man lĂ€r ju bli Ă€nnu skitigare Ă€n vad man brukar bli. Enda positiva Ă€r att man blir av med lite vikt, fast det kĂ€nns ju som det kvittar

* Tror att det finns mallar och lite how-to pÄ ltrhq.com om du bestÀmmer dig för att skÀra lite i skÀrmarna
« Senast Ă€ndrad: 7 mars 2009 kl. 15:38:51 av windigo »
Ltr 450

Utloggad NeoBoll

SV: Race-cut fenders
« Svar #2 skrivet: 7 mars 2009 kl. 16:14:19 »
Jag tycker att det ser rĂ€tt bra ut, men smaken Ă€r ju olika som tur Ă€r.  :)
Ja, jag har kollat lite pĂ„ det forumet. Finns mkt nyttigt dĂ€r,   du skulle inte ha lust att lĂ€nka dit dom pratar om det Ă€r vĂ€rt att skaffa slip-on eller inte.

Mvh Andreas

Utloggad blink

SV: Race-cut fenders
« Svar #3 skrivet: 7 mars 2009 kl. 16:24:57 »
tycker garanterat att du ska vingklippa  ()p
det ser grymt ut! iaf om du klipper som doug gust eller liknande.
sen Àr de juh nice att slippa varningstexten :D


Utloggad NeoBoll

SV: Race-cut fenders
« Svar #4 skrivet: 7 mars 2009 kl. 16:39:58 »
Ja, det Ă€r nĂ„t sĂ„nt dĂ€r jag tĂ€nkt mig....   :headbang:
Vad Ă€r det för styre han har?   SĂ„nt vill jag oxĂ„ ha...   

Utloggad corvus

SV: Race-cut fenders
« Svar #5 skrivet: 7 mars 2009 kl. 16:55:54 »
Det Ă€r ett Fasstflexx styre .Kostar ca 3 900kr i Sverige och 300$ pĂ„ ebay. Det Ă€r skönare att  köra med den. Ett sĂ„dant styre har jag.
« Senast Ă€ndrad: 7 mars 2009 kl. 17:00:26 av corvus »
Förr: Ltz 400

Utloggad windigo

SV: Race-cut fenders
« Svar #6 skrivet: 7 mars 2009 kl. 17:00:49 »
Jag tycker att det ser rĂ€tt bra ut, men smaken Ă€r ju olika som tur Ă€r.  :)
Ja, jag har kollat lite pĂ„ det forumet. Finns mkt nyttigt dĂ€r,   du skulle inte ha lust att lĂ€nka dit dom pratar om det Ă€r vĂ€rt att skaffa slip-on eller inte.

Mvh Andreas


Lyckades hitta ett stÀlle det stÄr pÄ första lÀnken jag testade, grymt va? :)

http://www.ltr450hq.com/invision/forums/index.php?showtopic=11820
StÄr riktigt mycket bra info dÀr.

copy/paste frÄn lÀnken:
"When you get your LT-R the first things you should do is remove the air box lid, remove the spark arrestor/baffle from the stock exhaust and install a CRBM (Cherry Bomb). They should all be done at the same time to prevent problems like running lean and will cost you about $40 total. You will definitely feel the difference and gain around 7 HP.

Taking off the air box lid lets more air into the engine, which is good and is done with a screw... (You should be able to do this yourself!)

The Cherry Bomb tricks your EFI into dumping more fuel in the throttle body, thus richening the lean mixture and giving you more power, or in other words - there are two maps built into the LTR. The stock map and a Motocross map - when you plug in the CRBM it activate the motocross map.

HOWTO: http://www.ltr450hq.com/invision/forums/in...p?showtopic=927

The spark arrestor left in restricts the exhaust flow so taking it out helps things along a bit...

HOWTO: http://www.ltr450hq.com/invision/forums/in...p?showtopic=925

You can also get a slip on exhaust which is even better, but it is probably better to save your beans and get a full exhaust (see below).

This power will probably keep you happy for a while and you will no doubt start to want to change the look of your LT-R (this assumes you have taken off the stupid reflectors already!).
"
Ltr 450

Utloggad NeoBoll

SV: Race-cut fenders
« Svar #7 skrivet: 7 mars 2009 kl. 17:29:48 »
Gaaaahhh... 4000:- för ett styre?! FĂ„r nog vĂ€nta ett litet tag dĂ„.   :banghead:
Tack för lÀnkarna Windigo... men jag fÄr dom inte att funka.
En cherrybomb Àr pÄ gÄng iallafall.
Ă…Ă„Ă„hh... finns sĂ„ mkt man vill köpa.

Utloggad NeoBoll

SV: Race-cut fenders
« Svar #8 skrivet: 7 mars 2009 kl. 17:35:31 »
Jag funderat pÄen annan sak....styrstÄngen.... En som Àr lÀngre kostar ju en del.
Finns det nĂ„n som har förlĂ€ngt den sjĂ€lv?  Jag jobbar ihop med folk som Ă€r kungar pĂ„ att svetsa.
GĂ„r det eller Ă€r det sjĂ€lvmord?   :lol:
Borde ju vara en lÀtt sak för nÄn som kan svetsa att lÀgga pÄ 2"

Utloggad blink

SV: Race-cut fenders
« Svar #9 skrivet: 8 mars 2009 kl. 00:26:50 »
bara handla en styrhöjare, finns överallt dÀr de sÀljer styren.

Utloggad TAZℱ

SV: Race-cut fenders
« Svar #10 skrivet: 10 mars 2009 kl. 13:04:06 »
skÀr av styrstÄngen i botten o sÄ svetsa pÄ ett lÀngre och kraftigare rör, jag har gjort de! kolla mitt trx450r FMX projekt.
styrstÄngen Àr sÄpas klen orginal sÄ att med höjare böjs den grymt lÀtt :)

den stora fördelen med att kapa plasten Àr att man har bÀttre sikt över framhjulen villket faktiskt underlÀttar en del vid körning! kapat Àr snyggt som fan pÄ ltr o yfz :)
Recycling and speed limits are bullshit, They're like someone who quits smoking on his deathbed.

Utloggad NeoBoll

SV: Race-cut fenders
« Svar #11 skrivet: 17 mars 2009 kl. 22:04:04 »
Nu Ă€r det gjort.. Tog kapen idag och sĂ„gade lite.   ;D
Det blev bra tycker jag, ser ju lite rÄare ut....bilder kommer.

En annan frÄga, vart kan man köpa plastnitarna som hÄller ihop plasten?

 


Online just nu.

167 gÀster, 4 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Johan U, akai, CFM, Diesel Nordlöf,
Flest online idag: 197. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. SĂ„ vi sĂ€ger sĂ„.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme