Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: LTZ, oljebyten etc.  (lĂ€st 1790 gĂ„nger)

Utloggad boy

LTZ, oljebyten etc.
« skrivet: 21 februari 2009 kl. 19:20:28 »
Tjenare! nybliven LTZ Àgare Ä förjÀvla nöjd, bra klipp i den Ä gÄr bra :)
Men har lite frÄgor:
Hur mycket olja ska det vara i motorn?
Är det samma olja i vĂ€xellĂ„dan som i motorn?
Hur mÄnga oljepluggar finns det?

Och jag har ett K&N filter, Àr det viktigt att det ska vara K&N's egna olja och rengöring till det eller gÄr det med vilken luftfilterolja som helst som Àr anpassad för pappersfilter?

Tacksam för svart. pöss
Suzuki LTZ

Utloggad Lind-800

SV: LTZ, oljebyten etc.
« Svar #1 skrivet: 21 februari 2009 kl. 22:30:47 »
Grattis till maskinen!

OljemÀngd:kommer inte ihÄg,kan nÄgon annan LTZ Äkare svara pÄ ist.

Ja,samma olja i motor och vxl lÄda.

2 st oljepluggar,en under oljetanken och en under motorn.

GÄr bra med vilken luftfilterolja som helst för avsett filter.
Är bara försĂ€ljnings snack att man mĂ„ste ha samma mĂ€rke pĂ„ olja som filteret.
Can-Am Outlander 800 XT
Honda CRF450
Ski-Doo MXZ 550 X REV

Utloggad blink

SV: LTZ, oljebyten etc.
« Svar #2 skrivet: 21 februari 2009 kl. 22:55:20 »
ca 2L.

Utloggad boy

SV: LTZ, oljebyten etc.
« Svar #3 skrivet: 21 februari 2009 kl. 23:22:18 »
okej, tack sÄ mycket! :)

Hur ofta bör man byta vÀxellÄdsoljan? det lÀr ju inte vara lika ofta som motoroljan kan jag tycka. och vilken av pluggarna Àr till vilket, för man kan vÀl byta bÄda fast vid olika tillfÀllen.
« Senast Ă€ndrad: 21 februari 2009 kl. 23:29:54 av boy »
Suzuki LTZ

Utloggad Lind-800

SV: LTZ, oljebyten etc.
« Svar #4 skrivet: 22 februari 2009 kl. 00:21:44 »
Det Àr samma olja i motor och vxl lÄdan. 2 st pluggar för att fÄ ur all gammal olja som Àr i motorn ocksÄ.

Vxl lÄdan har ingen sÀrskild olje del.


Köp en bra kvalitetsolja
Tappa ur oljan ur bÀgge pluggarna
Byt oljefilteret
HÀll i ca 2L i oljetanken (blir nÀstan fullt)
Starta en liten stund
Kontrollera nivÄn
Ut och kör
Can-Am Outlander 800 XT
Honda CRF450
Ski-Doo MXZ 550 X REV

Utloggad boy

SV: LTZ, oljebyten etc.
« Svar #5 skrivet: 22 februari 2009 kl. 09:15:26 »
Okej, tack  sĂ„ mycket. :)
Suzuki LTZ

Utloggad zupe

SV: LTZ, oljebyten etc.
« Svar #6 skrivet: 24 februari 2009 kl. 13:04:44 »
Som sagt kolla ej oljan nÀr den Àr kall och stÄtt en stund.

Varm kör, stÀng av vÀnta en liten sstund min kolla oljan. Annars blir det fel för tanken Àr typ tom om den stÄtt lÀnge
Suzuki LTZ 400 -06 gul
Visby

Badboy 200cc SĂ„ld, ALDRIG MER RISKOKARE!

Utloggad dvx400

SV: LTZ, oljebyten etc.
« Svar #7 skrivet: 26 februari 2009 kl. 16:41:38 »
2,2l olje

Utloggad blink

SV: LTZ, oljebyten etc.
« Svar #8 skrivet: 26 februari 2009 kl. 17:14:32 »

Utloggad cerwin

SV: LTZ, oljebyten etc.
« Svar #9 skrivet: 27 februari 2009 kl. 19:53:58 »
Jajemen  ()p

Utloggad blink

SV: LTZ, oljebyten etc.
« Svar #10 skrivet: 28 februari 2009 kl. 21:35:34 »
sÄ ca 2L betyder exakt 2 liter?
sen Àr de ju bra mycket bÀttre att börja med att hÀlla i 2 liter och kolla stickan och fylla pÄ mer. istÀllet för att bara slÄ i 2.2L och inse att de kanske vart för mkt?
lÀttare att hÀlla i Àn att ta ur...

Utloggad boy

SV: LTZ, oljebyten etc.
« Svar #11 skrivet: 1 mars 2009 kl. 11:49:12 »
jag glömde varmköra min innan jag tömde oljan, vilket var ett litet misstag. men jag slog i tvÄ liter precis och dÄ fanns det vÀl lite olja kvar i motorn för stickan visar perfekt oljenivÄ.
Suzuki LTZ

 


Online just nu.

199 gÀster, 2 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Kronblom, Diesel Nordlöf,
Flest online idag: 230. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme