jag har både bredat framvagn och med bakaxel på min TRX o fortfarande inte laggt ut lika mycke pengar som på en begagnad ltr har kört mad enbart bredning fram i ett år och de är inga problem med det!dessa kit med platjärn har ungefär samma negativa effekt på hojens beteende som spacers! enda fördelen med dessa istället för spacers är ju att man kan skippa sätta dit de järnet som flyttar ut stötdämparna och då får man en både bredad och sänkt hoj på samma gång, och fortfarande kunna köra över ett väggupp utan att behöva oroa sig att de ska vika sig som med tex crj sänkning!
nej, men har en hemma byggd liggandes passande till en yamahablaster! eller åtminstonde halva, kommer inte ihåg om jag han klart eller inte!men de med att köregenskaperna har samma negativa effekt som med spacers har quadåkare upptäkt med tiden som quaden utveklats!om du tar bort din stötdämpare och lyfter i a armarna kommer du se att hjulet vrider sig, villket även vrider i styret! och man vill ha så lite utav denna vridning som möjligt, men när du monterar spacers så kommer du få ännu mer vridning i styret! så dom som tävlar i quad brukar montera på fälgar som är 4+1 istället för 3+2, med sådana fälgar så blir ju quaden smalare men de minskar vridningarna i styret! när dom första sport quadarna byggdes, honda trx250r, suzuki lt250r. så drog honda ihop ramen mellan a armarna så mycke så möjligt medans suzuki gjorde sin ram bred och kortare a armar istället! och då märktes de att ju tätare ihop aarmarna satt desstu bättre bettede sig quaden, mindre ryckningar i styret. därför byggs alla quadar idag efter samma princip som honda ramen, tätt ihop med a armarna! och sådana järn flyttar ju ut a armarne till de som man redan för 20 årsedan märkte fungerade dåligt!men om jag skulle välja mellan spacers och sådan järn så väljer jag järnen, mindre slitage på hjullagrena och möjligheten att sänka utan sänknings satts!
har aldrig ens tänkt på att man kunde bredda på det här viset... inte dumt alls om det håller tycker jag... man slipper ju spacersjukan som man får fram och slipper punga ut svindyra A-armar... blir ju liksom som ett bredare chassi fram Jag kör med Spacers back av Durablue komposit-material som tydligen ska vara ultralätt (dom känns som plast) och tydligen stenhårda... brorsan körde med Q-Max spacers och jag krökte bakaxeln på hans men inte några spacrar så nog håller dom alltid