Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Brute går illa efter djupdykning  (läst 2728 gånger)

Utloggad Slangkungen

Brute går illa efter djupdykning
« skrivet: 20 december 2008 kl. 22:14:02 »
Jag behöver hjälp med en Brute Force 750 -07.
Isen brast när jag skulle över en mindre damm. Vi fick upp den direkt och fick igång den efter ett tag, men efter det är den orkeslös, varvar inte och skjuter i avgassystemet. Jag har testat att byta stift efter som den sura och strula efter badet men det det är lika illa ändå.
Är det någon som har något tipps om vad som kan vara fel?

Utloggad Nilas

SV: Brute går illa efter djupdykning
« Svar #1 skrivet: 20 december 2008 kl. 23:53:47 »
Jag behöver hjälp med en Brute Force 750 -07.
Isen brast när jag skulle över en mindre damm. Vi fick upp den direkt och fick igång den efter ett tag, men efter det är den orkeslös, varvar inte och skjuter i avgassystemet. Jag har testat att byta stift efter som den sura och strula efter badet men det det är lika illa ändå.
Är det någon som har något tipps om vad som kan vara fel?
Har du tagit kompressionsprov och jämfört cylinderbalansen? :-\
Inte för att jag vill måla fan på väggen, men då vet du ju hur allvarligt de kan tänkas vara iaf...
Outlander 800R XT-P -10
Outlander 800R xt kort -09 Såld
Outlander 800 xt -08 såld
Bandsats på vintern -såld
Mudzilla 28"/highlifter outlaw 29.5"
Eastcoastatvsnorkels
Hand/tumvärme
QSC variatorkitt
Gorilla "trough shaft"
Gorilla främre axlar
Extrabatteri i "mapleman låda"
Bakre vinch xt25

Utloggad Slangkungen

SV: Brute går illa efter djupdykning
« Svar #2 skrivet: 21 december 2008 kl. 10:40:46 »
Nej jag har inte kollat kompressionen. Jag har ingen kompressionsmätare som jag kommer åt bakre cylindern med. Plus att det kom inte in vatten som påverkade hur lätt den gick runt på starten så det borde ej blivit något mekaniskt knas som påverkar kompressionen.
Det känns mer som att det bör hänga ihop med vatten, fukt och el-strul men jag har inte en susning om vad som är vad och var man bör börja.

Utloggad gurra-g

SV: Brute går illa efter djupdykning
« Svar #3 skrivet: 21 december 2008 kl. 10:54:40 »
Du får börja med att kolla alla kontakter, så det inte är fukt
i dom.
Dinli får äver.

Utloggad zupe

SV: Brute går illa efter djupdykning
« Svar #4 skrivet: 21 december 2008 kl. 15:33:35 »
Jag lägger en peng på att du fått vatten i förgasaren.
Suzuki LTZ 400 -06 gul
Visby

Badboy 200cc Såld, ALDRIG MER RISKOKARE!

Utloggad Motoya

SV: Brute går illa efter djupdykning
« Svar #5 skrivet: 21 december 2008 kl. 16:35:54 »
Jag lägger en peng på att du fått vatten i förgasaren.

Är det inte insprutning?

Utloggad gurra-g

SV: Brute går illa efter djupdykning
« Svar #6 skrivet: 21 december 2008 kl. 16:39:55 »
Det som hände mej var att jag fick vatten i en kontakt till
spänningsregulatorn. Motorn gick som ett arsle.
Detta i kombination med vatten i bensinen också.

Jag förutsätter att du bytt bensinen va?
Dinli får äver.

Utloggad Slangkungen

SV: Brute går illa efter djupdykning
« Svar #7 skrivet: 21 december 2008 kl. 20:43:59 »
Soppan är fixad. Vart sitter spänningsregulatorn?

Utloggad gurra-g

SV: Brute går illa efter djupdykning
« Svar #8 skrivet: 21 december 2008 kl. 20:55:49 »
Soppan är fixad. Vart sitter spänningsregulatorn?
Vet ej, jag har en Renegade.
Men leta efter en komponent med kylflänsar på, den bör sitta rätt så
öppet. Men det var på min maskin som det var felet, behöver inte va det på din.
Blås ren alla kontakter med tryckluft och 556, och fyll dom med vaselin.
Dinli får äver.

Utloggad Nilas

SV: Brute går illa efter djupdykning
« Svar #9 skrivet: 22 december 2008 kl. 20:39:19 »
Soppan är fixad. Vart sitter spänningsregulatorn?
Ja kör med Di-electric grease, låg-temp fett som är till för att skydda kontakter ()p
Outlander 800R XT-P -10
Outlander 800R xt kort -09 Såld
Outlander 800 xt -08 såld
Bandsats på vintern -såld
Mudzilla 28"/highlifter outlaw 29.5"
Eastcoastatvsnorkels
Hand/tumvärme
QSC variatorkitt
Gorilla "trough shaft"
Gorilla främre axlar
Extrabatteri i "mapleman låda"
Bakre vinch xt25

Utloggad Lillhajen

SV: Brute går illa efter djupdykning
« Svar #10 skrivet: 22 december 2008 kl. 20:41:02 »
Soppan är fixad. Vart sitter spänningsregulatorn?
Ja kör med Di-electric grease, låg-temp fett som är till för att skydda kontakter ()p

Var hittade du Di-electric grease ?
Polaris XP 850 Touring 2011
Polaris 800x2 LE 08 Såld
Suzuki quadrunner 250 LTF 4WD 89 Såld
Can Am 800 06 Såld
Linhai Allroad 260 04  Såld


Utloggad macmagnet

SV: Brute går illa efter djupdykning
« Svar #11 skrivet: 22 december 2008 kl. 23:33:06 »
hansen racing


Member of team Highlifter champ of -09

 


Online just nu.

130 gäster, 0 användare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 183. Flest online någonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallå i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: Hallå
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. Står det fel eller går det få den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR på
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: Så mycket lättvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: Håller med, men de som startade några grupperna är föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, våga vägra säger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt då folk tycks föredra FB grupper där de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: Dåligt drag härinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gäster och 1 användare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det är ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: Skrämmande med 147 gäster och 3 använder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att få tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze är aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja är men nä måste ha lite fart quad 5 fram en bak räcker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar på börjesson atv i alingsås
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT på can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fått problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta växel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. någon som vet något om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan någon hjälpa mig. Jag får inte av mitt svänghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrådar eftersom de dels var tänkta som inspiration för andra att åka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta är ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nån skrev att jag skulle skita i det, för även om jag åkte truck så passade de iaf. Men... njae...... lade in två bilder nu nyss från rundan, självklart utan nån löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara väntar på en rese tråd...både väl skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetråd nu då hydro.. Alltid trevligt att läsa dina berättelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: Här är bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen från en månad på mc med kläder därefter... Albanien, Grekland mm... sällan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fått runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drägligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (Piteå)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar från 14 till 12 tänder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man läser om varje dag är bränder och åter bränder..... Om det kunde bli regn någon jävla gång
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen då? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: Någon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna är beroende av självdrag, inte tryck från en cylinder. En fyrtaktare vill ha så lite motstånd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg från 2:a världskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstånd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det är nog nån som inte förstår, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jävligt det är när skorsten är kall och fuktig, knappt nått drag alls och vill ryka in, men när vi får full temperatur då dånar det i vedpannan. En motor är inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför många inte ser nån effekt ökning är att du har ökat avgashastigheten i från första start på motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning så som turbo eller kompressor eller tillsätande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi då tar och lindar in hela systemet från grenrör till ända ut på avgasröret inkl ljudämpare. Då händer det nått. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage så bevarar du värmen så vid myningen så är det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det går lättare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstånd för avgasventil och i sin tur påverkar insugsventil, vilket ger bättre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet på motorn. Så med andra ord så har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk på vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil är 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor är på så går det åt ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. Så vi säger så.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme