King Cobran har ju hög/låg mot Renegadens steglösa CVT, torde väl va förklaringen till skillnaden ivarv/vrid. Tycker själv den ser riktigt frän ut och vill ha en sån nu.
Enligt uppgift från fabriken är effektförlusten till bakhjulen rejält mycket lägre än hos något annat märke. Väntar på att något ska komma med en bänkrapport...
Citat från: Blytumme skrivet 6 november 2008 kl. 16:18:18Citat från: ZyvoX skrivet 6 november 2008 kl. 10:09:47Torrvikten på King Cobra låg annars på 300kg, dragkapacitet va 450kg...Det hade du rätt i, min tyska är inte den bästa.Sen hade cectek mer vrid än renegade 500. King cobra 44 Nm vid 4500 rpmRenegade 500 42 nm vid 6000 rpmSkaplig skillnad i varv!
Citat från: ZyvoX skrivet 6 november 2008 kl. 10:09:47Torrvikten på King Cobra låg annars på 300kg, dragkapacitet va 450kg...Det hade du rätt i, min tyska är inte den bästa.Sen hade cectek mer vrid än renegade 500.
Torrvikten på King Cobra låg annars på 300kg, dragkapacitet va 450kg...
skillnaden är ju att renegaden är 2 cylindrig.. och king cobran bara en cylindrig.därav skillnaden på varv och vrid.
Mig veteligen har Can-Am rakskurna drev med.
Nån som har prövat denna maskin ?Den är väldigt snygg iaf, samt om det kommer att komma en turbo version med 62-63hk i så låter det inte fy skam