Citat från: Motoya skrivet 29 oktober 2008 kl. 13:32:05Jag skulle aldrig tänka mig dubbat! gud va tråkigt, sladdar aldrig. Bara håller i, Fast det skulle vara en livs garanti att bara sätta dubbat fram. Då kan man både sladda och stanna! Fast tänk dig att du åker i storstad-trafik... (Grymt mycket folk överallt) då vill du väll inte bara sladda och tillslut sladda in i en bil.. då kan det va bra att ha dubbade däck och kunna stanna direkt.
Jag skulle aldrig tänka mig dubbat! gud va tråkigt, sladdar aldrig. Bara håller i, Fast det skulle vara en livs garanti att bara sätta dubbat fram. Då kan man både sladda och stanna!
Citat från: 110cc_Anton skrivet 29 oktober 2008 kl. 14:45:00Citat från: Motoya skrivet 29 oktober 2008 kl. 13:32:05Jag skulle aldrig tänka mig dubbat! gud va tråkigt, sladdar aldrig. Bara håller i, Fast det skulle vara en livs garanti att bara sätta dubbat fram. Då kan man både sladda och stanna! Fast tänk dig att du åker i storstad-trafik... (Grymt mycket folk överallt) då vill du väll inte bara sladda och tillslut sladda in i en bil.. då kan det va bra att ha dubbade däck och kunna stanna direkt.Ja men nu är det så att jag inte bor i någon stor stan Sen så fort det blir halt i sthlm blir det kaos. Eller liknande städer...
Hej har en viktig fråga om vinterdäck till en ATV, funkar det att köra med gatdäck på vintern? Eller måste man ha dubb?Diskutera fritt, men bara jag får svaret på min fråga./Gustav
Är det lagligt med grovmönstrade däck, typ ITP589- troligen inte, läs på däcket hittar du texten "not for highway service" då får du inte använda det på väg, det är inte e-märkt.ett däck måste vara godkänt för dubb om du ska dubba det och ha det på väg.
polisen som stoppade mig härom dagen påpekade just detta på min can am, jag sa att han skojade, men det gjorde han tydligen inte. jag hänvisade till att däcken är ju enligt coc dokumentet godkända, det dementerade han och påtalade att dimensioner och offset, hastighetsindex osv finns i coc, inte däckens fabrikat, han var "snäll" och lät mig åka hem på dom utan böter. så.... efter detta har man lärt sig något nytt.... men jag kom just nu att tänka på att han kanske hade en personlig uppfattning om detta, det kan ju vara så att han haft fel... eftersom han inte skrev något alls.