Jag har även provat att montera xenon på min outlander, men hjulingen lägger av och den varnar för "lost comunication ECM" i displayen varje gång jag slår på det... hur har ni kopplat in er?Mvh Stefan
Citat från: BRP mania skrivet 17 september 2010 kl. 12:53:08Jag har även provat att montera xenon på min outlander, men hjulingen lägger av och den varnar för "lost comunication ECM" i displayen varje gång jag slår på det... hur har ni kopplat in er?Mvh StefanDu får inte koppla in xenon på orginalkablarna. Man ska sätta dit ett relä och dra +kabeln direkt från batteriet till relät och använda orginal ljuskabel som tillslag på relät.Du kan paja hela skiten om du kopplar xenon direkt på ljuskablarna. Canams databox läser av spänning och blir den ändrad så går den ner i säkert läge eller nått sånt har ja hört.Du köper ett vanligt 30A extraljusrelä på biltema och kopplar in
Citat från: Lowest skrivet 17 september 2010 kl. 19:24:19Citat från: BRP mania skrivet 17 september 2010 kl. 12:53:08Jag har även provat att montera xenon på min outlander, men hjulingen lägger av och den varnar för "lost comunication ECM" i displayen varje gång jag slår på det... hur har ni kopplat in er?Mvh StefanDu får inte koppla in xenon på orginalkablarna. Man ska sätta dit ett relä och dra +kabeln direkt från batteriet till relät och använda orginal ljuskabel som tillslag på relät.Du kan paja hela skiten om du kopplar xenon direkt på ljuskablarna. Canams databox läser av spänning och blir den ändrad så går den ner i säkert läge eller nått sånt har ja hört.Du köper ett vanligt 30A extraljusrelä på biltema och kopplar in Tack för svaren.Xenonet sitter i ett par extraljus och det är kopplat till relä med 30 spänningen(konstant +) direkt från batteri via hängsäkring. Jorden är tagen från ramen. det borde väl funka? ibland tänder de upp men oftast går den in i skydds läget Jag borde kunna klura ut det här, men är bara van vid elektroniken på +styrda bilar
Citat från: BRP mania skrivet 22 september 2010 kl. 19:22:15Citat från: Lowest skrivet 17 september 2010 kl. 19:24:19Citat från: BRP mania skrivet 17 september 2010 kl. 12:53:08Jag har även provat att montera xenon på min outlander, men hjulingen lägger av och den varnar för "lost comunication ECM" i displayen varje gång jag slår på det... hur har ni kopplat in er?Mvh StefanDu får inte koppla in xenon på orginalkablarna. Man ska sätta dit ett relä och dra +kabeln direkt från batteriet till relät och använda orginal ljuskabel som tillslag på relät.Du kan paja hela skiten om du kopplar xenon direkt på ljuskablarna. Canams databox läser av spänning och blir den ändrad så går den ner i säkert läge eller nått sånt har ja hört.Du köper ett vanligt 30A extraljusrelä på biltema och kopplar in Tack för svaren.Xenonet sitter i ett par extraljus och det är kopplat till relä med 30 spänningen(konstant +) direkt från batteri via hängsäkring. Jorden är tagen från ramen. det borde väl funka? ibland tänder de upp men oftast går den in i skydds läget Jag borde kunna klura ut det här, men är bara van vid elektroniken på +styrda bilar Är jorden OK då? Blir det samma om du jordar direkt på batteriet?