Har man slagit sej ordentligt en enda gång så förstår man vikten av en korrekt skyddsutrusning. Jag susade in i en trottoarkant med vänstersidan av höften före, iförd jeans, stickad tröja och dunväst. 60 knyck kan förstöra en hel kropp om det tar tvärstopp. Efter tre veckor fick jag börja lära mej att gå igen med hjälp av en gå-stol. Ett så givet kort som ett toalettbesök blir helt plötsligt en hel världshistoria.
Citat från: "Mr2t"Har man slagit sej ordentligt en enda gång så förstår man vikten av en korrekt skyddsutrusning. Jag susade in i en trottoarkant med vänstersidan av höften före, iförd jeans, stickad tröja och dunväst. 60 knyck kan förstöra en hel kropp om det tar tvärstopp. Efter tre veckor fick jag börja lära mej att gå igen med hjälp av en gå-stol. Ett så givet kort som ett toalettbesök blir helt plötsligt en hel världshistoria.Ja, då har vi provat samma skit! Jag körde i 35 och det tog ett år innan jag kunde gå igen.Använd huvudet=använd skydd!
En utav skånequads åkare gjorde sej ganska illa härom dagen då hans Dinli 450 reste sej på endast vänster bakhjul på treans växel. Reaktionen var att släppa taget och låta maskinen fara iväg medans han själv for rakt in i ett träd med högerbenet först. Knäskyddet gjorde så att inte knäskålen smulades sönder, men han fick endå en rejäl fraktur på smalbenet/knät. Utan knäskydd så hade han definitivt blivit invalid på det benet för resten av livet. Nu sitter han hemma o petar näsan med gips från låret ner till ankeln. Bättre det än att gå med protes resten av livet. Fast det funkar iofs att åka utan både ett och två ben om man har viljan kvar...men man slipper nog gärna.