Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Backningsproblem  (lĂ€st 2615 gĂ„nger)

Utloggad caprice666

Backningsproblem
« skrivet: 8 december 2005 kl. 06:58:03 »
Tjenis.
Fick hem min Allroad 300 förra veckan.
Men har till min stora fasa upptÀckt ett problem.
NÀr jag ska backa med maskinen sÄ hostar och hoppar den utav sjÀlve f*n. Det Àr precis som att den vill dö.
NÄgon mer som har varit ute för detta problem?
Mvh Claes
Kawasaki Brute Force 750. -09
Kawasaki Brute Force 750. -05 SĂ„ld
Linhai Allroad 300 - 06 sÄld

Utloggad donliam

Backningsproblem
« Svar #1 skrivet: 8 december 2005 kl. 08:45:37 »
kan det vara sÄ att dom inte kopplat bort begrÀnsaren?
ombardier 800 max med reggad dragkrok

Utloggad Fyrhjulingpunktse

Backningsproblem
« Svar #2 skrivet: 8 december 2005 kl. 09:57:10 »
Det Àr backspÀrren som ej Àr urkopplad. SlÄ en signal sÄ ska jag berÀtta hur man tar bort den.
Driver Fyrhjuling.se

Utloggad nicar46

Re: Backningsproblem
« Svar #3 skrivet: 8 december 2005 kl. 15:40:05 »
Citat frÄn: "caprice666"
Tjenis.
Fick hem min Allroad 300 förra veckan.
Men har till min stora fasa upptÀckt ett problem.
NÀr jag ska backa med maskinen sÄ hostar och hoppar den utav sjÀlve f*n. Det Àr precis som att den vill dö.
NÄgon mer som har varit ute för detta problem?
Mvh Claes

Tjena skruva bort det svarta skyddet fram ser ut som gÀlar, det sitter en svart box som det stÄr speed limited pÄ ta bort kontakten frÄn den sÄ gÄr den bra

Utloggad caprice666

Backningsproblem
« Svar #4 skrivet: 8 december 2005 kl. 20:33:48 »
Tackar för bra svar.
NÄgon som vet vad den boxen Àr till för? Det Àr ju kass att inte kunna anvÀnda backen ju..
Mvh Claes
Kawasaki Brute Force 750. -09
Kawasaki Brute Force 750. -05 SĂ„ld
Linhai Allroad 300 - 06 sÄld

Utloggad Mr2t

Backningsproblem
« Svar #5 skrivet: 8 december 2005 kl. 21:38:02 »
Citat frÄn: "caprice666"
Tackar för bra svar.
NÄgon som vet vad den boxen Àr till för? Det Àr ju kass att inte kunna anvÀnda backen ju..
Mvh Claes


Den begrÀnsar varvtalet nÀr du kör i backen, för att man inte ska kunna köra för fort bakÄt helt enkelt.

Utloggad caprice666

Backningsproblem
« Svar #6 skrivet: 8 december 2005 kl. 22:23:19 »
Ok, dÄ förstÄr jag..
Finns det nÄgot liknande nÀr man kör frammÄt, Tex varvtalsregulator el liknande?
tycker att min kÀnns lite slö ca 70 knyck.
PÄ en moped som jag hade för nÄgra Är sedan sÄ kunde jag koppla ur den och dÄ blev det mycket bÀttre flÄs. :twisted:
Kawasaki Brute Force 750. -09
Kawasaki Brute Force 750. -05 SĂ„ld
Linhai Allroad 300 - 06 sÄld

Utloggad Mr2t

Backningsproblem
« Svar #7 skrivet: 8 december 2005 kl. 23:13:11 »
Det kan ju vara en strypnings som sitter monterad nÄgonstans ochsÄ.

Utloggad benring

Backningsproblem
« Svar #8 skrivet: 12 december 2006 kl. 12:00:11 »
Citat frÄn: "caprice666"
Ok, dÄ förstÄr jag..
Finns det nÄgot liknande nÀr man kör frammÄt, Tex varvtalsregulator el liknande?
tycker att min kÀnns lite slö ca 70 knyck.
PÄ en moped som jag hade för nÄgra Är sedan sÄ kunde jag koppla ur den och dÄ blev det mycket bÀttre flÄs. :twisted:



Ja, under samma kÄpa som backspÀrren har du tÀndboxen, skruva bort den o vÀnd pÄ den sÄ ser du en ensam kabelbygel sticka upp ur plasten, klipp den sÄ har du flyttat varvstoppet till sin riktiga plats:)

Om du inte redan löst frÄgan.


OJ HOPPSAN!! Det va ju ett Ă„r sedan  :D  :D
Jag lĂ€nkades hit frĂ„n en annan trĂ„d o kollade bara datumet men inte Ă„ret  :P

Utloggad Mekken

Backningsproblem
« Svar #9 skrivet: 11 januari 2007 kl. 19:17:56 »
SÄ du menar att varvstoppet inte försvinner utan bara flyttas?

Mvh C.S

Utloggad benring

Backningsproblem
« Svar #10 skrivet: 11 januari 2007 kl. 22:54:55 »
Precis.

Jag Àr fullstÀndigt övertygad om att det varvstopp som sitter pÄ dom vid leverans Àr eftermonterat för att fÄ farten korrekt.
Det Àr fler hÀr som sÀger samma, att dom upplever varvstopp mycket högre upp i varv.

Det bÄde kÀnns o lÄter som innan men högre upp.

Det varvstoppet kan mycket vÀl vara 7500 rpm som det stÄr pÄ boxen.
Jag skulle inte vilja ha mer varv heller, möjligen 1000 rpm till dÄ en annan hoj har samma motor men 8500 rpm.

Kan nog sÀga att för o nÄ det behöver du bÀttre andning pÄ motorn = helsystem frÄn motor o bak, samt öppet luftfilter o 160 munstycke :)



/B

 


Online just nu.

151 gÀster, 2 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:
Jens vestberg, Diesel Nordlöf,
Flest online idag: 188. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
  • Jupiter: Nu vet du inte vad du talar om. SĂ„ vi sĂ€ger sĂ„.
    12 juli 2018 kl. 20:13:02
  • skogsbonne: man har ju inte bandage för att fĂ„ hĂ€star sĂ„ vad spelar det för roll om ni kört maskiner i bĂ€nk? anvĂ€nds för att slippa vĂ€rmen pĂ„ ett visst omrĂ„de
    12 juli 2018 kl. 19:18:07
  • Jupiter: En motor utgĂ„r man alltid frĂ„n att den Ă€r varm, kalla gaser passar i andra avseenden.
    10 juli 2018 kl. 21:14:54
  • Jupiter: Vi har kört ett flertal racebilar i bĂ€nk dĂ€r just bandage har testats, ingen skillnad what so ever. DĂ€remot vill de som sĂ€ljer skiten slĂ„ i folk att man fĂ„r snabbare gasvĂ€xling om man sĂ€tter bandage.......
    10 juli 2018 kl. 21:13:56
  • Cummins: Jupiter nu tror jag att du ska utveckla dina hjĂ€rnceller. Tycker du ska lĂ€sa pĂ„ ang kalla och varma gaser, och flödeshastighet.
    10 juli 2018 kl. 01:47:25
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme