Citat från: "gurra-g"Jag är nöjd i alla fall. Man kan inte begära att dom ska tåla tokhård belastning. Nu vet jag ju inte hur ni kör, men det enda jag fått åtgärdat är en felaktig hastighetsmätere samt knirr i baksvingen.Men så kanske jag kör som en kärring också, vem vet. Kör man hårt med stora däck, så tar det på grejorna, det bara är så.Får man fråga hur man åtgärdar knirret i baksvingen? har det felet på min med och det är lite iriterande.
Jag är nöjd i alla fall. Man kan inte begära att dom ska tåla tokhård belastning. Nu vet jag ju inte hur ni kör, men det enda jag fått åtgärdat är en felaktig hastighetsmätere samt knirr i baksvingen.Men så kanske jag kör som en kärring också, vem vet. Kör man hårt med stora däck, så tar det på grejorna, det bara är så.
Citat från: "mas"Citat från: "gurra-g"Jag är nöjd i alla fall. Man kan inte begära att dom ska tåla tokhård belastning. Nu vet jag ju inte hur ni kör, men det enda jag fått åtgärdat är en felaktig hastighetsmätere samt knirr i baksvingen.Men så kanske jag kör som en kärring också, vem vet. Kör man hårt med stora däck, så tar det på grejorna, det bara är så.Får man fråga hur man åtgärdar knirret i baksvingen? har det felet på min med och det är lite iriterande....plockar isär hela torsions-arms huset... mina splines (vad det nu heter på svenska) var av ngn outgrundlig anledning fastsatt med loctite... mycket våld, värme och vilja senare så fick jag loss skiten... smörj in hela axeln i ett lager fett (jag tog samma fett som till smörjnipplarna) skruva ihop allt igen... var noga med att dra med de moment som står i verkstadshandboken, annars så riskerar du att knäcka torsions-huset som armarna till bakaxeln är fästa i.totalt tog det ca tre timmar att göra... se till att du har nya slangklammer att fästa gummiskydden till torsionshuset. Kräver inga mer verktyg än vad som finns i en ordinär hylsnyckelsats från biltema. Ta bort plasten kring forstegen så kommer du åt lättare.Tipset om hur man skulle fixa knirket hittade jag på "Can-Am Headquarters ...Aurora Wheelers ATV Forum"Lycka till!
Mitt knirr försvann av sej själv när jag skruvade dit fälgar med org offset.För det blev endast marginellt bättre efter att åf tittade på det.Jag tror han bara tog bort gummiskyddet, och sprutade in olja.Kan inte gummibussningarna ta skada av fett om man har i det förresten?
[quote="ForFetForFyrTack för hjälpen ForFetForFyr, ska se till att fixa det här snart.Du vet inte vard det ska va för moment eller har verkstadshandboken ?
Jag har precis som Gurra bara åtgärdat "knirk + glapp" i torsionsarmen i bakswingen. Detta har jag fått göra själv då min ÅF vägrar att röra min maskin överhuvudtaget efter att han säger sig VETA att jag tagit bort HK-spärren.
Citat från: 2phat44 skrivet 9 augusti 2008 kl. 08:51:29Jag har precis som Gurra bara åtgärdat "knirk + glapp" i torsionsarmen i bakswingen. Detta har jag fått göra själv då min ÅF vägrar att röra min maskin överhuvudtaget efter att han säger sig VETA att jag tagit bort HK-spärren. är det av KS husvagn o skoter du köpt av då eller ?
Citat från: core_am skrivet 12 september 2008 kl. 19:07:09Citat från: 2phat44 skrivet 9 augusti 2008 kl. 08:51:29Jag har precis som Gurra bara åtgärdat "knirk + glapp" i torsionsarmen i bakswingen. Detta har jag fått göra själv då min ÅF vägrar att röra min maskin överhuvudtaget efter att han säger sig VETA att jag tagit bort HK-spärren. är det av KS husvagn o skoter du köpt av då eller ? Ja...tyvärr Ångrar bittert att jag inte köpte av ngn annan.