Dette skjedde med meg også. Løsemutteren til bakdrevet skruvade seg ut och hela bakakselen flyttade seg flere cm mens jag kjørte. Da falt det ena bromsbelegget ur och inget hendte når jag bromsade. For dom med hydrauliska bromsor finnes ingen 2. bromskrets, hvis man titter ner på huvedsylynderen ser man at fram och bak bromseslangarne et koblat i samen. Jag har forut detta bestelt en motorcykel handbroms pumpa for at kunna ha två system samt at inta låsa bakhjulene først ved en ev. panickbroms. Tenk på når det bliver vinter...... :idea:
Citat från: "Maxiice"Dette skjedde med meg også. Løsemutteren til bakdrevet skruvade seg ut och hela bakakselen flyttade seg flere cm mens jag kjørte. Da falt det ena bromsbelegget ur och inget hendte når jag bromsade. For dom med hydrauliska bromsor finnes ingen 2. bromskrets, hvis man titter ner på huvedsylynderen ser man at fram och bak bromseslangarne et koblat i samen. Jag har forut detta bestelt en motorcykel handbroms pumpa for at kunna ha två system samt at inta låsa bakhjulene først ved en ev. panickbroms. Tenk på når det bliver vinter...... :idea:Jag hade gjort precis samma sak om jag vore i er situation.
Ja det var den stora mutteren ja. problemet exsisterade inte på 32 drevet men kom da jag koblade tilbaka originaldrevet. Maskinen varvar ju mycket mera. Mera vibrasjoner. Har brukt lock-tite nu .....Tenker inta at byta ut huvedsylynderen, bara bygga om bromsslangane slik at sylynderen viker kun bak. så tar jag bromseslangen som går framåt upp på styret och koblar den til en ny uorginal motorcykel-bromsepumpa/handtak
Citat från: "Maxiice"Dette skjedde med meg også. Løsemutteren til bakdrevet skruvade seg ut och hela bakakselen flyttade seg flere cm mens jag kjørte. Da falt det ena bromsbelegget ur och inget hendte når jag bromsade. For dom med hydrauliska bromsor finnes ingen 2. bromskrets, hvis man titter ner på huvedsylynderen ser man at fram och bak bromseslangarne et koblat i samen. Jag har forut detta bestelt en motorcykel handbroms pumpa for at kunna ha två system samt at inta låsa bakhjulene først ved en ev. panickbroms. Tenk på når det bliver vinter...... :idea:Var köpte du handbromsen någonstans??Har letat överallt men inte hittat något... Jag tror att jag tänker också bygger om till separat hand/fot-broms, det är nog enklaste lösningen...och som någon sa, det är ju bara att byta tillbaka när det blir besiktningsdax om de skulle krångla./johan