Hej! jag är ny här på forumet, men har kört Adly 300xs i 16 månader.Pendlar dagligen till o från jobbet ca 4mil. Mätaren står på 1135 mil i dag. Har 8km grusväg resten asfalt. måste få säga att det är en jäkla bra maskin!Har bytt lagren i bakaxeln vid 600mil annars har det inte varit några problems!
Hehe ,jag har också tänkt tanken och även provat att sälja men det verkar sten dött. Hade ute min 08 för 22000kr men inte ett sammtal, viserligen orka jag bara vänta en mån. Nu behåller jag den.Kraften räker gått för skogskörning och där pasar dom svampiga framdämmparna , men suget efter en hybrid typ tgb target finns dock kvar i bakhuvudet.
Ja dom där goes 520 och även cf-moto500 verkar det som man kan få för en rimlig peng.Gött att mina spindel leder verkar gå på garantin, dom är bes av åf.Är det någon som vet var mil begränsningen går för garantin är ju 3 år på min men det måste ju vara upp till ett vist antal mil?
Tjena !! Har precis fått min Adly 300 SX sport och hade innan en Dinli 450 Måste säga att denna inte är lika rå på något sätt som min förra men jag har för avsikt att bygga om denna en hel del !! just nu startar den dock inte , tror bara det är tändstiftet som slutat funka
Citat från: LTS63 skrivet 19 augusti 2009 kl. 21:53:21Hej! jag är ny här på forumet, men har kört Adly 300xs i 16 månader.Pendlar dagligen till o från jobbet ca 4mil. Mätaren står på 1135 mil i dag. Har 8km grusväg resten asfalt. måste få säga att det är en jäkla bra maskin!Har bytt lagren i bakaxeln vid 600mil annars har det inte varit några problems! När ni pratar om lager i bakaxeln undrar jag om det är kullager ni menar? Och isåfall, varför är ett kullager så dyrt att byta?
Citat från: Rolle85 skrivet 4 oktober 2009 kl. 20:05:48Citat från: LTS63 skrivet 19 augusti 2009 kl. 21:53:21Hej! jag är ny här på forumet, men har kört Adly 300xs i 16 månader.Pendlar dagligen till o från jobbet ca 4mil. Mätaren står på 1135 mil i dag. Har 8km grusväg resten asfalt. måste få säga att det är en jäkla bra maskin!Har bytt lagren i bakaxeln vid 600mil annars har det inte varit några problems! När ni pratar om lager i bakaxeln undrar jag om det är kullager ni menar? Och isåfall, varför är ett kullager så dyrt att byta?Udda storlek, bytte till skf lager,och dom var inte så billiga, men då är dom juh kappslade åxå tror dom gick på typ 700st
Kolla "swebike.se" där finns bild på drag till Adly