Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Författare Ämne: Beltlampan  (lĂ€st 14363 gĂ„nger)

Utloggad Nesse

Beltlampan
« skrivet: 2 februari 2008 kl. 18:39:52 »
NÀr det lyser rött Àr den sliten misstÀnker jag ??
Den tÀndes idag men vÄgar man köra en svÀng till i morgon
utan att bli stÄende..finns det bÀtter remmar eller spelar det nÄgon roll vilken man vÀljer i sÄfall..
Vilka Àr billigast ?+ sÄg att funride hade för 950 eller liknande..
Kan detta felet bero pÄ att jag inte lyckats fÄ upp den pÄ bakhjulen
Nesse
Kawasaki kvf650 prairie  -03

KENDA
COOPER TIERS

Msn
nesse66@hotmail.com

Utloggad Rilli_Chefen

Beltlampan
« Svar #1 skrivet: 2 februari 2008 kl. 19:38:59 »
pÄ arctic cat med kawas motor och instrument betyder det 100-timmars service/kontroll sÄ det Àr bara att Äka vidare om den gÄr som den ska...

Utloggad frans

Beltlampan
« Svar #2 skrivet: 2 februari 2008 kl. 20:23:40 »
ja du kan Äka vidare för varje 100timme mÄste du inspektera den. Efter nÄgra timmar till hur mÄnga mins ja inte sÄ spryper den motorn sÄ ja hadde rÄtt dig att inte kört över mer Àn 20 timmar.
ör en kawasaki Brute Force 07 blĂ„  Gatreggad


 ifrĂ„n 06-10-20 -> 08-03-21    1100-mil har den gĂ„tt 205-timmar

vad gör man inte för att ha roligt.
__________________________________________

        <---->  Helsingborg  <---->

Utloggad cableduude

Beltlampan
« Svar #3 skrivet: 2 februari 2008 kl. 20:26:26 »
Det sitter en liten brytare i variatorkÄpan som remmen kan slÄ till vid dom mest ovÀntade tillfÀllen och den kan göra att du inte kan köra i full fart, men det behöver inte alls betyda att det Àr nÄt fel pÄ remmen du bör dock enligt min mening alltid ha en reserv rem hemma sÄ du slipper bli stÄendes en lÀngre tid för en skitgrej.

har för mig att man kunde lÀsa hur man resettar lampan pÄ www.ATVPT.com i deras forum under tech tips.

Annars har du det hÀr:

1. Turn off the ignition switch.
2. Remove the seat.
3. Disconnect both sets of 4 pin connectors in the electrical parts case.
4. Reconnect these 4 pin connectors to their opposite gray to black and black to gray.
5. Turn on the ignition switch
6. Observe the belt check indicator light.
        a. It should be flashing quickly.
7. Disconnect the belt switch at the 2 pin connectors above the torque converter cover.
8. Observe the belt check indicator light.
        a. It should be flashing slowly.
        b. Let it flash for at least five seconds.
                i. Note: More than five seconds is OK.
9. While observing the belt check indicator light, turn off the ignition switch.
10. Disconnect the mismatched 4 pin connector sets and reconnect them normally. (Black to black and gray to gray)

M.vh HĂ„kan
Outlander 800XT -06, TumvÀrme, HandtagsvÀrme, Snöblad, Moddade HasplÄtar, A-armsskydd, Extraljus, Snorkel i rostfritt stÄl, UNi filter, Dalton clutch kit, 29,5" Outlaw

Chevrolet pickup -97 4x4 turbodiesel maxxis mudder buckshot

Utloggad Rilli_Chefen

Beltlampan
« Svar #4 skrivet: 2 februari 2008 kl. 20:29:54 »
om man slÄr över brytaren sÄ blinkar lampan... lyser gör den för 100-timmars koll..

Utloggad frans

Beltlampan
« Svar #5 skrivet: 2 februari 2008 kl. 21:34:25 »
Imorgon kan du Äka utan problem men Äk inte mer Àn +20-timmar för dÄ kommer kanske motorn strypas ja kommer inte ihÄg exakt hur mÄnga timmar men runt 20 timmar tror ja.

Det Ànda du behöver göra Àr att Äka till din Äf och ta av kÄpan och kolla remmen och sedan nollstÀlla mÀtaren sÄ Àr allt ok igen sÄ fick ja göra detta Àr en sÀkerhets grej.

 :) HA det bra
ör en kawasaki Brute Force 07 blĂ„  Gatreggad


 ifrĂ„n 06-10-20 -> 08-03-21    1100-mil har den gĂ„tt 205-timmar

vad gör man inte för att ha roligt.
__________________________________________

        <---->  Helsingborg  <---->

Utloggad Nesse

Beltlampan
« Svar #6 skrivet: 2 februari 2008 kl. 22:08:00 »
Lika bra att byta remmen..
NÄgon som Àr bra pÄ engelska ??
Kan nÄgon översÀtta det sÄ jag kan reseta den nÀr jag bytt remmen..
Nesse
Kawasaki kvf650 prairie  -03

KENDA
COOPER TIERS

Msn
nesse66@hotmail.com

Utloggad CDNBruteForce

Beltlampan
« Svar #7 skrivet: 3 februari 2008 kl. 13:56:53 »
1.Afmontere sÊdet, afmontere sort og grÄ (4pin) stik
2.Montere sort stik til grÄ stik og grÄ stik til sort stik
3.SlÄ tÊnding pÄ, lampa vil blinke hurtigt
4.Afmontere sort (2 pin) stik , kommer fra belt cover, lampa blinker langsom
5.Skal blinke i min. 5 sekunder
6.SlÄ tÊnding af/fra
7.Under sÊdet montere sort stik til sort igen og grÄ til grÄ stik igen (4 pin) Monter sort stik (2 pin) fra belt cover igen.
8.SlÄ tÊnding pÄ, belt lampa skal ikke lyse.

HĂ„ber det kan hjĂŠlpe.
7 Brute Force, Blue, 14" ITP SS112 with Terra Cross, 2" lift, Copperhead VDI, KN air and oil filter, Hand and thumb warmer, Pro Armor skid plates. 03 Suzuki Vinson 500. 1985 Honda 350X ATC.

Utloggad Moco

Beltlampan
« Svar #8 skrivet: 3 februari 2008 kl. 16:03:46 »
Citat frÄn: "Nesse"
Lika bra att byta remmen..
NÄgon som Àr bra pÄ engelska ??
Kan nÄgon översÀtta det sÄ jag kan reseta den nÀr jag bytt remmen..
Nesse


Jag gjorde det pÄ min förra veckan

(http://www.atvcenter.se/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=126230#126230)

SÄ hÀr gjorde jag:

1) stÀng av tÀndningen
2) Ta bort sadeln.
3) Dra ur sladdarna med 4-pinnarskontakt, bÄda 2. De sitter nÀstan lÀngst bak under sadeln.
4) SÀtt tillbaks dem tillfÀlligt fast pÄ motsatt kabel, dvs. grÄ pÄ svart och svart pÄ grÄ.
5) SlÄ pÄ tÀndningen och kolla att "check belt"-lampan blinkar rött.
6) SlÄ av tÀndningen igen.
7) Koppla kablarna rÀtt igen och sÀtt pÄ sadeln.
8) SlÄ pÄ tÀndningen och lampan Àr nu slÀckt.
FX 700, DMC Afterburner Quiet, K&N Luftfilter
Dyno Jet munstycke 124,128, Nerf bars
Bagagerack, Maxxis gatdÀck
----------------------
www.kapten.dk

Utloggad Nesse

Beltlampan
« Svar #9 skrivet: 3 februari 2008 kl. 20:39:25 »
KÄpan Äkte av nu i kvÀll och remmen var 27mm..
Det sÀger inte mej nÄgonting ..
MEN jag sÄg att remmen hade gÄtt lÄngt upp pÄ hjulet (variaton)
sÄ dÄ blir det till och handla en ny..misstÀnker jag.
men att hitta nÄgon grÄ kabel gjorde jag inte fÄr vÀl
plocka fram ficklampan i morgon och leta
Bakersta relÀlÄdan undre sadlen Àr tÀndningsboxen
efter som jag kopplade in trimboxen dÀr ??
Tackar för svaren Àn sÄ lÀnge MEN kom gÀrna med mer tips..
Nesse
Kawasaki kvf650 prairie  -03

KENDA
COOPER TIERS

Msn
nesse66@hotmail.com

Utloggad Nesse

Beltlampan
« Svar #10 skrivet: 3 februari 2008 kl. 23:08:21 »
NÀr man byter remmen skall man krÀnga den över hjulet
eller skall man lossa nÄgot av dom ??
Funderar pÄ och tvÀtta av hjulen dÀr remmen gÄr med T-röd
och ge variaton(hjuletsom gÄ inÄtvid gas) lite teflonolja en droppe eller 2.
Är det nĂ„got mer manbör göra nĂ€r man Ă€ndĂ„ hĂ„ller pĂ„ ???
Joo en gummiventil skall borras in sÄ man kan tömma
kĂ„pan pĂ„ vatten om det skulle behövas  :D
Nesse
Kawasaki kvf650 prairie  -03

KENDA
COOPER TIERS

Msn
nesse66@hotmail.com

Utloggad Rilli_Chefen

Beltlampan
« Svar #11 skrivet: 3 februari 2008 kl. 23:19:21 »
det gÄr att krÀnga över remmen, men man ska ha ett specialverktyg sÄ
man kan ta bort frÀmre variatorn. frÀmre variatorn sitter pÄ vevaxeln
som Àr konisk. (sitter som berget)

mvh /// Rille

 


Online just nu.

209 gÀster, 0 anvÀndare (0 dolda)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 221. Flest online nÄgonsin: 526 ( 4 november 2012 kl. 20:37:31)

* CHATT

Refresh History
  • InlĂ€gg hĂ€r försvinner efter nĂ„gra dar.
  • Tictic: Fredag idag ;)
    19 oktober 2018 kl. 15:06:45
  • rally nizze..: tss du saknar alla Plupiter
    3 oktober 2018 kl. 20:50:45
  • Högdahl: (●)(●)
    28 september 2018 kl. 22:05:42
  • Högdahl: Ja hallĂ„ i stugan(Y)
    28 september 2018 kl. 22:05:23
  • Pioneer82: HallĂ„
    25 september 2018 kl. 17:35:06
  • sjuntorparn: blocket. StĂ„r det fel eller gĂ„r det fĂ„ den nya med traktorreg?
    18 september 2018 kl. 20:48:51
  • sjuntorparn: Ligger en 2019 Brute force TRAKTOR pĂ„
    18 september 2018 kl. 20:48:20
  • skogsbonne: SĂ„ mycket lĂ€ttvindigare med facebook
    18 september 2018 kl. 16:15:21
  • Jupiter: HĂ„ller med, men de som startade nĂ„gra grupperna Ă€r föga saknade.
    18 september 2018 kl. 08:35:52
  • Beangan: FB kan dra, vĂ„ga vĂ€gra sĂ€ger jag bara! :D
    17 september 2018 kl. 19:53:54
  • Jupiter: Inte konstigt dĂ„ folk tycks föredra FB grupper dĂ€r de kan prata om gemensama tillverkare.
    17 september 2018 kl. 17:03:59
  • Högdahl: DĂ„ligt drag hĂ€rinne
    16 september 2018 kl. 16:35:32
  • Jupiter: Wohhoooo!  O0
    14 september 2018 kl. 21:19:27
  • JussiN: 163 gĂ€ster och 1 anvĂ€ndare nu.
    10 september 2018 kl. 11:04:15
  • Alvid: Tictic det Ă€r ganska illa
    10 september 2018 kl. 09:44:24
  • Tictic: SkrĂ€mmande med 147 gĂ€ster och 3 anvĂ€nder inloggade..
    10 september 2018 kl. 07:52:06
  • Cummins: Finns det ens att fĂ„ tag i, nu för tiden.
    3 september 2018 kl. 23:32:20
  • Demil: hej.Vet non hur mycket kostar koplyngs byte för Dinli 450 2006? Tack
    2 september 2018 kl. 12:11:55
  • Jupiter: Nizze Ă€r aktiv i FI. ':)
    31 augusti 2018 kl. 09:45:51
  • martinssonracing.se: Yfm90
    24 augusti 2018 kl. 10:23:56
  • tatto9709: gillar inte gubb fyrhjulingarna gubbe kanske ja Ă€r men nĂ€ mĂ„ste ha lite fart quad 5 fram en bak rĂ€cker massa vinsch m.m
    18 augusti 2018 kl. 01:28:55
  • tatto9709: köpte alla delar pĂ„ börjesson atv i alingsĂ„s
    18 augusti 2018 kl. 01:19:48
  • sjuntorparn: Vad menas med XT pĂ„ can-ams fyrhjulingar?
    13 augusti 2018 kl. 23:38:51
  • oak: jag har fĂ„tt problem med min cf moto 500. fotbromsen blir helt stum efter ett tag vilket gör att man inte kan byta vĂ€xel. hittar inget i forumet men vet inte vad jag ska söka efter. nĂ„gon som vet nĂ„got om detta ?
    7 augusti 2018 kl. 19:30:04
  • les_paul: Tjenare. Kan nĂ„gon hjĂ€lpa mig. Jag fĂ„r inte av mitt svĂ€nghjul
    4 augusti 2018 kl. 21:23:42
  • Hydro: Tack... slutade ju dock med resetrĂ„dar eftersom de dels var tĂ€nkta som inspiration för andra att Ă„ka runt lite och dels för att de mer och mer utfördes med mc. Och detta Ă€r ju trots allt ett ATV-forum... Vet att nĂ„n skrev att jag skulle skita i det, för Ă€ven om jag Ă„kte truck sĂ„ passade de iaf. Men... njae...... lade in tvĂ„ bilder nu nyss frĂ„n rundan, sjĂ€lvklart utan nĂ„n löjlig mc i rutan.  ()p
    28 juli 2018 kl. 22:08:50
  • ZebuZa: Ja bara vĂ€ntar pĂ„ en rese trĂ„d...bĂ„de vĂ€l skrivna och fina bilder
    28 juli 2018 kl. 14:44:47
  • Tictic: En liten resetrĂ„d nu dĂ„ hydro.. Alltid trevligt att lĂ€sa dina berĂ€ttelser..
    27 juli 2018 kl. 21:45:13
  • Hydro: HĂ€r Ă€r bara typ 30-32 grader... svalt och skönt. Nyss hemkommen frĂ„n en mĂ„nad pĂ„ mc med klĂ€der dĂ€refter... Albanien, Grekland mm... sĂ€llan under 35 grader.
    26 juli 2018 kl. 19:14:35
  • Rickard Marklund: Inatt har vi fĂ„tt runt 25 mm regn, och nu blir det ett par dar med lite drĂ€gligare temperaturer (under 25 grader) sedan skall det bli varmare igen. (PiteĂ„)
    26 juli 2018 kl. 07:40:59
  • Robinn: Blir en barnhjuling med automatkoppling (fram/back) starkare (körbar) om man drevar frĂ„n 14 till 12 tĂ€nder fram? 90cc
    18 juli 2018 kl. 15:10:06
  • Högdahl: Enda man lĂ€ser om varje dag Ă€r brĂ€nder och Ă„ter brĂ€nder..... Om det kunde bli regn nĂ„gon jĂ€vla gĂ„ng
    17 juli 2018 kl. 13:40:24
  • Högdahl: Om du googlar modellen dĂ„? Annars vet jag superbilligt.se har haft massa grejer till kinesfordon
    15 juli 2018 kl. 09:37:50
  • kevva95: NĂ„gon som vet vilken kedja till en china hoj? Egl roadforce 250cc. Kan inte hitta, helt omöjligt! och dem jag köpte atv av svarar inte via mail.
    14 juli 2018 kl. 20:52:58
  • Jupiter: En vedpanna Ă€r beroende av sjĂ€lvdrag, inte tryck frĂ„n en cylinder. En fyrtaktare vill ha sĂ„ lite motstĂ„nd som möjligt att trycka ut gaspelaren. Tex. har en dragster 50cm öppna pipor eller ett jaktflyg frĂ„n 2:a vĂ€rldskriget 15cm pipor. Varm gas exanderar och bidrar till motstĂ„nd i avgasrören.
    14 juli 2018 kl. 08:26:14
  • Cummins: Det Ă€r nog nĂ„n som inte förstĂ„r, sorry för er.
    13 juli 2018 kl. 14:55:55
  • Cummins: Vi som eldar med vedpanna, vet hur jĂ€vligt det Ă€r nĂ€r skorsten Ă€r kall och fuktig, knappt nĂ„tt drag alls och vill ryka in, men nĂ€r vi fĂ„r full temperatur dĂ„ dĂ„nar det i vedpannan. En motor Ă€r inget annorlunda, bara annat utförande.
    13 juli 2018 kl. 14:52:25
  • Cummins: Varför mĂ„nga inte ser nĂ„n effekt ökning Ă€r att du har ökat avgashastigheten i frĂ„n första start pĂ„ motorn till högsta temp, avgasbandage ger ingen plötslig ökning sĂ„ som turbo eller kompressor eller tillsĂ€tande av medel.
    13 juli 2018 kl. 14:49:32
  • Cummins: Om vi dĂ„ tar och lindar in hela systemet frĂ„n grenrör till Ă€nda ut pĂ„ avgasröret inkl ljudĂ€mpare. DĂ„ hĂ€nder det nĂ„tt. Motorn hade ca 350" grader och med en hastighet av 15/ms, med bandage sĂ„ bevarar du vĂ€rmen sĂ„ vid myningen sĂ„ Ă€r det ca 250" grader och en hastighet av 12/ms, det gĂ„r lĂ€ttare att trycka ut avgaserna vilket i sin tur ger mindre motstĂ„nd för avgasventil och i sin tur pĂ„verkar insugsventil, vilket ger bĂ€ttre fyllnadsgrad, vilket ger ca 80-82% efektivitet pĂ„ motorn. SĂ„ med andra ord sĂ„ har du ökat effekten genom hela registret.
    13 juli 2018 kl. 14:46:35
  • Cummins: Nu tar vi en motor, 2000cc 100 hk pĂ„ vevaxeln, motorn har en efektivitet av 75%,  motor temp 90" med en avgashastighet av 5/ms vid myningen och en tempratur av 40" vid myningen, avgashastigheten vid avgasventil Ă€r 350" och en hastighet av 15/ms. Av dom 100 hk som motor Ă€r pĂ„ sĂ„ gĂ„r det Ă„t ca 10 hk bara i ren förlust med att trycka ut avgaserna.
    13 juli 2018 kl. 14:38:14
Click Here!
Import, sjöfrakter, förtullningar

Use CS Theme