Grabbar grabbar, nu liknar ni snart dom mest vanligt förekommande diskusionerna på Zatzy, Opelsportclub etc etc Dvs, bara prat om hästar, aldrig nån som talar om VRIDMOMENT! Det är faktiskt vridmomentet du upplever i vanlig körning, det är vad som kallas "stark motor", inte en motor som kräver 10 000 rpm för att ge lite effekt.Sen kan man ju alltid diskutera hurvida chiptrim/avgasrör/insug ger i hästar men en tumregel är att det man vinner på topp (hästar) förlorar man i botten(vrid).
Jag skulle vilja se den BMWn på dynon sen! Får du ens 275 hk med de moddsen, ska jag äta upp min keps! BMWs original avgassystem är inte dåliga (flödesmässigt) från början, och mappningen de har är inte dålig den heller. Skulle tro att du får ut kanske 20-25 hk med allt, utan den fläkten, som förmodligen reducerar effekten, då generatorn får jobba mer för att orka driva den.
Särskilt iom att du har högre komp när gnistan kommer iom chippningen. Högre komp oftast=bättre vrid.
EDIT:CiteraSärskilt iom att du har högre komp när gnistan kommer iom chippningen. Högre komp oftast=bättre vrid. Hur fasen får du högre komp i en motor genom att CHIPPA??Mig veterligen planar man toppen/högre kolvar för att öka kompet.