ATV forum
Allt inom ATV, Fyrhjuling och Quad!
Ad

  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • Startsida
  • Forum
  • Hjälp
  • Sök
  • Kalender
  • Medlemmar
    • Visa medlemslistan
    • Sök efter medlemmar
  • Logga in
  • Registrera
  • Kontakt
  • ATVForum, allt om fyrhjulingar »
  • Profilen för wolfeye »
  • Visa inlägg »
  • Meddelanden
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • Profilinformation
    • Sammanfattning
    • Visa statistik
    • Visa inlägg...
      • Meddelanden
      • Visa inlägg
      • Visa bifogade filer.

Visa inlägg

Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.

  • Meddelanden
  • Visa inlägg
  • Visa bifogade filer.

Meddelanden - wolfeye

Sidor: [1]
1
Kazuma/Viarelli/Titan / Svag bromsverkan Viarelli 90
« skrivet: 6 juli 2012 kl. 17:19:00 »
Tycker det är rätt svag bromsverkan. Det är trots allt hydraulisk skivbroms bak och visst är det lite svårt för barnen att dra in handtaget ordentligt men även när jag drar det i botten saktar den bara in. Bakhjulen borde ju låsas när man nyper åt ordentligt. Som jag förstår det är det självjusterande kolv men är inte säker. Det är ingen bra handbok som följer med och jag kan inte hitta nåt att justera på. Det nämns dock något om justering i handboken och specialverktyg.

2
Honda / 350 -92:Bogsering, frirullning med avstängd motor
« skrivet: 16 april 2012 kl. 13:17:47 »
Jag har en Honda 350 -92 som jag mest använder vid träning av mina draghundar. Det som jag hört/läst tidigare är att man inte ska bogsera den längre sträckor utan motorn igång då transmissionen inte får tillräcklig smörjning.

Nu frågar jag er som VET hur det egentligen fungerar. Går det att låta hundarna dra den med motorn avstängd och i neutralläge?

3
CF Moto / SV: starthjälp
« skrivet: 23 december 2010 kl. 16:36:40 »
Det går naturligtvis jättebra att ta ett separat batteri till hjälp via startkablar. Det bör heller inte vara nåt dåligt att ta ström från en startad bil. Det är ju bilens generator som alstrar strömmen och den brukar vara bra, dvs utan spikar. Men ta inte hjälp av en batteriladdare med starthjälp, dvs en sån som omvandlar 230V till 12V med möjlighet till högt strömuttag. Dessa ger väldigt dålig "fulström" som lätt kan döda känslig elektronik.

När jag nyss hade köpt min ATV gick det bara några dagar så blev den svårstartad och sen helt omöjlig att få liv i. Jag tog hjälp av min batteriladdare med starthjälp men jag kunde inte få igång den. Efter mycket felsökande visade det sig att det var ena kabeln från batteriet som hade dålig kontakt med batteripolen. Men mina startförsök med hjälp av batteriladdaren hade också dödat tändboxen. Så det kostade mig över 2000 kr för att jag inte lyssnade på min fars råd att kolla att kablarna hade bra kontakt mot batteripolerna. Jag hade ju mätt upp 12V på batteri och vid startmotor men med dålig kontakt räcker ju inte strömmen till ändå.

4
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / SV: Vinsch utan motoriserad utmatning
« skrivet: 19 december 2010 kl. 09:47:13 »
Det får nog bli CO-vinschen.

Letat efter andra alternativ men det blir för dyrt. En vinsch kan man ju använda till mer än att lyfta plogbladet.

5
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / SV: Vinsch utan motoriserad utmatning
« skrivet: 18 december 2010 kl. 17:44:01 »
Ja det kan ju vara så enkelt. Men den elektriska styrningen har bara två lägen, 0 och 1. Sen är det en "ratt" man vrider på för att lossa en slirbroms så att man kan dra ut vajern.
Bromsen måste nog vara åtdragen för att bladet inte ska falla ner så fort man slutar vinscha in med motorn. Men då måste man också gå fram och lossa bromsen för att få ner bladet igen.

Jag trodde jag kunde komma undan med en billig vinsch men måste nog lägga ut ytterligare nån tusenlapp för att det ska fungera.

Finns det kanske nån annan billig vinsch som fungerar eller nåt annat alternativ? Har ju sett tex elektrisk eller hydraulisk kolvstyrning.

6
Tillbehör, stötdämpare, däck osv / Vinsch utan motoriserad utmatning
« skrivet: 18 december 2010 kl. 10:46:06 »
Har köpt en vinsch som jag tänkte montera för att lyfta ett plogblad. Kom dock att tänka på att den saknar motoriserad utmatning av vajern. Däremot har den en slirbroms för manuell utmatning.

Är det nån som vet om en sån här vinsch fungerar?
Att lyfta plogen kommer ju naturligtvis att gå bra men hur ska man kunna sänka den?

Vinschen är köpt på Biltema, finns även på Jula, och är deras billigaste variant.

7
Honda / Var sitter oljetemp.givaren? Hur styrs fläkten? (350 -89)
« skrivet: 4 september 2010 kl. 13:45:06 »
Har en Honda 350 -89.

Som jag förstått är motorn i huvudsak luftkyld men transmissionen kyls via en oljekylare med fläkt. I alla fall så verkar det vara dålig kontakt i kablarna nånstans från temp.givaren. Den kan jag inte hitta. Borde ju sitta vid kylaren men verkar vara i motorn nånstans. Det finns en lampa som ska tändas vid för hög temp. Den tänds heller inte alltid när man slår på tändningen, vilket den ska göra för att indikera funktion. Ibland tänds den dock som den ska och slocknar efter ett par sekunder. Det har även hänt att lampan tänts när jag kör och det kan antingen bero på dålig kontakt eller för hög temp.

Fläkten startar aldrig heller. Den fungerar om man kopplar spänning direkt på, men jag vet inte hur den styrs. Har hittat en styrbox som verkar styra fläkten, belysning mm. Antagligen bara några relän. Men den är som vanligt helt kapslad.

Hoppas nån vet nåt eller kan komma med kvalificerade gissningar!

8
Honda / Ingen gnista
« skrivet: 13 juli 2010 kl. 20:45:19 »
Efter tidigare problem, beskrivna och lösta i annan tråd (http://www.atvforum.se/Forum/index.php?topic=29351.0), är det nu nya problem.

Vid startförsök blir det ingen gnista. Jag har mätt att det kommer någon typ av "signaler" fram till spolen. Efter spolen kan jag ju inte mäta eftersom det är så hög spänning, eller?
Är det någon som vet hur dessa "signaler" eller "pulser" ska vara? Går det att mäta med ett vanligt mätinstrument?
Kan man kontrollmäta spolen och se om den är hel?

9
Honda / SV: Elstart ur funktion, neutral-lampa "småglöder", dör en stund efter kickstart
« skrivet: 13 juli 2010 kl. 20:34:33 »
Orsaken till problemet var helt enkelt dålig kontakt på batteripolerna. Bara jag började skruva på den ena kom strömmen direkt. Jag tog loss och rengjorde ordentligt samt smörjde in med polfett.

Så den lösningen var enkel!

Tyvärr var det inte alla fel utan det går fortfarande inte att starta... Börjar en ny tråd eftersom problemen i rubriken är lösta men nya "uppstått".

10
Honda / SV: Elstart ur funktion, neutral-lampa "småglöder", dör en stund efter kickstart
« skrivet: 25 juni 2010 kl. 16:55:48 »
Ska kolla stiftet och även laddningen.
Laddningen verkar vara okej eftersom batteriet hela tiden har varit 12,7 V. Det borde ju laddats ur en del då jag kört den en del. Eftersom jag inte får igång den alls nu är det ju svårt att felsöka.

Vad kan vara orsak till grundproblemet? Dvs hela elsystemet kraschade när jag var "för snabb" att trycka på startknappen när den inte startade på en gång. Det var ju inget konstigt att den inte startade direkt. Sånt händer ju ibland men då är det ju bara att göra ett nytt startförsök så brukar den gå igång ordentligt.

Finns det nån känslig elektronikbox? Hur styrs tändningen, CDI?
Kan man mäta om spänningsregulatorn är ok?

11
Honda / SV: Elstart ur funktion, neutral-lampa "småglöder", dör en stund efter kickstart
« skrivet: 24 juni 2010 kl. 16:53:57 »
Att den dör en stund efter jag startat den med kickstart tänkte jag också att det hade med bränsletillförseln att göra. Den är fulltankad (och bränslekranen till) så jag tänkte på bränslepumpen eller filtret.
Nu kan jag inte starta den med kicken heller och det är ju fortfarande något fel med elen...

Såna här mystiska fel brukar ju kräva omfattande felsökning. Jag skulle därför tacksamt ta emot idéer på felkällor och lämpligt tillvägagångssätt.

12
Honda / Elstart ur funktion, neutral-lampa "småglöder", dör en stund efter kickstart
« skrivet: 20 juni 2010 kl. 19:15:11 »
Maskin:
  • Honda TRX 350 -89

Bakgrund:
Köpte den begagnad för en vecka sedan. Då fungerade den felfritt. Startade med elstarten flera gånger och körde flera korta och några längre sträckor.

Händelseförlopp:
  • Tändning på, neutral-lampan lyser som den ska.
  • Trycker på startknappen, startmotorn snurrar, motorn tänder till och jag släpper knappen. Motorn startar ej.
  • Trycker igen på startknappen. (Kanske lite för snabbt, då motorn inte hunnit "stanna" än.)
  • Neutral-lampan slocknar och inget händer vid tryck på startknappen

Felsökning:
  • Med tändningen på "småglöder" neutral-lampan. När motorn går, efter kickstart, lyser den fullt.
  • Kan kicka igång den men den går bara ett tag. Verkar som den inte får bensin. Kanske bränslepumpen inte går?
  • Måste sedan vänta 10-15 min för att kunna kickstarta den igen.
  • Har full spänning i batteriet och jordning till motorn verkar ok (summrat med spänningsprovare).
  • Ibland lyser neutral-lampan fullt då motorn inte är igång. Om jag då trycker på startknappen klickar relät till och lampan slocknar.

Sidor: [1]

Online just nu.

526 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes:

Flest online idag: 636. Flest online någonsin: 2334 ( 3 maj 2025 kl. 10:37:13)

* CHATT

Refresh History
  • Inlägg här försvinner efter några dar.
  • Traxter: NÃ¥gon som vet om de finns nÃ¥got avgassystem te hd9 base
    11 juli 2025 kl. 22:28:43
  • Högdahl: 💪🏼💪🏼💪🏼
    12 juni 2025 kl. 23:53:36
  • Traxter: Morgon pÃ¥ er. Finns det nÃ¥gra häftiga mods till Can-am xmr 700/1000
    24 februari 2025 kl. 10:23:25
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    21 februari 2025 kl. 09:25:52
  • Oscar5: NÃ¥gon som vet vad man kan begära för en Honda TRX 350 FE 2005 med snöblad som fungerar utmärkt .Har ärft den
    4 februari 2025 kl. 19:20:50
  • Oscar5: 44
    4 februari 2025 kl. 19:15:36
  • Greger59: Nägon som vet har en Cetek 500 EFI
    15 januari 2025 kl. 23:49:44
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    4 januari 2025 kl. 00:28:39
  • kampersvik: schema vaccumssangar cf moto 500 2013
    26 november 2024 kl. 17:48:35
  • trailboss: Hej. söker instruktionsbok Polaris TrailBoss 250-89
    3 oktober 2024 kl. 12:08:54
  • Mrhandsome: Söker defekta/trasiga fyrhjulingar. Jag betalar bra och du kan nÃ¥ mig pÃ¥ 0709955029 eller hv.alexandersson@gmail.com ifall du har en som du vill sälja mvh Hugo
    16 september 2024 kl. 11:29:29
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 2006. Löjligt dÃ¥liga bromsar pÃ¥ den. Finns det bromsvÃ¥g pÃ¥ den?
    11 september 2024 kl. 19:41:14
  • Kalle33: Nyss köpt en Linhai 300 4x4 2006.
    11 september 2024 kl. 19:40:02
  • Kalle33: Hej.
    11 september 2024 kl. 19:39:40
  • Olkip: Vart hittar man en ny plast kÃ¥pa till goes access mortor 450SM?
    1 juli 2024 kl. 11:59:20
  • Livgan20: Hej, har en barossa silverhawk 250. NÃ¥gon vänlig själ som kan hjälpa mig ta reda pÃ¥ vilka drev som sitter pÃ¥ (storlek och typ av drev) helst bÃ¥de fram och bak. Mvh
    1 juli 2024 kl. 02:22:58
  • skarpsynt: NÃ¥gon som vet mellan vilka Ã¥r Honda Rancher sÃ¥ldes i FE (knappväxel) utförande? Min frÃ¥ga gäller senaste modellen (2014-).
    2 juni 2024 kl. 22:56:10
  • Micke_c: Det är ju gasvire.  Så klart du kan sätta rullgas. Viss modifiering krävs nog
    9 maj 2024 kl. 12:32:13
  • Micke_c: onBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    9 maj 2024 kl. 12:31:29
  • HonBob: Jag har en Honda TXR 250 2003 , min tumme blir såååå tröt, kan man købe rullegas her i Sverige?  Mvh HonBob
    7 maj 2024 kl. 17:51:54
  • Calleb: är det någon som vet var jag kan få service på en Kymco ATV?
    7 mars 2024 kl. 17:20:12
  • Grusbus: Hej, jag har en Can Am 570-18 som startade som vanligt och gick i ungefär 15s sen dog den, motorn snurrar men har inte tänt en  enda gång sedan dess. Någon som har någon ide om vart jag skall börja?
    28 januari 2024 kl. 00:00:27
  • R.W: Oljebyte polaris 800 efi
    23 december 2023 kl. 09:34:37
  • Niklasbx7: Behöver hjälp. Har en Cf moto x7-12 . Skulle starta den igår, den tände till men dog . Den går runt men tänder inte till. Någon som har något tips???
    17 december 2023 kl. 13:43:58
  • Johnem73: 12 tum
    18 oktober 2023 kl. 19:20:28
  • Tiasb: Tjena,har en Suzuki 250lt quadrunner 4WD-95 som laddar över 100 ac volt när jag mäter direkt från statorn. Bör vara ca 50 ac volt. Det började med att voltregulatorn brände då bytande jag statorn, körde några månader, märkte att hela motorn kändes varm och troligen bränt en voltregulator till. Har beställt ny Cdibox, men verkar långsökt. Vad kan felet vara??
    29 september 2023 kl. 17:53:28
  • L-E Jonsson: Jag glömde 4 hjulsdrift i och körde på högväxel ganska fort efter en stund så hackade motorn till en par gånger sedan tändes motorlampan sedan lade den av, startar efter ett tag lampan är släckt, motorn går fint, vad kan ha hänt kan något vara skadat?
    18 september 2023 kl. 13:32:39
  • L-E Jonsson: Hej
    18 september 2023 kl. 13:19:39
  • Sjulsbo: Sportsman 500 som varnar Hot engine direkt vid start, vad kan vara fel?
    11 augusti 2023 kl. 10:49:57
  • samuelLt50: Hej vad är det för gängdiameter på vevaxeln på en Suzuki lt50
    4 augusti 2023 kl. 02:26:53
  • Icyy30: Hej, jag är lite osäker på vad man ska skaffa för första fyrhjuling. Är inne på cf moto 625 eller outlander pro, vilken e bäst i skog?
    1 juli 2023 kl. 15:29:57
  • Vinnewin: Var kan ja köpa en ostrypt ECU till Segway Snarler AT6, den är reggad som traktor A men ska köras offroad och vill att den ska gå fortare än 40?
    22 juni 2023 kl. 14:22:20
  • kenthas: Trimma cf-moto
    1 juni 2023 kl. 11:38:02
  • Jote: Hej finns det någon i hela detta forum som vet någon som kan meka en Vizac 400 mec Odes motor ?
    15 maj 2023 kl. 13:25:03
  • william: jag har ett problem att när jag har kört snabt ett litet tag kommer ett mis ljud som jag inte vet var det kommer från men när jag låser bak hjulen så försviner det vad kan det vara
    2 maj 2023 kl. 10:35:19
  • william: jag har ett problem att när jag har kört k
    2 maj 2023 kl. 10:33:51
  • Jannethegamer: Tjena någon som har effektljuddämparen till Smc 100, vill köpa men vill först veta skillnaden på den och orginalet.
    13 april 2023 kl. 18:49:39
  • topo1: Jag har en 2009 Cectek Gladiator i Grekland och behöver desperat en ECU. Är det någon på detta forum som vet var jag kan få tag i en?
    12 april 2023 kl. 11:21:26
  • topo1: cectek
    12 april 2023 kl. 11:08:57
  • Jannethegamer: Smc
    1 april 2023 kl. 19:15:32
Import, sjöfrakter, förtullningar
Bäst online casino i Sverige
  • SimplePortal 2.3.8 © 2008-2025, SimplePortal
  • SMF 2.0.19 | SMF © 2017, Simple Machines
    SMFAds for Free Forums
    Simple Audio Video Embedder | Terms and Policies
  • XHTML
  • RSS
  • Themed by: BGID
Cookies hjälper oss att ge dig en bättre upplevelse av vår webbsida. Genom att använda vår webbplats godkänner du även användningen av cookies. Mer info