1
Dinli / ventilfråga
« skrivet: 4 augusti 2008 kl. 14:54:41 »Citat från: "ICE_Junior"
Ja det behöver inte vara lika på IN de är oftast lite olika. En av de måste juh schimsas och då schimsar du givetvis oxå EX även om det kanske inte skulle behövas beroende på hur trögt 0.30 går in det där måste man juh ha lite känsla för.
Har du redan plockat isär allt tar det inte lång tid för en verkstad att fixa så lämna in den blir allt ordentligt gjort eller ta iaf hjälp av nån kunnig person som vet vad han gör.
Ska du ändå göra det själv, gör en markering på kedja o drev innan så du sätter tillbaka allt som det satt.
"Så där behöver jag väl nån liten schims"
Hoppas du inte tänkt bygga på med flera schims på samma ställe?
Här har du servicemanualen, läs.
http://www.anan.se/junior/sitemedia/stuff/DMX450_service_manual.rar
Hehe.. nej självklart så lägger jag inte ihop flera schims..haha.. ;-)
Jag har inga planer på att lämna in den till nåt ställe, dels pga av att den får transporteras osv, och sen så är det semester stängt o annat..nej,så svårt är det inte att skruva lite enstånkare. Värre saker har man gjort.
Men när jag ser tillbaka på mina första inlägg i denna fråga så är jag medveten om att jag snurrade till det lite med saker o ting.
Nu har jag dock tagit isär alltihop,markerat på drev osv,plockat loss skålarna med schimsen i, dom satt lite fastkletade på insidan, lagt upp dom o ska mäta dom med mikrometer, det står ju även nr på schimsen, typ 185 tex, men man ska väl ändå mäta dom ordentligt o köpa nya schims efter vad mikrometern visar?
Jag gjorde även så att när jag plockat loss ena drevet o kamaxel så fäste jag upp kedjan med en stripe så den inte skulle kunna åka ner nåt, då borde den ju automatisk ligga kvar på rätt kuggar där nere, och iom att motorn står i TDC läge så kan den ju inte hamna galet när man sätter tillbaks det, iom att man markerat hur dreven där uppe skall sitta. Lr har jag fel?
Perfekt väder att skruva idag, ösregn o 15 grader..;-)