1
Yamaha / mysko fel på raptor 660
« skrivet: 22 mars 2008 kl. 03:07:55 »
Men nu så är det hära ingen sporthoj men nästa samma skit iaf, men det lär väl finnas ett gäng kunniga skruvare här så man kan ju alltid göra ett försöka om att någon kan veta vad det är för fel på raptorn.
Min kompis har en raptor 660 -04a. och den går inte alls bra, och vi har inte en jävla aning alls om vad det kan vara för fel på den. vi har provat en trimbox, och en orginal box. och ny bytt tändstift. men den misständer lr vad man nu ska säga. den går normalt på tomgången i kanse någon sekund sedan dör den av och sedan blir det liv i den igen, och det är samma gång på den hela tiden och även då man varvar/kör den så dära cp. och vi har även provat att byta till större mundstycken och den gick ännu sämre då.
Filmerna här nedanför är med det mindre starter jet mundstycket det var 56 vi ändrade till 80 och pilotjet ändrade vi från 22.5 till 25 och main jet var på 170 på ena och 175 på den andra.
men här har vi en video när den går på tomgången, org cdi box
trimboxen på.
tomgången och varvning typ i mitten av filmen. org cdi box
den kan väl inte ska vara så dära? och han som han köpte den av sa att då man körde med trimboxen gatt man byta tändstift oftare. vad kan det vara för fel? och om någon har en aning om varför den har så knepig gång se e vi väldigt tacksam för svar.
mvh
Gustav
Min kompis har en raptor 660 -04a. och den går inte alls bra, och vi har inte en jävla aning alls om vad det kan vara för fel på den. vi har provat en trimbox, och en orginal box. och ny bytt tändstift. men den misständer lr vad man nu ska säga. den går normalt på tomgången i kanse någon sekund sedan dör den av och sedan blir det liv i den igen, och det är samma gång på den hela tiden och även då man varvar/kör den så dära cp. och vi har även provat att byta till större mundstycken och den gick ännu sämre då.
Filmerna här nedanför är med det mindre starter jet mundstycket det var 56 vi ändrade till 80 och pilotjet ändrade vi från 22.5 till 25 och main jet var på 170 på ena och 175 på den andra.
men här har vi en video när den går på tomgången, org cdi box
trimboxen på.
tomgången och varvning typ i mitten av filmen. org cdi box
den kan väl inte ska vara så dära? och han som han köpte den av sa att då man körde med trimboxen gatt man byta tändstift oftare. vad kan det vara för fel? och om någon har en aning om varför den har så knepig gång se e vi väldigt tacksam för svar.
mvh
Gustav