1
Yamaha / SV: Förhöjd tomgång Raptor 700
« skrivet: 13 oktober 2012 kl. 23:25:04 »Vad händer om du varvar till när tomgången är hög, sjunker tomgången?
Nej, inget hände
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till.
Sidor: [1]
1
Yamaha / SV: Förhöjd tomgång Raptor 700« skrivet: 13 oktober 2012 kl. 23:25:04 »Vad händer om du varvar till när tomgången är hög, sjunker tomgången? Nej, inget hände 2
Yamaha / SV: Förhöjd tomgång Raptor 700« skrivet: 13 oktober 2012 kl. 12:53:53 »Vad händer om du varvar till när tomgången är hög, sjunker tomgången? Ska testa det. Var ute en sväng nyss och märkte då att omm jag ligger i friläge så är tomgången normal. Drar sen in kopplingen för att lägga i ettan, när ettan petas i så rusar tomgången iväg och så fortjag går tillbaka till neutral blir den normal igen. Problemet är som störst när motorn är svalare. 3
Yamaha / SV: Förhöjd tomgång Raptor 700« skrivet: 13 oktober 2012 kl. 10:08:39 »
Tackar. Skulle kunna vara nåt med vajern då kåporna är bytta.
Tackar för svaren. 4
Yamaha / Förhöjd tomgång Raptor 700« skrivet: 13 oktober 2012 kl. 07:54:09 »
Var ute en sväng igår och pysåkte med lillgrabben och körde sakta. Då jag kopplade ur ville den höja tomgången. Felet kom och gick.
Har även märkt vid landsvägskörning vid samma gaspådrag att den smårycker lite. Är det elektroniskt, justerskruven för tomgång känns det inte som. Har kollat stiftet och det ser bra ut. Tacksam för idéer. 5
Yamaha / SV: Drivaxel trasig Grizzly 660-03« skrivet: 10 juni 2012 kl. 07:26:37 »
Monterade ihop allt idag för att märka att andra vänster yttre också var trasig, dock verkar utbytesdelen från Go Offroad vara överdimensionerad vilket känns som ett plus till mina större hjul.
6
Yamaha / SV: Ta lös drivaxel bak grizzly 660-04« skrivet: 10 juni 2012 kl. 07:22:21 »
Om jag inte minns fel så får du knacka lite utåt så lossnar den, samma som axlarna fram, sitter låst med ett C-clips.
7
Yamaha / SV: Drivaxel trasig Grizzly 660-03« skrivet: 27 maj 2012 kl. 23:12:12 »
Har hittat ett rebuild kit genom Go Offroad, fint att kunna ta via en svensk firma, hoppas det passar. 900 kr kostar den yttre knuten.
8
Yamaha / SV: Drivaxel trasig Grizzly 660-03« skrivet: 21 maj 2012 kl. 20:02:51 »
Kalas. Efter lite letande hittade jag flera firmor att välja på, Gorilla Axles bla. De säger att deras ska vara förstärkt mot original och de verkar också vara dyrast. Cv Man var ett annat ställe.
Nån som har erfarenhet av ovan, anledningen att jag sökte mig utanför Sveriges gränser var att min lokala Yamaha mek sa att det inte fanns lösa delar till axel till min årsmodell. Nån firma som kränger rebuild kits i Sverige? 9
Yamaha / Drivaxel trasig Grizzly 660-03« skrivet: 13 maj 2012 kl. 20:11:58 »
Hej på er.
Enligt bifogad bild så har ju höger drivknut fram gått sönder, ringen som håller stålkulorna ramlade bara ut när jag tog bort damasken. Så mina frågor blir ju då följande: 1. Kan man bara köpa de lösa trasiga delarna eller köper man hela axeln komplett. 2. Ska man satsa på förstärkt axel (om man nu måste köpa hela) och ska man i såna fall byta båda axlarna fram antar jag. Har idag 26 tums hjul med Bigfoot kopior så belastningen är ju så klart större på drivningen än med original hjulen. Jag antar att saker ändå är gjorda för att gå sönder vid en viss punkt för att inte dyrare saker ska bli mos istället. Så frågan är om förstärkt egentligen blir bättre om nåt annat går sönder längre in på drivningen. 3. Om man nu ska köpa förstärkt och göra det över nätet, hur har det funkat för er, hittade nån gammal tråd om nån som beställde över nätet. Årsmodell 2003 av Grizzlyn kan enligt en mek ha flera olika axlar så man måste ange serienummer på Grizzlyn. Väldigt tacksam för alla tips o råd. Sören Andersson 10
Yamaha / SV: angående starten med en Grizzly 660« skrivet: 29 april 2011 kl. 22:47:42 »
Jag har en 660 o kör full choke vid startca 15 sekundeer o sen drar jag ner till hälften för att efter ytterligare ca 15 sekunder stänga av choken och hjälpa till lite med gasen för att hålla igång den. De är lite kinkiga vid kallstart men det är å andra sidan det enda jag kan gnälla över o det är ju inte mycket....
11
Köpa en ATV / SV: Vad ska jag köpa??« skrivet: 29 mars 2011 kl. 22:43:47 »
Hej
Själv har jag en Yamaha Grizzly 660 -03a och är fruktansvärt nöjd. Jag köpte den för 55 tusen för inte så länge sen med plog o vinsch. Det finns alltid delar att tillgå, även om dessa inte är speciellt billiga alla gånger, däremot har maskinerna oerhört låg felfrekvens överlåg. Förövrigt väger jag 120 kg o är nästan 190 lång. ![]()
Sidor: [1]
881 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 1078. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|