901
Polaris / katalysator
« skrivet: 16 mars 2006 kl. 23:16:36 »
Förstår jag det här rätt om jag tror att man alltså kan ta bort katalysatorn och därmed få högre effekt? Hur gör man då det?
Denna sektion låter dig visa alla inlägg som denna medlem har skrivit. Observera att du bara kan se inlägg i områden som du har tillgång till. 901
Polaris / katalysator« skrivet: 16 mars 2006 kl. 23:16:36 »
Förstår jag det här rätt om jag tror att man alltså kan ta bort katalysatorn och därmed få högre effekt? Hur gör man då det?
902
Polaris / ATP 330, reggad som motorcykel, strypt?« skrivet: 16 mars 2006 kl. 23:13:49 »
Tack så mycket för dom snabba och rediga svaren! Antar också att 2 hk kanske inte gör en ocean av skillnad. Jag ska nog inte börja fippla med det det första jag gör heller, det kanske är vettigare att först lära sig köra någorlunda, men förr eller senare så kommer jag inte längre kunna låta bli! Då handlar det inte så mycket om den faktiska effekten som psykologin i att veta att det i alla fall inte finns någon "fejkad" begränsning!
903
Polaris / katalysator« skrivet: 16 mars 2006 kl. 23:04:19 »
Är du säker på att den bara har 12,4? Vad är den reggad som? Är det resultatet av någon speciell norsk bestämmelse?
904
Polaris / ATP 330, reggad som motorcykel, strypt?« skrivet: 16 mars 2006 kl. 22:18:41 »
Har beställt en ATP 330 som jag får nästa lördag. Har läst mig till att den ska utveckla 22 hk, men att en MC-reggad ska vara strypt till 20 hk. Med anledning av detta har jag sex frågor:
1. Stämmer det att den är strypt? 2. Hur är den i så fall strypt? 3. Hur gör man för att ta bort strypningen? 4. Bör man återställa strypningen inför besiktning? 5. Hur återställer man i så fall strypningen? 6. Vilken toppfart kan man räkna med strypt/ostrypt? Hoppas på svar från någon tekniskt kunnig människa då jag själv inte är direkt oteknisk, däremot inte så hemma på motorer. 295 gäster, 0 användare (0 dold)
Users active in past minutes: Flest online idag: 331. Flest online någonsin: 1767 (26 oktober 2023 kl. 02:28:12) |
|